بازدید 4743

یادبود جانبازی که در جوار مولایش درگذشت

کد خبر: ۷۹۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 17 April 2018

نکوداشت اولین سالگرد عروج یکی از یادگاران پرافتخار و جانبازان دفاع مقدس، علی اکبر دانشیار از مجاهدان دوران جنگ تحمیلی که عمر خویش را در مجاهدت در راه خدا و حرکت در مسیر تحقق آرمان های نظام اسلامی سپری نموده بود در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «تابناک» نکوداشت اولین سالگرد عروج علی اکبر دانشیار در روز پنج شنبه، 30 فروردین ماه از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار می‌شود.

علی اکبر دانشیار، جانشین دفتر دبیر شورای عالی امنیت ملی و از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس بود که سال گذشته در روز ولادت امیرالمومنین(ع) و پس از زیارت مرقد شریف امام علی(ع) در نجف اشرف به دلیل سکته قلبی به همرزمان شهیدش پیوست. پیکر او در قبرستان وادی السلام نجف اشرف به خاک سپرده شد.

گفتنی است سرلشکر مصطفی ایزدی، که از فرماندهان دوران دفاع مقدس و همرزم مرحوم سردار حاج علی‌اکبر دانشیار است در نوشته ای به توصیف همرزم خود پرداخته و در رسای او نوشت: فرمانده‌ای بی‌ادعا که کوه‌های سربفلک کشیده غرب کشور و جبهه‌های سراسر حماسه آن شاهد حرکت ایثارگرانه‌اش بود، نفس مطمئنه او آرامش و روحیه فرحبخشی را در ایشان ایجاد کرده به‌نحوی که در سخت‌ترین عرصه‌های نبرد با اطمینان و اعتماد به نفس و خوشرویی به اداره آوردگاه‌ها می‌پرداخت و به خوبی به انجام وظیفه فرماندهی عده‌ها و عده‌ها اهتمام نموده پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم می‌کرد. به یاد دارم در زمان فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقدم نجف اشرف در زمان دفاع متحرک ارتش بعثی چگونه در جبهه‌های مختلف با تدبیر و برنامه‌ریزی و سازماندهی و کنترل شایسته به اداره این صحنه‌ها می‌پرداخت و با کمترین نیرو و امکانات به مصاف دشمن بعثی می‌شتافت.

او در عملیات کربلای 1 که منجر به فتح مهران گردید نقش ارزشمندی را برعهده داشت، عملیاتی که با وجود کمبود یگان‌های رزمی با فرماندهی مدبرانه و نصرت الهی پیروزی بزرگ و ارزشمندی را به امت اسلامی تقدیم نمود. این عزیز صادق مرد خدمت بود و با صدق در امر فرماندهی لشگر یازده حضرت امیرالمؤمنین خوش درخشید و این یگان را به قابلیت رزمی کارسازی رساند و در این مسیر برای رضای حضرت دوست در صحنه‌های مختلف جهادی به خدمتگزاری مخلصانه تداوم بخشید و در نهایت برای کمک به حرکت مجاهدانه مدافعان حریم حرم آل‌الله به شورای عالی امنیت ملی پیوست و از قرارگاه نجف اشرف در آغاز انقلاب اسلامی مجاهدت خاموش خود را آغاز نمود و با صدق و صفا و ایثار در جوار مولایش حضرت مولی‌الموحدین امام علی(ع) در نجف اشرف به ملکوت اعلی پیوست. عاش سعیدا و مات سعیدا.

تعداد بازدید : 239
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار