بازدید 4033

وضعیت قرمز مصرف آب در کشور

کد خبر: ۷۹۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 21 April 2018
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه در محدوده قرمز مصرف آب قرارداریم، گفت: در بسیاری از استان‌ها کشاورزی باید ممنوع و صنایع جایگزین آن شود.

عبدالله حاتمیان در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استفاده از منابع آبی در کشور، اظهار داشت: باید بپذیریم که با آب در بستر‌های ذخیره و هم در حوزه مصرف نامهربان بوده‌ایم، یک کشاورز 18 بار زمین خود را آبیاری می‌کند تا در نهایت 3 تن گندم برداشت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مصرف خانگی آب برای استحمام به میزان نیاز 10 نفر آب مصرف می‌کنیم، گفت: در کشور ما الگوی کشت رعایت نمی‌شود، در برخی از کشور‌های اروپایی مانند ایرلند آب مورد نیاز فضا‌های سبز از طریق بارش باران تامین می‌شود و برای آبیاری آن‌ها از آب شرب استفاده نمی‌کنند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید دیدگاه ما در خصوص کشت گیاهان آب بر تغییر کند و آن‌ها را کشت نکنیم، ادامه داد: در محدوده قرمز مصرف آب قرارداریم و در بسیاری از استان‌ها کشاورزی باید ممنوع شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا در استان خراسان جنوبی زمانی‌که تا کنون میزان بارندگی 1 میلی‌متر بوده است آب را از اعماق زمین بیرون بکشیم تا از هر هکتار 800 کیلوگرم گندم برداشت کنیم، تصریح کرد: باید آب موجود در اعماق زمین به‌منظور شرب نگهداری و استفاده شود و در کنار آن دولت در این مناطق به صنعت و معدن توجه کند، زیرا بسیاری از صنایع نیازی به آب ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه صنایع کم آب‌بر و معادن باید در مناطق کم آب جایگزین کشاورزی شود، خاطرنشان کرد: باید در کوتاه مدت به الگوی عدم کشت توجه کنیم، دولت باید برای کشاورزان اشتغالی را تعریف کند که سازوگار با اقلیم خشک مناطقی از کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار