بازدید 2124

راهپیمایی گسترده در بارسلون با درخواست آزادی رهبران محبوس کاتالونیا

صدها تن از حامیان استقلال کاتالونیا به خیابان‌های بارسلون آمده و خواستار آزادی تمامی رهبران محبوس جدایی‌طلب این منطقه شدند.
کد خبر: ۷۹۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 16 April 2018

صدها تن از حامیان استقلال کاتالونیا به خیابان‌های بارسلون آمده و خواستار آزادی تمامی رهبران محبوس جدایی‌طلب این منطقه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این راهپیمایی گسترده پس از آن برگزار شد که دادگاه عالی اسپانیا در حکمی تلاش جدایی‌طلبان کاتالونیا را برای تعیین رهبر منطقه‌ای خود ناکام گذاشت.

حدود ۳۵۰ هزار تن با در دست داشتن  پرچم‌های زردرنگ و با پوشیدن لباس‌هایی با رنگ مشابه پرچم، در حمایت از رهبران محبوس جدایی‌طلب  راه‌های اصلی بارسلون را بستند.

درمیان سیاستمدارانی که با حکم آشوب و اغتشاش روبرو هستند، "خوردی سانچز"، کاندیدای رهبری منطقه خودمختار کاتالونیا نیز هست.

کاتالونیا به عنوان یکی از ثروتمندترین بخش‌های اسپانیا برای یافتن رهبری جدید پس از اعلام استقلال در اکتبر ۲۰۱۷ با مشکل روبرو شده است. دادگاه‌های اسپانیا اعلام کرده‌اند که این اعلام استقلال، غیرقانونی است.

پابلو لارنا، قاضی دادگاه عالی اسپانیا هفته پیش از آزادی این کاندیدای استقلال طلب کاتالونیایی امتناع کرد و وی با ۲۵ سال حبس به اتهام ایجاد آشوب روبرو می‌شود؛ این آخرین تلاش‌های جدایی‌طلبان کاتالونیا برای انتخاب یک رهبر محسوب می‌شود. اگر رهبر جدیدی تا پایان مه سال جاری میلادی انتخاب نشود، کاتالونیا باید انتخابات دیگری برگزار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل