بازدید 3787

کاهش ۷۳ درصدی واردات خودرو در نخستین ماه سال‌جاری

گمرک ایران از کاهش ۷۳ درصدی واردات خودرو طی فروردین ماه سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد در این مدت یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو از طریق گمرکات وارد کشور شده است.
کد خبر: ۷۹۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 22 April 2018

گمرک ایران از کاهش ۷۳ درصدی واردات خودرو طی فروردین ماه سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد در این مدت یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو از طریق گمرکات وارد کشور شده است.

به گزارش مهر، گمرک ایران از کاهش ۷۳ درصدی واردات خودرو طی فروردین ماه سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد در این مدت یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو از طریق گمرکات وارد کشور شده است.

بر اساس آمار گمرک ایران طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۳ درصدی و از حیث ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین طی ۱۲ ماهه سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۵۱ هزار  دلار به کشور وارد شد که نسبت به سال ۹۵ از نظر تعداد ۸ و ۶۶ صدم درصد و از حیث ارزش ۸ و ۴۴ صدم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، تمامی کالاها و به ویژه تک تک خودروهای وارداتی در سال ۹۶ و فروردین ماه سالجاری مجوز ثبت سفارش دارند . مجوز های ثبت سفارش به صورت کدهای ۸ رقمی به صورت الکترونیکی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت اخذ و در سامانه گمرک بارگذاری می شود و در صورت عدم ارائه مجوز ثبت سفارش ، در گام اول امکان اظهار کالا در سامانه جامع گمرکی وجود ندارد .

در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی علاوه بر اخذ مجوز ثبت سفارش قبل از اظهار به گمرک ، پس از اتمام تشریفات گمرکی و در موقع خروج نیز ضمن ارائه vin خودروهای وارداتی به وزارت صنعت ، معدن و تجارت در موقع خروج خودروها ، گمرکات نسبت به اخذ تاییدیه مجدد مشخصات خودروها و مجوزهای ثبت سفارش و نمایندگی های رسمی خودروهای وارداتی به صورت سیستمی اقدام می کنند که مجوز ثبت سفارش و تاییدیه ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودروی وارداتی در سال ۹۶ در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت شده و مستندات آن موجود است .

همچنین با کمک گمرک الکترونیک ، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مراکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان