بازدید 2474
۲

دزدان 50 میلیاردی پای میز محاکمه

کد خبر: ۷۹۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 22 April 2018

14عضو یک باند تبهکاری که شبانه به خانه‌های اعیانی در پایتخت دستبرد زده و 50 میلیارد از اموال آنها را سرقت کرده بودند در دادگاه محاکمه می‌شوند.

به گزارش جام‌جم، این باند 14 عضو داشت که چهار نفرشان، دو به دو با هم برادر و سابقه دار بودند.

آنها در مدت دو سال به خانه‌های اعیانی در شمال و شمال غرب تهران دستبرد می‌زدندو تحت تعقیب دو پایگاه پلیس آگاهی تهران بودند.

آنها یکی پس از دیگری از خرداد تا مهر سال گذشته در عملیات‌ پلیسی ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی و با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران دستگیر شدندو در بازرسی از خانه هایشان برخی اموال دزدی کشف شد.

تحقیقات نشان می‌داد آنها دستگاه‌های فلزیاب با خود داشتند و با کمک آن، محل مخفی کردن گاوصندوق و طلاها را پیدا می‌کردند و اگر در گاوصندوق‌ها باز نمی‌شد آن را به کارگاه در و پنجره‌سازی برده و تخریب می‌کردند.

اموال سرقتی شامل پول، طلا، سکه، نقره، ساعت‌های گرانقیمت، ظروف نقره و فرش‌های ابریشم بود که ارزشی بیش از 50 میلیارد تومان داشت.

آنها پول‌های به دست آمده از راه دزدی را به حساب همسران خود واریز می‌کردند و با بخشی هم خودروی گرانقیمت، خانه و ویلا خریده یا اجاره می‌کردند. حتی همسر یکی از اعضای باند با صحنه‌سازی و بیمار جلوه دادن شوهرش می‌خواست مقدمات فرار او را فراهم کندکه موفق نشد.

متهمان بعد از پایان تحقیقات روانه زندان شدند و چند روز پیش هم در آخرین جلسه بازپرسی، گفته‌های خود را درباره نحوه سرقت هایشان تکرار کردند.

براساس قرار جلب به دادرسی متهمان، سرکرده باند به نام محسن به اتهام مشارکت در تشکیل باند سازمان یافته مجرمانه سرقت، 11 فقره سرقت حدی، 46 فقره سرقت تعزیری، جعل مهر یک شرکت و جعل مهر شورای یکی از روستاهای مشهد، سامان متهم ردیف دوم به اتهام مشارکت درتشکیل باند سازمان یافته و مجرمانه سرقت و مشارکت در هشت فقره سرقت حدی و مشارکت در 39 فقره سرقت تعزیری در شب از خانه شاکیان، علی متهم ردیف سوم به اتهام مشارکت در تشکیل باند سازمان‌یافته مجرمانه سرقت و مشارکت در پنج فقره سرقت حدی و مشارکت در 22 فقره سرقت تعزیری در شب از شاکیان، وحید متهم چهارم به اتهام مشارکت در تشکیل شبکه سازمان‌یافته مجرمانه سرقت از خانه‌ها و مشارکت در چهار فقره سرقت حدی و مشارکت در پنج فقره سرقت تعزیری در شب در دادگاه محاکمه می‌شوند.

متهم ردیف پنجم هم به اتهام مشارکت در یک فقره دزدی حدی و مشارکت در سه فقره سرقت تعزیری، متهم ششم به اتهام مشارکت در چهار فقره سرقت تعزیری و متهمان هفتم تا چهاردهم به اتهاماتی ازجمله تحصیل اموال سرقتی و فروش این اموال و تحصیل مال نامشروع در دادگاه محاکمه می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باید روی درب ورودی منزل یا محل کار حتما قفل ضد دیلم نصب کنند چون قفل ضد دیلم نه تنها قابلیت باز شدن از طریق دیلم زنی و توپی زنی را نداره بلکه به دلیل نصب غیر قابل دسترسش، هیچ کس،
سلام بعد از 46 فقره دزدی و 50 میلیارد تومان دستگیر شدند. چه عجله ای در کار بود؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان