بازدید 5082
۹

تخفیف طرح ترافیک برای محصولات غیرایرانی!

کد خبر: ۷۹۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 22 April 2018

در شرایطی در طرح ترافیک سال ۹۷ برای خودرو‌های با معاینه فنی برتر تخفیف در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد خودرو‌هایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند برای اولین بار قادر به دریافت این نوع از معاینه فنی نیستند.

به گزارش میزان، اما و اگر‌های طرح ترافیک سال ۹۷ تمامی ندارد. از زمان اجرای طرح گرفته تا نحوه دریافت هزینه ورود به محدوده، هنوز برای شهروندان پایتخت نشین ابهاماتی را به همراه دارد.

در رابطه با ارقام دریافتی از شهروندان اعلام شده که اگر خودرویی دارای معاینه فنی برتر باشد به نسبت راننده‌ای که خودرواش معاینه فنی عادی دارد باید رقم کمتری پرداخت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تفاوت ارقام دریافتی از خودرو‌ها با معاینه فنی عادی و برتر اشاراتی داشته است.

بر این اساس اگر خودرویی با معاینه فنی برتر در ساعات پیک یعنی ۱۰ تا ۱۶ بخواهد در محدوده طرح تردد کند باید رقم ۱۳ هزار و ۴۴۰ تومان بپردازد. این رقم برای فردی که معاینه فنی عادی دارد ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

رقم دریافتی برای ساعات اوج صبح یعنی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۰ برای دارندگان معاینه فنی برتر ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برای سایر خودرو‌ها رقم ۲۴ هزار تومان تعریف شده است.

افرادی که قصد تردد در ساعات اوج صبح و عصر را دارند نیز با خودرو دارای معاینه فنی برتر ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان و با خودرو معاینه فنی عادی ۳۶ هزار تومان باید بپردازند.

در شرایطی بحث معاینه فنی برتر و ارائه تخفیف به دارندگان این خودرو‌ها اعلام شده که به گفته سید نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران ۷۰ درصد خودرو‌های پایتخت قادر به دریافت معاینه فنی برتر نیستند.

حسینی منش در این باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: در حال حاضر شاهد هستیم که ۷۰ درصد خودرو‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند موفق به اخذ معاینه فنی "برتر" نمی‌شوند.

وی می‌افزاید: میزان مردودی بار اول مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی تهران برای دریافت معاینه فنی برتر ۷۰ درصد است.

حسینی منش می‌گوید: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد خودرو‌هایی که در مرحله نخست موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی‌شوند به دلیل آلایندگی و ۲۰ تا ۲۵ درصد از آمار ۷۰ درصدی خودرو‌های مردودی به دلیل مباحث ایمنی از دریافت معاینه فنی برتر رد می‌شوند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با خودرو‌هایی که آمار بیشترین مردودی را برای دریافت معاینه فنی برتر به خود اختصاص داده اند اظهارکرد: خودرو‌هایی از قبیل: وانت نیسان، وانت پیکان، پراید و انواع دیگر وانت‌ها بیشترین آمار مردودی خودرو‌ها در دریافت معاینه فنی برتر را به خود اختصاص داده اند.

وی می‌افزاید: در حال حاضر از تمام خودرو‌ها تست معاینه فنی برتر هم اخذ می‌شود و اگر یک خودرو موفق به دریافت این تست نشد و راننده اصرار به دریافت این نوع معاینه فنی داشت مشاوره‌های لازم جهت رفع عیب خودرو برای دریافت این نوع معاینه فنی به فرد داده می‌شود.

حسینی منش در خصوص نیاز برخی از خودرو‌ها به بعضی از اصلاحات برای دریافت معاینه فنی برتر می‌گوید: برخی از خودرو‌ها از جمله پژو ۴۰۵ برای دریافت معاینه فنی برتر باید برخی اصلاحات را انجام دهند که این اصلاحات هزینه‌ای بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان برای صاحب خودرو خواهد داشت.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در رابطه با درخواست‌های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرداری تهران از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست برای اعمال برخی تغییرات جهت صدور مجوز معاینه فنی برتر می‌گوید: درخواستی را از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست داشته ایم تا تغییری را در حدود مجاز ارائه معاینه فنی برتر صادر کنند. حدود تعیین شده برای معاینه فنی برتر فراتر از سطح تکنولوژی خودرو‌هایی است که در داخل کشور وجود دارد و بسیاری از خودرو‌ها نمی‌توانند از مرحله تست‌های اخذ شده عبور کنند.

وی می‌افزاید: در شرایطی که سطح تکنولوژی خودرو‌ها در داخل کشور در حد معقول نیست، این خودرو‌ها قادر به عبور از حدود تعیین شده برای دریافت معاینه فنی برتر نیستند.

از زمان اعلام تفاوت مبلغ ورود به محدوده طرح خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر و فاقد این نوع معاینه فنی، صف طولانی برای دریافت این نوع معاینه فنی به راه افتاده است، اما رانندگان نمی‌دانند که هر خودرویی قادر به دریافت این نوع معاینه فنی نیست.

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: اکنون شاهد هستیم که شهروندان تهرانی برای آنکه مشمول تخفیف در دریافت طرح ترافیک شوند به دنبال گرفتن معاینه فنی برتر هستند و این اتفاق می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد.

وی می‌افزاید: دریافت این نوع معاینه فنی شرایط ویژه‌ای دارد و این طور نیست که هر خودرویی قادر به دریافت این نوع معاینه فنی باشد.

در معاینه فنی نوع ۲ که تاکنون صادر می‌شده در تست‌ها دور موتور آرام در سرعت پایین ملاک تست خودرو‌ها بود، اما در معاینه فنی برتر دور موتور به پایین و بالا بررسی می‌شود و مبنا بر این است که دور موتور RPM ۲۵۰۰ از ۲.۵ CO به ۰.۷ CO کاهش یابد.

اکنون بسیاری از خودرو‌های تولید داخل قادر به دریافت مجوز‌های مرتبط با طرح ترافیک برتر نیستند و تخفیف در نظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران این بار نیز مشمول افرادی می‌شود که دارای خودرو‌های گرانقیمت بوده و از قشر مرفه جامعه به حساب می‌آیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
چه موضوع بی جایی رو بیان می کنین. به جاشبه این فکر کنید:
1. محصولات داخلی رو هم با کیفیت بسازید
2. صاحبان خودروهای خارجی خود به خود دارن هر ساله عوارض شهرداری بیشتری رو میدن در حالی که آیا واقعا عوارض بیشتری برای شهر دارن؟؟؟؟
3. با پرداخت هزینه های سنگین عوارض گمرکی و عوارض شهرداری و هزینه های تعمیر و... باز در مجموع آلودگی و مصرف کمتری دارن و برای شهر و محیط زیست کمتر مضرند. از این هم نباید بهره مند بشن؟
انصاف هم خوب چیزیه
این مقاله، مصداق داستان پیرمرد و پسرش است که خرشان را برای فروش می بردند.
عزیزم کی از این تفکرات مارکسیستی دست بر می دارید؟می خواهی هم پول کیفیت را ندهی و هم از مزیت ان بهره مند شوی؟
واقعیت رو بایست پذیرفت خودرو های ایرانی که البته عمده قطعات آن چینی است حتی به صورت صفر کیلومتر هم باشند معاینه فنی نمی توانند بگیرند
طنر ماجرا اینجاست که این معاینه فنی در شرکتهای خوردوساز ظاهرا انجام نمیشه و بدون این معاینه تحویل مشتری میدن محصول رو...
اصلا استدلال درستی نیست ......... آلودگی کمتر امتیاز بیشتر این عین عقلانیت است حال ایرانی یا خارحی
تخفیف هم برای قشر مرفه؟؟؟؟؟؟؟
دانش آموز برتر و نمونه رو که به اکثر بچه های مدرسه نمیگن.!!!
ده بیست درصد نمونه می شن نه که نود درصد بچه ها!!
اینم همینطوره.. جو بی خود ندین.
دانش آموز برتر و نمونه رو که به اکثر بچه های مدرسه نمیگن.!!!
ده بیست درصد نمونه می شن نه که نود درصد بچه ها!!
اینم همینطوره.. جو بی خود ندین.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار