بازدید 6074

هشدار سازمان هواشناسی به 7 استان

کد خبر: ۷۹۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 17 April 2018

تسنیم نوشت: سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در ۷ استان کشور تأکید کرد: باران و برف تا روز چهارشنبه ۹ استان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مردم باید به نکات ایمنی دقت کنند.

سازمان هواشناسی کشور در این اخطاریه پیش‌بینی کرد:
سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین: بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه غربی یزد، نیمه شرقی فارس، برخی نقاط کرمان، شمال هرمزگان، نیمه جنوبی اصفهان؛ بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان‌های شمالی و رضوی و نقاط سردسیر زاگرس مرکزی به صورت برف است.
چهارشنبه بیست و نهم فروردین: بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در مناطقی از سیستان و بلوچستان، بخشهایی از جنوب یزد؛ بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان‌های شمالی و رضوی به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

از اینرو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ضمن رعایت نکات ایمنی موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
- با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها خودداری شود.
- با توجه به پیش‌بینی بارش برف، احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد بنابراین ضمن به‌کارگیری تجهیزات لازم، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل