بازدید 45306

احمدی مقدم : برای زير گرفتن مردم توسط خودروي پليس مدرک ارائه کنید

در حوادث روز عاشورا پليس 500 نفر از اغتشاشگران را دستگير كرد اما ممكن است برخي از اين افراد آزاد شده باشند. البته وزارت اطلاعات و ديگر ضابطان هم دستگيري‌هايي داشته‌اند. فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر وجود فيلم مبني بر زير گرفتن مردم توسط ماشين پليس گفت: نبايد حرف بي‌ربط زده شود. بايد تصاوير و مدارك خود را ارائه كنيد. اين گونه نيست كه سؤالي دروغ بپرسيم و سوء استفاده كنيم.سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: هيچ تصويري در خصوص زير گرفتن مردم توسط خودروي پليس وجود ندارد.
کد خبر: ۷۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۱ 30 December 2009
فرمانده نيروي انتظامي كشور تأكيد كرد: دوره مدارا با اغتشاشگران به پايان رسيده است و پليس از اين به بعد با آشوبگران برخورد شديدي خواهد داشت.

به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: دوره مدارا با آشوبگران و اغتشاشگران تمام شده و از اين به بعد هر كس در اين گونه تظاهرات شركت كند پليس برخورد شديد و قاطعي خواهد داشت. علاوه بر اين دستگاه قضايي هم شدت برخورد خود را افزايش داده است.
وي اظهار داشت: پليس پيش از اين سعي مي‌كرد با خشونت حداقلي با تجمعات اعتراضي برخورد كند اما متأسفانه از اين اقدام پليس سوءاستفاده شده است.

سردار احمدي مقدم گفت: در حوادث روز عاشورا سردار رجب زاده، فرمانده پليس تهران كه آشوبگران را دعوت به آرامش مي‌كرد زخمي شد و يك نفر از مأموران پليس نيز از ناحيه چشم مصدوم شده است.
فرمانده ناجا اعلام كرد: از قبل خود را براي برقراري امنيت 70 ميليون عزادار در سراسر كشور آماده كرده بوديم همه جاي كشور مراسم روز عاشورا بسيار خوب و در امنيت كامل برگزار شد اما جريان فتنه در تهران مراسم عاشورا را به هم زد و باعث بي‌حرمتي به عاشورا و امام حسين شد.

وي اظهار داشت: معترضان بايد صف خود را از اغتشاشگران جدا كنند زيرا آشوبگران به پليس حمله مي‌كنند و به اموال عمومي خسارت مي‌زنند.

سردار احمدي مقدم افزود: در روز عاشورا وقتي به پليس حمله كردند تعدادي از آشوبگران را دستگير كرديم و از اين به بعد با دستگيرشدگان مدارا نخواهيم كرد و تا تحقيقات كامل نشود، اين افراد را آزاد نمي‌كنيم.

*چشم فتنه را كور خواهيم كرد

فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: دوره مدارا تمام شده و چشم فتنه را كور خواهيم كرد. هر كس در اين گونه تظاهرات شركت كند با برخورد قاطع پليس مواجه خواهد شد.
سردار احمدي مقدم افزود: افرادي كه در اغتشاشات دستگير شوند با آنان به عنوان مجرم برخورد قاطع خواهيم كرد و عمل افرادي كه در تجمعات آشوبگران شركت كرده و موجب ناامني مي‌شوند، محاربه است.

*120 نيروي پليس مجروح شدند

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد در حوادث روز عاشورا 120 نفر از نيروهاي پليس به درجات مختلف مصدوم شدند كه 60 نفر از آنان در بيمارستان بستري هستند.
سردار احمدي مقدم گفت: در روز عاشورا مأموران پليس خويشتنداري نشان دادند و هدفشان استفاده از خشونت نبود كه آشوبگران از اين موضوع سوء استفاده كردند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا 2خودرو و چند موتورسيكلت پليس توسط آشوبگران به آتش كشيده شد و آشوبگران وسايل مردم از قبيل موتورسيكلت، خودرو، مغازه‌ها، بانك‌ها و اموال عمومي‌ را به آتش كشيده و خسارت وارد كردند.
وي اظهار داشت: هدف جريان فتنه به راه انداختن كشته سازي براي پيشبرد اهداف شومشان است.
سردار احمدي مقدم گفت: خسارتهاي وارده به پليس مهم نيست بلكه جريان برانداز نشان داد كه مسئله‌اش از انتقاد و سياست گذشته و به اهداف براندازانه فكر مي‌كند.
وي اظهار داشت: روز عاشورا آشوبگران با استفاده از يك خودروي سرقتي 2 نفر را زير گرفته و كشتند. تلاش براي يافتن اين افراد ادامه دارد كه هدفشان ضربه زدن به انقلاب بود.
سردار احمدي مقدم ادامه داد: در مورد علت مرگ كشته شدگان روز عاشورا منتظر نظر نهايي پزشك قانوني هستيم.
فرمانده ناجا اذعان كرد: سيد علي موسوي خارج از منطقه آشوب توسط سرنشينان يك خودرو ترور شده است كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

*دستگيري 500 نفر در اغتشاشات روز عاشورا

وي اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا پليس 500 نفر از اغتشاشگران را دستگير كرد اما ممكن است برخي از اين افراد آزاد شده باشند. البته وزارت اطلاعات و ديگر ضابطان هم دستگيري‌هايي داشته‌اند.
فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر وجود فيلم مبني بر زير گرفتن مردم توسط ماشين پليس گفت: نبايد حرف بي‌ربط زده شود. بايد تصاوير و مدارك خود را ارائه كنيد. اين گونه نيست كه سؤالي دروغ بپرسيم و سوء استفاده كنيم.
سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: هيچ تصويري در خصوص زير گرفتن مردم توسط خودرو پليس وجود ندارد.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني برورود نيروهاي پليس به خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: قرار نيست پليس براي تعقيب آشوبگران و مجرمان مجوز ورود بگيرد، پليس براي برخورد با مجرمان در طي روز مي‌تواند به هر مكاني وارد شود و احتياجي به مجوز نيست.
وي در ادامه افزود: خبرنگار و رسانه براي پليس محترم است اما آشوبگران نبايد وارد هر ساختماني شوند و در آنجا احساس امنيت كنند. اگر آشوبگر و مجرم از دست پليس فرار كند مي‌توانيم براي تعقيبش وارد هر مكاني شويم. با مطرح ساختن چنين سؤالاتي و به راه انداختن فضاسازي رسانه‌اي براي پليس مشكل فراهم نكنيد.
فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اطلاعيه پليس درباره كشته شدگان حوادث اخير گفت: پليس اطلاعيه‌اي نداده است گزارش اشتباهي بر روي سايت پليس مندرج شد كه روز گذشته اين اطلاعيه را اصلاح كرديم.
فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: پليس در دفاع از خود مجاز به استفاده از امكانات است هيچ جاي دنيا پليس از دست آشوبگران كتك نمي‌خورد. ادامه روند فعلي در اغتشاشات باعث مي‌شود كه آشوبگران جري شده و گستاخ‌تر شوند.
وي اظهار داشت: برخورد پليس از اين به بعد شديدتر خواهد شد.
سردار احمدي مقدم گفت: روند ورود سلاح به كشور شرايط نامطلوبي دارد و اين سلاح ‌ها عمدتاً از كشور عراق و با پشتيباني سازمان‌هاي اطلاعاتي كشورهاي غربي وارد كشور مي‌شوند و پليس هم در اين زمينه دستگيري‌ها و كشفيات فراواني دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل