بازدید 10686

بازهم تله‌های سیمی در بهشهر پلنگ گرفتند؛ این بار با پایان مرگبار!

کشاورزان به‌جای فنس‌کشی زمین‌ها و شب‌پایی مزارع در فصل زراعت به‌منظور جلوگیری از ورود حیواناتی، چون گراز به مزارعشان با نصب تله در جنگل، خساراتی جبران‌ناپذیر به حیات وحش وارد می‌کنند. جریمه سنگین ۸۰میلیونی کشتار پلنگ مانع از صدور احکام لازم می‌شود.
کد خبر: ۷۹۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 21 April 2018
صبح امروز لاشه یک پلنگ نر بالغ که در جنگل خلیل‌شهر در تله سیمی گرفتار شده بود توسط محیط‌بانان اداره محیط زیست بهشهر کشف شد.

به گزارش «تابناک»، کورس ربیعی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، با اعلام این خبر به تسنیم گفت: صبح امروز، پس از دریافت گزارشی مبنی بر کشف لاشه یک پلنگ در جنگل خلیل‌شهر، نیرو‌های محیط زیست عازم منطقه شده و با لاشه یک پلنگ نر بالغ که در تله سیمی مخصوص شکار گراز، گرفتار و تلف شده بود مواجه شدند.
 

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به آمار بالای تلفات پلنگ در نتیجه گرفتار شدن در تله سیمی این بار می‌توان به دستگیری متخلفان امید داشت یا نه، گفت: محلی که تله سیمی نصب شده در جنگل واقع شده و تا اراضی زراعی 500 متر فاصله دارد بنابراین شناسایی فردی که به‌منظور حفاظت از زمین کشاورزی خود در برابر گراز، این تله را نصب کرده چندان ساده نیست. متأسفانه حتی در مواردی که فرد مورد نظر شناسایی می‌شود هم جریمه سنگین 80 میلیونی کشتار پلنگ مانع از آن می‌شود که حکم لازم صادر شود.

ربیعی افزود: اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم منطقه توسط محیط زیست صورت گرفته و دیگر نمی‌توان گفت که بدون اطلاع از خسارتی که نصب تله‌های گراز برای سایر گونه‌های حیات وحش از جمله پلنگ دارد اقدام به نصب تله می‌کنند. این کار آن‌ها دانسته و در راستای دور زدن اقداماتی است که می‌بایست برای ایمن‌سازی مزارع انجام دهند. در واقع کشاورزان به‌جای فنس‌کشی زمین‌ها و شب‌پایی مزارع در فصل زراعت به‌منظور جلوگیری از ورود حیواناتی، چون گراز به مزارعشان با نصب تله در جنگل، خساراتی جبران‌ناپذیر به حیات وحش وارد می‌کنند.

تله‌های سیمی که کشاورزان برای حفاظت از مزارعشان در برابر ورود حیواناتی، چون گراز در جنگل‌های شمال کشور نصب می‌کنند به یکی از آفت‌های حیات وحش به‌ویژه پلنگ تبدیل شده است. پلنگ رودسر، پلنگ پاسند و چندین پلنگ دیگر که حکایت تلخ مرگشان، خبرساز شده بود از قربانیان تله سیمی کشاورزان شمال کشور هستند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر