بازدید 19400

سکوت ابهام آفرین وزارت آموزش و پرورش در برابر شبه کودتای مدیران استانی!

وزارت آموزش و پرورش کشور، که مدتی است با حاشیه های فراوان رو به رو شده و با تحولات عجیب و غریب، افکار عمومی را متوجه خود کرده است، گویا در سطح اداره های کل نیز حال و روز بهتری ندارد و قرار نیست، این آشفتگی ها پایان یابد. مثل اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان که همه مدیران و معاونین آن در اقدامی واحد علیه یک تصمیم جنجالی موضع گرفتند و به وزیر نامه نوشتند.
کد خبر: ۷۹۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 23 April 2018

 سکوت ابهام آفرین وزارتخانه در برابر  کودتای مدیران آموزش و پرورش کرمانوزارت آموزش و پرورش کشور، که مدتی است با حاشیه های فراوان رو به رو شده و با تحولات عجیب و غریب، افکار عمومی را متوجه خود کرده است، گویا در سطح اداره های کل نیز حال و روز بهتری ندارد و قرار نیست، این آشفتگی ها پایان یابد. مثل اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان که همه مدیران و معاونین آن در اقدامی واحد علیه یک تصمیم جنجالی موضع گرفتند و به وزیر نامه نوشتند.

به گزارش «تابناک»؛ چند روزی است که بحت تغییر و جانشینی «محمد محسن بیگی»، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بالا گرفته و خبرهای ضد و نقیض حکایت از تصمیم وزیر آموزش و پرورش برای عزل او دارد؛ خبر و گمانه هایی که منجر شده تا بیشتر مدیران شهرستانی و معاونین آموزش و پرورش کرمان بسیج شوند تا از این کار جلوگیری کنند.

عزم جدی مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان کرمان برای جلوگیری از تغییر مدیرکل این اداره را می توان از نامه ای که این افراد خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشتند و در آن نسبت به این موضوع مخالفت خود را ابراز کردند، برداشت کرد.

این مدیران در بخشی از نامه خود که خطاب به وزیر نوشته شده است، پس از ابرار مراتب تشکر و تقدیر خود از آقای وزیر مبنی بر توجه به مناطق محروم و زلزله زده استان کرمان افزودند: اخیراً زمزمه های ناخوشایندی مبنی بر بی بهره شدن استان کرمان از وجود دکتر محسن بیگی مطرح شده که موجبات نگرانی تمامی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت استان که شاهد اهتمام وی برای ارتقای اثربخشی و کارآیی نظام آموزش و پرورش در استان بوده را فراهم کرده است.

آنها در بخش دیگری از نامه خود نوشتند: با عنایت به عدم امکان کار تیمی در صورت وقوع این اتفاق، این دلنوشته به عنوان استعفای تمامی اعضای معاونین و مدیران شهرستانی از سمت خویش می باشد.

سکوت ابهام آفرین وزارتخانه در برابر  کودتای مدیران آموزش و پرورش کرمان

در رابطه با صحت و سقم این نامه و نیز جزئیات بیشتر از فعل و انفعالات آموزش و پرورش استان کرمان، امید سلاجقه رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان به خبرنگار «تابناک»، گفت: دکتر محسن بیگی از جمله مدیران همسو با دولت تدبیر و امید است که در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و نیز 96 با حضور در گروه های سیاسی حامی دولت این همسویی را نشان داده است.

سلاجقه افزود: جدا از موضوع همسویی وی با دولت مستقر، به لحاظ عملکردی نیز تلاش وی و مجموعه مدیران زیر مجموعه اش طی 4 سال گذشته بر اساس آمار و ارقام بسیار خوب ارزیابی می شود. با اینکه استان کرمان در ابتدای دولت یازدهم از نظر شاخص های عمومی و خصوصی رتبه 27 کشور را در بین سایر استان ها داشت، این رتبه در سال 1394 به 13 و در سال 1395 به رتبه یک کشوری رسید که نشان از مدیریت مطلوب وی در این اداره کل است.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان با تأیید صحت نامه مدیران و معاونین این اداره مبنی بر استعفا در صورت برکناری مدیر فعلی اضافه کرد: این نامه وحدت و یکپارچگی مدیران فعلی و رضایت آنها از عملکرد آقای محسن بیگی را به خوبی نشان می دهد.

او با تأیید جدی شدن موضوع برکناری مدیر کل فعلی آموزش و پرورش استان ادامه داد: تنها موضوعی که به این مسأله دامن زده، فشارهای سیاسی خارج از آموزش و پرورش است که متأسفانه به این موضوع دامن می زند.

سلاجقه همجنین مسئله برکناری محسن بیگی را با ماجرای تنبه دانش آموزان در استان کرمان بی ارتباط دانست و گفت: این اتفاق هیچ ربطی به ماجرای تنبیه دانش آموزان ندارد. چرا که رخدادهایی اینچنینی اخیراً رخ نداده و از سویی به نسبت درصد جمعیت دانش آموز و مدرسه نسبت به سایر استان ها بسیار کمتر بوده اشت.

صحبت های رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان در مورد شرایط مطلوب این اداره کل در حالی است که در سال های گذشته اخبار ناخوشایند زیادی مثل مدارس کپری و فاقد حداقل امکانات رفاهی و نیز تنبیه دانش آموزان در مدارس مناطق دور افتاده استان در سطح ملی و فراملی مخابره شده است و اوضاع به سامانی را نشان نمی دهد.

با این حال نامه ای که به آن اشاره شد و نیز سخنانی که رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد، حکایت از یک تغییر بزرگ و تحت فشارهای سیاسی در استان کرمان دارد؛ فشارهایی که برخی منابع محلی آن را تأیید کردند و معتقدند، روابط دوستانه و حسنه ای میان وزیر و استاندار کرمان با مدیرکل آموزش و پرورش کرمان وجود ندارد.

«تابناک»، برای روشن شدن آن سوی ماجرا و چرایی کلید خوردن این تغییر تلاش کرد تا با مدیران وزارتخانه از جمله رئیس روابط عمومی و نیز مدیر کل دفتر وزیر تماس حاصل کند و جزئیات بیشتر ماجرا را از زبان آنها بشنود که تلاش های مکرر صورت گرفته به سرانجام مشخصی نرسید.

فارغ از اینکه در ماجرای تغییر مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان حق با چه گروهی باشد و مدیران و معاونانی که به وزیر نامه نوشتند در این فرایند منافع خود را لحاظ کرده اند یا منافع مردم استان را، نکته قابل تأمل و مهم تر این است که همچنان در رأس وزارتخانه حساس و مهم آموزش و پرورش عدم شفافیت، ابهام و تصمیم گیری های خلق الساعه و جنجالی ادامه دارد؛ رخدادهای بی پایانی که گویا قرار نیست پایان بیابد و این وزارتخانه بزرگ و مهم به جای درگیر شدن با حواشی بر رسالت های خطیری که بر عهده دارد، متمرکز شود.

به موارد بالا باید این مهم را نیز افزود که با فرض صحت تصمیم وزارتخانه برای تغییر مدیر کل آموزش و پرورش کرمان و با توجه به همراهی بی نظیر مدیران استانی از مدیر کل فعلی، گویا وزارتخانه خیلی دیر پا به میدان گذاشته است و آنقدر در این فضا منفعل عمل کرده که حالا گعده ای در این اداره شکل گرفته است؛ گعده ای که اثبات می کند هم اقدام وزارتخانه دیر صورت گرفته و هم ابعاد آن بسیار محدود است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۶
این باند بازی ها رو باید از بین برد. وزیر با حمایت رئیس جمهور باید این مدیر رو عزل کنه. درست یا غلط مهم نیست مهم اینه که باید مشخص بشه که کت تن کی هستش . اگه الان حرف وزیر بی ارزش بشه فردا واسه دیگر وزیرا تو دیگر استان ها هم تره خرد نمیکنند.
اونا خوب می دانند که با عوض شدن مدیرکل تعویض میشوند لذا پیش دستی کرده و استعفا داده اند که کار ارزشمندی است
مدیران آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند نه متحد برعلیه تصمیمات اتخاذشده ی کارشناسی.
به هر حال دوره های مدیریتی در کل کشور در هر زمینه ها بایستی کوتاه مدت مثلا دو ساله و منقطع باشد تا از شکل گیری باندهای تودرتو و احتمالا ناصواب اجتناب شود.
عامو اینها اگر دنبال منافع خودشون بودند که می رفتن با مدیر جدید تبانی می کردن. کجای دنیا روی اسب باخته شرط بندی می کنند. لذا مساله چیز دیگری است.
جهان سوم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
. این همه جوانان با استعداد در این کشور با سن 24 سال به بالا وجود داردذ که دارای بهترین رزومه هستند و از نظر بهره هوشی و عملکرد اگر آنها را با مدیران حال حاضر به صورت منصفانه ارزیابی و مقایسه کنند قطعا بازدهی بهتری دارند. ظاهرا قصدی برای بهبود اوضاع وجود ندارد. فقط یک سری دعوا های ساختگی بین مسئولین ایجاد میشود تا حواس مردم را پرت کنند.در غرب اگر کسی بازدهی نداشته باشد حتی اگر رییس جمهور هم باشد عذر آن را میخواهند و مجبور به استعفا میشود مثل انگلستان، فرانسه، اتریش، آلمان و ... اما در ایران برعکس این قضیه ضادق هست. یعنی مسئولین هیچ وقت از حلقه مدیریتی خارج نمیشوند بلکه از مرتبه ای به مرتبه دیگر تغییر مکان میدهند
استعفا تون بهتر از اخراج تون دیدید . طبیعی است که باید به کلاس بروید
در ناحیه 2اهواز آقای رئیسی مرد متدین دلسوز وبی حاشیه رو عوض و نمایندها محتررررم مجلس فردی و خیلی ضعیف رو جایگزین کرده است
سلام و درود به یکایک خواننده گان عزیز در اموزش و پرورش فقر شدید فکری و بحران در تصمیم گیری در بالاترین حد خود در سطوح مدیریتی بیداد میکند به پشتوانه سی سال خدمت در سه مقطع تحصیلی در مدارس استان .......... صحبت مینمایم با وجودی دبیران و معلمین بسیا. با سواد و مجرب در حرفه تخصصی خود در مدا س بویزه در سطح متوسطه و پیش دانشگاهی در مقابل ان در هیچ سالی شاهد حصور یک مدیر ی که به الفبای تعلیم وتربیت اشنا باشد نبودیم مدیران انتخابی از جانب ادرات کل استانی از کمترین سطح سواد وبینش اجتماعی و فرهنگی بر خوردار نبودند روابط عمومی انان با دانش اموزان و خانواده های انان در سطحی بسیار مبتزل و کوتاه بینانه بوده بطوری کما شاهد بودیم ازابتدای سال تا روزهای پایان سال تحصیلی روند حص‌ور اولیا در مدارس روز بروز به شدت کاهش می یافت حجم و امار صدیت با روش ها و شیوه های مدیران نابعه ۰در مدارس به دلیل اعمال برنامه ها و برخوردهای بسیار کوتاه بینانه و عیر منطقی انان روز بروز افزایش میافت و این اوصاع واحوال به همین منوال ادامه می یافت البته بیشتر انان تنها و تنها استعداد ی که بطور مشترک از این دست اقایان سراع دا یم و همه به ان واقف اند پیراهن های یقه گرد و ریش کوتاه پوشیدن دمپایی و چرخاندن تسبیه در دست بود اگر حو صله و قلم اجازه میداد تنها در مورد عملکرد یکسال این اقایان مینوشتم باور بفرمایید از یک تاسف اورترین رمان سال واز سویی دگر کمدی ترین کتاب سال میگردید متاسفم که با حصور اینان در سطح مدارس چه بلایی بر سرنوشت عزیزان مردم و نوجوانان مان خواهد امد
من جای وزیر باشم همشونو اخراج می کنم
داشتن روابط حسنه با استاندار و کرنش در برابر او جزو شرایط یک مدیر خوب آموزش و پرورش نیست. اگر واقعاً تحول بزرگی در آموزش و پرورش کرمان به وجود آمده (که طبق اطلاعات استناد شده رخ داده است)، نباید تن به این بازی‌ها داد. باید استانداری کرمان را هم بررسی کرد که چقدر موفق بوده و اگر به اندازه آموزش و پرورش پیش نرفته، باید با وی برخورد کرد و از وی خواست به فکر اجرای قانون باشد. نباید وقتی یکی هم که می‌کوشد بدون حاشیه کار کند، این‌طوری مزد زحماتش را بدهیم.
کودتا !!!!!!!
:|
باسلام خدمت تمامی کسانی که در تابناک تلاش می کنند .
بنده ساکن ارومیه هستم وکارم غیرفرهنگی است ولی آقای محسن بیگی را زمانی شناختم که ایشان در بخش سلولهای بنیادی دانش آموزی قدمهای مثبت وبزرگی برداشتند وفکر میکنم اولین مدیرکل آموزش وپرورشی بود که دراین زمینه قدم گذاشت و با بخش تحقیقات فناوری دفتر ریاست جمهوری ارتباط تنگاتنگی داشت و پیگر امور بود البته من این اطلاعات را ازسایت مرکز فناوری دفتر ریاست جمهوری دنبال میکردم و همچنین ازکارشناسان مرکز فناوری .سال 95 چند بار تلاش کردم با ایشان دراین زمینه صحبت کنم تا با مشاوره ایشان این کار مهم را درارومیه نیز شروع کنیم (چون پسرم به سلولهای بنیادی خلیی علاقه داره واکنون در کلاس ششم ابتدایی مشغول به تحصیل است .)
متاسفانه هر موقع تماس گرفتم ایشان در ماموریت شهرستان بودند شاید بخت با مایارنبود و این را میدانستم یعنی فهمیدم انسانی با پشتکار بالاست هرچند نامه طرح راه اندازی سلول های بنیادی دربخش دانش آموزی در 15 بهمن 95 تقدیم مدیرکل آموزش وپرورش وقت استان آذربایجان غربی نمودم ودران ملاقات از فعالیت چشمگیر آقای محسن بیگی گفتم وایشان قبول کردند که دراین زمینه با بنده ونیز با آقای محسن بیگی تماس میگیرند ولی تاکنون هیچ تماسی با بنده صورت نگرفته ...! بهرحال به نظر بنده آقای محسن بیگی شخصی است که درخدمت دادن علم وآگاهی به فرزندان این مرزوبوم است و من به نوبه خودم دعا میکنم مشکلاتی که درراه این بزرگوار بوجود آمده به خوبی وخوشی حل شود.
چرا کسی که توی این مملکت کاری برای مردم انجام میدهد .یا براش پاپوش درست میکنند ویا وادار یه استعفا میشود اینان کیانند وشفاف به مردم معرفی شوند وپرانمیگذارید مردم آرمش داشته باشند وخبر بد پشت خبر بد
دقیقا چنین اتفاقی در استان لرستان افتاد.
دقیقا چنین اتفاقی در استان لرستان افتاد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر