بازدید 4716

احتمال ورود کشورهای جدید به قرارداد کاهش تولید نفت اوپک

به گفته ی سهیل محمد المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی، کشورهای بیشتری باید به جمع نهاد اوپک و همپیمانان آن با هدف اجرای قرارداد کاهش تولید نفت اوپک و در نتیجه ی آن کاهش مازاد عرضه ی نفت بر تقاضای این محصول ملحق شوند. 
کد خبر: ۷۹۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 20 April 2018

احتمال ورود کشورهای جدید به قرارداد کاهش تولید نفت اوپکاحمد افتخاری علی آبادی- به گفته ی سهیل محمد المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی، کشورهای بیشتری باید به جمع نهاد اوپک و همپیمانان آن با هدف اجرای قرارداد کاهش تولید نفت اوپک و در نتیجه ی آن کاهش مازاد عرضه ی نفت بر تقاضای این محصول ملحق شوند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر نفت امارت در این رابطه در مصاحبه ای که دیروز با روزنامه ای آلمانی انجام داده اظهار کرده است که ''اعضای اوپک و همپیمانان غیرعضو آن در خصوص قرار داد کاهش عرضه نفت بیش از آن چیزی که تعهد کرده بودند عمل کرده اند... اما ( به نظر من) باید کشورهای دیگری را نیز وارد این قرارداد کنیم''. 

احتمال ورود کشورهای جدید به قرارداد کاهش تولید نفت اوپک

باید خاطر نشان گردد که ادامه ی اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک و همپیمانان آن به طور کلی در ماه های اخیر باعث شده است که میزان کلی تقاضای نفت افزایش یافته و در نتیجه قیمت این محصول افزایش یابد. در این خصوص، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند. 

علاوه بر این، قرار است که امروز برخی از وزرای نفت کشورهای عضو و همپیمانان غیرعضو اوپک در جده ی عربستان گرد هم بیایند. به گفته ی وزیر نفت امارات، '' روز جمعه اعلام خواهیم کرد که چه میزان از موجودی نفت که برای مدت زیادی بالاتر از میانگین ۵ ساله ی خود بود کاهش یافته و (در نتیجه ی آن) چگونه اوپک و همپیمانان غیر عضو آن در خصوص تولید نفت در آینده عمل خواهند کرد''. 

همچنین، المزروعی بر اهمیت سرمایه گذاری بیشتر در صنعت نفت برای حرکت شانه به شانه با افزایش روز افزون میزان تقاضای جهانی نفت تاکید کرده لست. به گفته ی وی، '' به جای صدها میلیون دلاری که در حال حاضر در حال هزینه شدن در صنعت نفت است ( که مبلغ بسیار کمی است)، این صنعت به میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز دارد''.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل