بازدید 2537

دلایل افزایش چشمگیر آمار خشونت در کشور چیست؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در سایه مدیریت بهینه، هوشمند و قانون مدار می توان از افزایش خشونت ها در کشور جلوگیری کرد.
کد خبر: ۷۹۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 21 April 2018

بهمن طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش خشونت در کشور با بیان اینکه کشور را به صورت جزیره ای نمی توان هدایت کرد، گفت: در سایه مدیریت بهینه، هوشمند و قانون مدار می توان از افزایش خشونت ها در کشور جلوگیری کرد و با تصویب قوانین، فرهنگ سازی، اقتصاد و اعمال مجازات به تنهایی این مهم تحقق نمی یابد بلکه این مباحث باید به صورت متوازن در کنار هم دیده شوند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای اداره کشور باید اقتصاد ساماندهی شود تا مردم به دلیل نیاز به سمت و سوی جرائم روی نیاورند، گفت: متاسفانه در زمینه اجرای قوانین ضعف زیادی وجود دارد و در اجرای آنها جدیت لازم دیده نمی شود و همه به نوعی در انجام وظایف مساحمه می کنیم.

وی با انتقاد از اینکه اداره امور کشور دچار روزمرگی است، تصریح کرد: این موضوع به هیچ وجه در جوامع بین الملل پذیرفته شده نیست؛ جامعه مانند بدن است و باید برای رفع مشکلات اقتصادی متوازن حرکت کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید از تمامی توان علمی کشور و تجربیات سایر کشورها برای کاهش مشکلات کشور به ویژه اقتصادی و به تبع آن کاهش جرائم و خشونت ها در کشور استفاده کرد، گفت: باید نواقص را شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع آنها را ارائه کرد.

طاهرخانی با بیان اینکه مجازات ها متناسب با جرم نیست، گفت: متاسفانه افزایش خشونت ها در جامعه منجر به ازدیاد پرونده های قضایی شده است و برخوردها جدی صورت نمی گیرد و این روند در حال حاکم شدن است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: برخی به دنبال کاهش تعداد زندانیان هستند اما باید در کنار آن برای کاهش هرج و مرج در کشور نیز برنامه ریزی شود؛ در گذشته مطرح کردیم که فرهنگ رشوه خواری در حال حاکم شدن در ادارات است و باید به فکر کنترل آن باشیم و چنانچه این عمل خلاف قانون و شرع به فرهنگ تبدیل شود قبح خود را از دست خواهد داد اما متاسفانه توجهی نشد و این معضل تقریبا در کشور ریشه دوانیده است؛ برای رفع مشکلات اقتصادی و جلوگیری از افزایش خشونت ها در کشور باید به رفع مجموعه عوامل بروز آنها توجه جدی شود نه پرداختن به یک بعد و عامل.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل