بازدید 5925

وضعیت جوی سه روز آینده کشور

کد خبر: ۷۹۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 21 April 2018

تسنیم نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب گفت: بارش باران تا روز دوشنبه نیمه شمالی کشور و بخشهایی از جنوب را دربر می‌گیرد؛ بارش برف در مناطق کوهستانی استانهای شمالی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

احد وظیفه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه جدید بارشی از اواخر وقت روز گذشته وارد کشورمان شده و بخش‌هایی از غرب، شمال، و مرکز کشور را در برگرفته است.

وی افزود: این سامانه بارشی امروز در قالب نقاط نیمه شمالی به فعالیت می‌پردازد و بیشترین میزان بارشها در طی ساعات آتی برای آذربایجانها، اردبیل، شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، ایلام کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان رخ می‌دهد.

وظیفه افزود: طی ساعات آتی وزش باد شدید در همدان، مرکزی، اصفهان و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی روز یکشنبه نیز بار شها در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد و بارشهای پراکنده در مرکز، شمال، و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ بیشترین بارشها در روز یکشنبه در استانهای واقع در شمال غرب، غرب، البرز غربی و مرکزی رخ می‌دهد که انتظار رگبار و رعد و برق شدید و وزش باد پیش‌بین می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز یکشنبه بخش‌های مرتفع و کوهستانی با بارش برف مواجه می‌شود، گفت: بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط کوهستانی آذربایجان شرقی و غربی رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: طی روز دوشنبه باران همراه با رعد و برق شدید و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، همچنین باراش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به وقوع می‌پیوندد.

وظیفه با اشاره به کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور گفت: استانهای حاشیه دریای خزر و اردبیل با کاهش محسوس دما در روزهای شنبه و یکشنبه مواجه می‌شوند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بیشترین کاهش دما در روز دوشنبه در غرب مرکز و جنوب و شرق دریای خزر رخ می‌دهد و در سایر مناطق افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه عنوان کرد: طی روز شنبه و اواخر یکشنبه در غرب و جنوب غرب گرد و غبار و کاهش دید به وقوع می‌پیوندد، نیمه غربی خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه و دریای خزر روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی اردبیل با 2 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز را با 35 درجه بالای صفر را کرمترین نقاط کشور دانست و گفت هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر