بازدید 2716
سید حسن نصرالله:

شهدای مقاومت تاج سر لبنانی‌ها هستند

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفت که مقاومت لبنان امروز هم صاحب قدرت بوده و هم دارای موشک است و این توانایی‌ را دارد که هر هدفی را در اسرائیل بزند
کد خبر: ۷۹۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 21 April 2018

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفت که مقاومت لبنان امروز هم صاحب قدرت بوده و هم دارای موشک است و این توانایی‌ را دارد که هر هدفی را در اسرائیل بزند

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود با خطاب قرار دادن پدر سه شهید مقاومت لبنان گفت که شهدای مقاومت تاج سر لبنانی‌ها هستند.
او که به صورت ویدیو کنفرانس در همایشی تحت عنوان «صوتی وفاء لأهل الوفاء» سخنرانی می‌کرد، به حمله رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان در سال 1996 موسوم به «خوشه‌های خشم» اشاره کرد و گفت که در سایه ناتوانی دشمن صهیونیستی، شهروندان غیر نظامی هدف این حمله قرار گرفتند.
سید حسن نصرالله گفت که فرزندان امام موسی صدر، جنبش امل و حزب الله با کمک هم مفهوم مقاومت را که منجر به پیروزی شد، تغییر دادند.
وی در مورد شکل گیری مقاومت جنوب لبنان گفت که مردم جنوب لبنان از سال 1948 منتظر بودند تا دولت به کمک آن‌ها بشتابد، تا اینکه امام موسی صدر جایگزینی برای آن ایجاد کرد و مقاومت را تأسیس کرد.
دبیر کل جنبش مقاومت لبنان اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در حمله آوریل 1996 مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار داد و در نتیجه این حملات کشتارهای وحشتناکی رخ داد.

او گفت که تاقبل از 2006 این حزب الله بود که از دولت و ارتش لبنان می‌خواست برای مقابله به دشمن اسرائیلی به جنوب برود.
سید مقاومت در پاسخ کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت لبنان هستند گفت که این دولت لبنان بود که به جنوب این کشور پشت کرد نه کسی که برای دفاع از خود و ناموس خود سلاح خرید تا در برابر دشمن بایستد.
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: «جرم ما این است که برای دفاع از خود و ناموس سلاح برداشته و دفاع کردیم».
سید حسن نصرالله گفت که مقاومت لبنان امروز هم صاحب قدرت بوده و هم دارای موشک است و این توانایی‌ را دارد که هر هدفی را در اسرائیل بزند.

او به انتخابات پیش روی لبنان در ششم ماه می اشاره کرد و گفت: «حضور شما در پای صندوق‌های رأی پیامی برای دنیا دارد و آن اینکه ما در جنوب لبنان هرگز مقاومت را تنها نخواهیم گذاشت».

سید حسن نصرالله با انتقاد از اوضاع بخش کشاورزی و صنعتی لبنان گفت که به رغم هزینه‌های میلیاردی زیرساختهای این کشور در وضعیت خوبی نبوده و دولت باید چشم‌انداز اقتصادی واضحی ارائه دهد تا کشور به سمت پرتگاه حرکت نکند.
او با انتقاد از عملکرد جریان الستقبل که «سعد الحریری»، نخست وزیر لبنان از این جریان است، گفت که المستقبل به رغم این ده ها پرونده اقتصادی این کشور را به دست داشته؛ ولی دستاوردی در این حوزه نداشته است.
دبیر کل جنبش حزب‌الله گفت که این جنبش بعد از انتخابات پارلمانی برای بررسی راهبرد دفاعی آماده بوده و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اولین کسی است که این راهبرد را مطرح کرده است.
سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد که لبنان به دولت ملی واحدی نیاز دارد تا کسی نتواند در این حکومت دیگری را حذف کند.
در مورد لیست های انتخاباتی دبیر کل مقاومت لبنان گفت که حزب الله در گذشته تجربه خوبی داشته و آن اینکه با جنبش امل به رهبری نبیه بری به تفاهم رسیده‌ است.
او گفت که در برخی مناطق و حوزه‌های انتخاباتی نامزدی از حزب الله و در برخی حوزه های دیگر نامزدی از جنبش امل تعیین و معرفی شده است. بنابراین همه نامزدها برای هر دو حزب است.
سید حسن نصرالله افزود، نبیه بری در منطقه الزهرانی کاندیدای حزب‌الله و جنبش امل بوده و این حزب به او اعتماد دارد.
وی ادامه داد: «رئیس نبیه بری همیشه ثابت کرده است که توانایی برای ایجاد آشتی ملی به طریقه مسالمت آمیز را داشته و دارد».
سید حسن نصرالله با بیان اینکه لبنان به گفت‌وگو نیاز دارد، همه احزاب و گروه ها را به گفت‌وگو و تفاهم دعوت کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان درباره باندبازی در این کشور هشدار داد و گفت که لبنان هم‌اکنون با این مشکل روبه رو است.
او با بیان اینکه فرقه گرایی و باند بازی حتی وارد حوزه منابع آب شده و برخی می‌گویند این نهر متعلق به شیعیان بوده آن یکی به مسیحی‌ها، از احزاب و نیروهای سیاسی در لبنان خواست برای حل این پدیده وارد عمل شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر