بازدید 2933

بافت‌های کلان شهر تهران با استانداردهای شهری فاصله دارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بافت‌های کلان شهر تهران با استانداردسازی شهری فاصله دارند، گفت: تسریع در بازآفرینی شهری و مقاوم‌سازی کلان شهر تهران برای کاهش خطرات احتمالی زلزله ضروری است.
کد خبر: ۷۹۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 17 April 2018

 

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بافت‌های فرسوده کلان شهر تهران،گفت: بافت‌های کلان شهر تهران به نحوی شکل گرفته است که با استانداردهای شهرسازی فاصله قابل توجهی دارد؛ بنابراین در زمان وقوع زلزله، آنچه که بیش ازهر چیزی نگران کننده است، نبود ساختمان‌های امن و استاندارد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: با توجه به میزان بافت‌های فرسوده موجود در شهر تهران و شاخص نفوذناپذیری در برخی از مناطق شهری در زمان وقوع زلزله احتمالی جان شهروندان به خطر می‌افتد بنابراین باید تدابیری در این راستا اندیشده که مشکلات بافت‌های فرسوده کلان شهرها مرتفع شود.

ذوالقدر افزود: وضعیت بافت‌های فرسوده کلان شهر تهران، ضرورت تسریع در بازآفرینی شهری و مقاوم سازی آن را دو چندان می‌کند و از همین رو بی انصافی است اگر بگوییم که اقدامی در ترمیم بافت‌های فرسوده انجام نشده است اما جزیره‌ای عمل شدن، نبود تصمیم، برنامه واحد و نبود اهتمام جدی در این خصوص موجب شود نتایج ترمیم و رفع بافت‌های فرسوده به نحو مطلوب احیا نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 22 دستگاه ذی‌مدخل در موضوع بازآفرینی شهری وجود دارند که جزیره ای عمل کردن آنها نه تنهابه بهبود وضع موجود منتهی نشده است بلکه مانعی نیز در مسیر یکدیگر ایجاد کرده‌اند بنابراین نیاز داریم تا یک مدیریت واحد در این راستا شکل بگیرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بافتهای کلان شهر تهران با استانداردسازی شهری فاصله دارند، گفت: ضرورت تسریع در بازآفرینی شهری و مقاوم سازی کلان شهر تهران برای کاهش خطرات احتمالی زلزله عملیاتی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس