بازدید 2741

سیاست خارجی پایداری در برقراری ارتباط با سایر کشورها نداریم

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: متاسفانه در ایجاد روابط با کشورها پایدار نیستیم و با آمدن هر دولتی و اعمال سلیقه‌های جدید، این روابط ضعیف و قوی می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 21 April 2018

 

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح ضعف سیاست خارجی در ادوار گذشته، اظهار داشت: در رابطه با دنیا باید ملاحظات سیاسی و اقتصادی به شکلی از سیاست ثابت و اهداف دراز مدت باشد، البته لازم است این سیاست‌ها غیرقابل تغییر و نهایتا با تغییر جزئی باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در ایجاد روابط با کشورها پایدار نیستیم و با آمدن هر دولتی و اعمال سلیقه‌های جدید، این روابط ضعیف و قوی می‌شوند که تاثیر مستقیم بر روابط تجاری و اقتصادی کشور می‌گذارد.

وی افزود: این موضوع جدای از موضوعات تحریم ها است، زیرا موضوع تحریم‌ها ساز و کار کلی دارد که باید تدبیر دیگری را برای بی‌اندیشیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا وقتی که این ثبات را نداشته باشیم، استمرار حضورمان در بازارهای جهانی دچار مشکل خواهد بود، ادامه داد: وقتی که بازار جهانی را نداشته باشیم با این رقابت شدیدی که وجود دارد به خصوص حضور قدرتمند چین در کشورهای منطقه و اروپایی، پیدا کردن فرصت برای ایران در بازارهای جهانی هر روز سخت‌تر می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: برای دست یافتن به بازارهای جهانی باید دیپلماسی قوی و پایدار را در حوزه اقتصادی به کار گیری کنیم تا بتوانیم برای کالای ایرانی در خارج از مرزها بازار مصرف ایجاد کنیم.

وی افزود: معتقدم در داخل کشور توان تامین نیازهای داخلی را قطعا داریم به علاوه اینکه امکان ورود به عرصه صادرکنندگان را هم داریم؛ به نظر من کشوری که صادرات و واردات نداشته باشد، از داشتن اقتصادی پویا بی‌بهره است، کشورهایی موفق هستند که میزان صادرات شان از واردات آن ها بیشتر باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بالانس مناسبی در صادرات و واردات کشور وجود ندارد و هر دولتی سلیقه‌ای برخورد می کند؛ به بیان دیگر چشم انداز بلند مدتی در این زمینه نداریم و از داشتن امکان صادرات محروم می‌شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار