بازدید 2543

کاهش فعالیت هسته‌ای کره شمالی چه نتیجه‌ای در حضور آمریکا در منطقه دارد؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است هر گامی که به سمت کاهش دخالت آمریکایی‌ها در آسیا منجر شود، مثبت خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 21 April 2018

 علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تصمیم رهبر کره شمالی مبنی بر تعطیلی یکی از مراکز آزمایش هسته‌ای این کشور در پی مذاکره با رئیس جمهور آمریکا گفت: یکی از سیاست های آمریکا این بوده که همواره در منطقه آسیا از خاور دور تا غرب آن، اختلاف میان کشورها وجود داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در ادامه با اشاره به منافع آمریکا از اختلاف افکنی در کشورهای آسیایی عنوان کرد: تنها در این صورت است که آمریکا می تواند توجیهی برای حضور نظامی خود در آسیا داشته باشد.

وی افزود: نزدیک شدن کره شمالی و جنوبی دیگر منطقی برای حضور نظامی آمریکا در این مناطق باقی نمی گذارد، گرچه این ارتباط نیز نخستین ارتباط بعد از جنگ جهانی و مبتنی بر یک توافق و پیمان است.

بروجردی ادامه داد: در هر صورت کاهش فعالیت هسته ای کره شمالی باعث می شود حضور آمریکایی ها در آن منطقه کاهش یابد و قطعا کره ای ها بر اساس منافع ملی خود این تصمیم گیری را کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همچنان روابط خود با کره شمالی را خواهد داشت و تغییری در آن ایجاد نمی شود، خاطرنشان کرد: هر گامی که برای خروج آمریکایی ها از منطقه برداشته شده و منجر به کاهش دخالت آنها شود مثبت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل