بازدید 5664

ورود هیات‌نظارت‌بر‌نمایندگان به‌مسئله "دختر‌خوشگلا"

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به احتمال ورود این هیات به پرونده صوت منتشر شده در صحن، از زمان و روند رسیدگی به این پرونده را باتوجه به آن‌که نماینده‌ای که این صوت به او منتسب شده، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، توضیح داد.
کد خبر: ۷۹۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ 22 April 2018

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به احتمال ورود این هیات به پرونده صوت منتشر شده در صحن، از زمان و روند رسیدگی به این پرونده را باتوجه به آن‌که نماینده‌ای که این صوت به او منتسب شده، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، توضیح داد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به احتمال ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به پرونده صوت منتشر شده در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفته گذشته که به‌دلیل استفاده یکی از نمایندگان از ادبیاتی نامتعارف به موضوع اصلی کاربران فضای مجازی تبدیل شد و امروز نیز نایب رییس مجلس در توضیحاتی صاحب این صدا را نماینده اصولگرای محلات معرفی کرد، گفت: روال عمومی کار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این است که وقتی شکایتی مطرح شود، به آن می‌پردازیم و در نتیجه اگر شکایتی به هیات نظارت برسد، بررسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اقدامی در این راستا داشته است، توضیح داد: تاکنون در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شاهد چنین رویه‌ای نبودیم که این هیات راسا به این به موضوعات ورود کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درمورد زمان ورود هیات نظارت به این پرونده باتوجه به نامه ۸۰ نماینده به هیات رییسه در این رابطه، خاطرنشان کرد: جلسات هیات نظارت صبح روزهای سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود اما این هفته این جلسه به‌دلیل عدم حضور تعدادی از اعضای هیات و احتمال به حدنصاب نرسیدن حضار برگزار نخواهد شد؛ بنابر این باتوجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده، رسیدگی به این پرونده درصورت طرح شکایت، احتمالاً به سه‌شنبه دو هفته بعد موکول می‌شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره ابهامات مربوط به حضور سلیمی نماینده‌ای که صوت درباره اینکه گفته می‌شود این صوت منتسب به آقای سلیمی عضو هیات نظارت است و در این صورت هیات نظارت چطور این موضوع را بررسی خواهد کرد، گفت: اصولاً بنابر قانون اگر شکایتی از اعضای هیات نظارت مطرح شود، آن عضو نباید در زمان بررسی آن فرد در جلسه حاضر شود.

جمالی نوبندگانی در پایان تصریح کرد: این درحالی است که حتی اگر هیات نظارت از این عضو هیات برای ارائه توضیحات دعوت کند، طبیعتاً این فرد در تصمیم‌گیری نهایی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حق رای ندارد.
به گزارش ایلنا در جریان نشست علنی روز سه‌شنبه گذشته مجلس شورای اسلامی در حالی که جها‌ن‌بخش محبی‌نیا نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب مشغول سخنرانی درمورد یک طرح با محوریت مسائل اقتصادی بود، صدای یکی دیگر از نمایندگان در میکروفن او پیچید و این مساله به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد که در روزهای بعد گمانه‌زنی‌هایی درمورد صاحب این صدا به میان آمد.
دراین راستا کاربران در فضای مجازی با تطبیق صدای منتشرشده با صدای دیگر نمایندگان از «علیرضا سلیمی» نماینده اصولگرای محلات به‌عنوان صاحب صدا یاد کردند و توییت‌ها و اظهارنظرهای غیرمستقیم برخی از نمایندگان نیز منجر به افشای کامل این مساله شد. همچنین عبارت شنیع به‌کار رفته توسط این نماینده اصولگرا که گفته بود «از این دختر خوشگل‌ها به ما نشان دهید» موضوع و سوژه شوخی‌ها و طنزهای کاربران در فضای مجازی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۰
خانه از پای بست ویران است / خواجه در فکر نقش ایوان است
ادبیاتش نامتعارف نبود بلکه بسیار زشت و زننده بود
ول کنید دختر خوشگلا رو ملت دچار هزار و یک مشکل هستن.بابا نماینده مجلس هم آدم عادی مثل من و شماست ممکنه تو جمع دوستانه با هم شوخی کنن صداش اتفاقی پخش شده باشه
خوبه ديگه حالا يمدت نمايندگان مشغول اين موضوع ميشن!
واقعاً آیا این مسئله اینقدر اهمیت دارد؟لطفاً از دید یک ناظر خارجی به مجلس نگاه کنید و ببینید کشوری که اینقدر مشکل دارد باید روی قضیه دختر خوشگل ها اینقدر وقت بگذارد؟فرضاً که گفته باشد،چه ظلمی به حقوق مردم کرده؟ شما که با طول دادن قضیه بیشتر به مردم لطمه می زنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
این جمله مهم نیست ولی چنین افرادی دغدغه شما را ندارند و مشکلی هم از من و شما نمی توانند حل کنند.
شهدا,امام شهدا واقعا شرمنده ایم,مارا ببخشید...
مهم اینه که یکی دیگه از نماینده ها، توی گوشیش، دختر خوشگل داشته.
شکر خدا مشکل کم داشتیم از آخرین دستاورد مجلسیان مطرح رونمائی شده :
مشکلی بنام " دختر خوشگلا "

شما مطئمن هستید این موضوع مشکل محسوب میشه یا ....؟
بیکاری ، مشکلات اقتصادی ، حقوق های نجومی ، ربا خواری بانکها ، ویژه خواری برخی اقازادگان ...لطفا نمایندگان وقت کردند به اینها هم برسن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان