بازدید 2209
۲

نمایندگان مجلس پشتیبان و حامی بازنشستگان هستند

کد خبر: ۷۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 23 April 2018

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای پایدارسازی صندوق های بازنشستگی در کشور نیازمند تدوین و اجرای یک بسته جامع با حمایت دولت و رضایت بازنشستگان هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست مشترک با معاون فنی، مدیران کل فنی و درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی کشوری که با حضور سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و عباس گودرزی نماینده مردم ممسنی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد، اظهار داشت: باید در کنار اجرای طرح افزایش پلکانی، اصلاحات پارامتریک، سیستمی و ساختاری نیز به سرعت و با جدیت دنبال شود و بررسی دقیق و علمی کنیم که چگونه و با چه ابزاری می توان اتکای صندوق ها به دولت را کاهش داد.

تقی زاده تاکید کرد: هزینه های درمانی از زمان تولد تا ۶۰ سالگی تنها یک چهارم هزینه های درمانی پس از ۶۰ سالگی است و این به آن معنا است، که در این دوران با هزینه ها و مشکلات متعدد در حوزه درمان و سلامت این عزیزان مواجه هستیم که باید چاره اندیشی شود و هزینه های دوران بازنشستگی در این زمینه ها کاهش یابد.

وی از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا نسبت به تشکیل و فعالیت کارگروه بازنشستگی در مجلس اقدام کنند و افزود: من معتقدم که صندوق های بازنشستگی یک بحران برای کشور نیستند بلکه یک مساله هستند و مساله قابل حل است. برای پایداری صندوق ها باید به دنبال یک بسته جامع در کشور باشیم و اینکه این صندوق ها نیازمند چه تغییراتی هستند، باید کارکردهای حمایتی و بیمه ای صندوق ها مشخص شود و با در نظر گرفتن بسیاری از موارد این بسته جامع تدوین شود.

تقی زاده با بیان اینکه باید نقش بازنشستگی در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد و کارکردها و نقش های موثر مورد نظر صندوق های بازنشستگی بومی سازی شود، گفت: نقطه عطف در طراحی و اجرای بسته جامع برای صندوق ها، حمایت دولت و ابراز رضایت بازنشستگان و به ویژه استفاده از تیم های کارشناسی و مشاوره از خود بازنشستگان و نمایندگان مردم در اتاق فکری به همین منظور است.

محمدعلی ابراهیم زاده، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست، گفت: اتفاقی که در این دوران افتاده تغییر غیر قابل کنترل حقوق شاغلان طی سال های مختلف است و این امر سبب نارضایتی هایی شده که نمونه آن تفاوت پرداخت حقوق بازنشستگان و شاغلان است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین انجام شده است، گفت: در سال های اخیر اگر تغییر محسوسی در افزایش حقوق بازنشستگان و کاهش تبعیض در پرداخت مشاهده نمی شود، بیشتر به دلیل افزایش هایی است که شاغلین از آن برخوردار شده اند و دلیلش هم عدم کنترل حقوق شاغلین است که باید اصلاحات ساختاری، سیستمی و پارامتریک در این حوزه صورت پذیرد. کارکرد صندوق باید بیمه ای و براساس محاسبات اکچوئری باشد و کارکرد حمایتی آن به تنهایی کافی نیست.

عباس گودرزی، نماینده مردم ممسنی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این نشست عنوان کرد: حوزه فنی صندوق حلال مشکلات و مسائل مربوط به بخش بازنشستگی و تعیین حقوق بازنشستگان و کارساز جهت رفع مشکلات است. بازنشستگان از ما انتظار دارند پیرامون معیشت و درمان، خدمات خوبی ارائه شود که ما نیز باید حمایت کنیم؛ چراکه دنیا در دوران بازنشستگی به سمت و سوی حمایت بیشتر می رود.

وی افزود: بخش دیگری از دغدغه های مهم بازنشستگان، فرهنگی است که باید در این حوزه فعالیت ها و طرح هایی اجرا شود که وضعیت و شرایط این عزیزان بهبود یابد و این بهبود شرایط قابل لمس باشد.

سید مهدی فرشادان نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: بازنشستگان تمام عمر خود را صرف آبادانی کشور کردند و حال انتظار دارند خدمات خوبی دریافت کنند و ما باید با تلاش فراوان در این زمینه گام برداریم.

فرشادان با تاکید بر اینکه درد دل بازنشستگان زیاد است و باید به آن ها توجه ویژه کرد، گفت: ما در مجلس پشتیبان بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری هستیم. اگر یک پیشنهاد مشخص با قابلیت اجرا برای خلق سرمایه های جدید ارائه شود، ما در کمیسیون های برنامه و بودجه آمادگی کمک داریم و مجموعه مجلس نیز بر کمک به بازنشستگان تاکید دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست از این دلسوزان تریبون خوار , شعار ده و کاغذباز فراوون دیده ایم بگین چی سر سفره ما بازنشستگان آوردین
چون انتخابات مجلس نزدیک است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار