بازدید 2160

هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در بعضی مناطق

کد خبر: ۷۹۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 23 April 2018

 سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی بر اثر بارش شدید باران در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب هشدار داد.

به گزارش میزان، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی بر اثر بارش شدید باران در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب هشدار داد.

در این اطلاعیه درباره وضعیت آب و هوای امروز استان های کشور آمده است:رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در شرق کرمانشاه، شرق کردستان، جنوب زنجان، جنوب ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب یزد و به تدریج سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی. همچنین بارش برف و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز در استان های گیلان، مازندران، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات زاگرس در استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه ها شود.

همچنین امروز دربرخی مناطق جنوب غرب، جنوب، نواحی مرکزی و بتدریج نیمه شرقی کشور وزش بادشدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط باکاهش دید و گردوغبار همراه خواهد بود. انتظار می رود امروز در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، شرق قم و کویر مرکزی در جنوب سمنان، سرعت باد لحظه ای در بعضی ساعات بین 45 تا 60 کیلومتر بر ساعت برسد؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک و همچنین خسارات به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد، توصیه می شود جهت به حداقل رساندن خسارات احتمالی، تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

در ادامه این اطلاعیه درباره وضعیت هوای روز سه شنبه 4 اردیبهشت آمده است: روز سه شنبه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در خراسان رضوی و برخی نقاط خراسان شمالی را شاهد خواهیم بود.

در پایان این اطلاعیه نسبت به بارش شدید باران که منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب میشود و همچینن وقوع رعدوبرق بویژه در ارتفاعات هشدار داده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار