بازدید 1469

تلاش‌های روسیه در حاشیه اجلاس سران عرب در عربستان

در حاشیه نشست سران عرب در عربستان، معاون وزیر امور خارجه روسیه با روسای فلسطین، لبنان و دولت مستعفی یمن بحث و رایزنی کرد.
کد خبر: ۷۹۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 16 April 2018

در حاشیه نشست سران عرب در عربستان، معاون وزیر امور خارجه روسیه با روسای فلسطین، لبنان و دولت مستعفی یمن بحث و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، میخائیل بوگدانف؛ نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور شمال آفریقا و خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه بیست و نهمین نشست سران عرب در ظهران عربستان با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین،‌ میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن درباره مسائل مهم و روابط دوجانبه بحث و رایزنی کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره دیدار نماینده این کشور با محمود عباس اظهار کرد، در این دیدار چشم اندازهای حل و فصل مساله فلسطین و اسرائیل مورد بحث قرار گرفت و با توجه به تشدید اوضاع در فلسطین خصوصا در نوار غزه و به دنبال اقدامات یک جانبه آمریکا درباره قدس و همچنین به دنبال تداوم شهرک سازی از طرف اسرائیل، در این دیدار طبق قوانین بین‌المللی یک موضع مشترک به منظور سرعت بخشیدن به روند مذاکرات سیاسی بیان شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده که در این دیدار به طور جدی درباره مساله ایجاد وحدت ملی فلسطین به رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین از جمله ایجاد کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، بحث و رایزنی شد.

وزارت خارجه روسیه درباره دیدار فرستاده ویژه این کشور با میشل عون گفت: در این دیدار دو طرف به بیان دیدگاه‌های خود نسبت به پیشرفت اوضاع در لبنان و خاورمیانه پرداختند.

در این دیدار نماینده روسیه اعلام کرد که روسیه از حاکمیت وحدت و تمامیت ارضی لبنان حمایت می‌کند.

نماینده ویژه روسیه در آفریقا و خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که انتخابات پارلمانی لبنان که در ششم مه برگزار می‌شود در تحکیم ثبات در این کشور چند مذهبی با رعایت حق و حقوقی تمامی شهروندان، سهیم باشد.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره دیدار نماینده این کشور با عبدربه منصور هادی آمده است: موضوع اصلی این گفت‌وگو که عبدالملک المخلافی، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن نیز در آن حضور داشت، پیشرفت وضعیت نظامی، سیاسی و انسانی در یمن بود.

همچنین در دیدار بوگدانف با مقامات یمنی درباره پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه در این کشور و اتخاذ اقدامات فوری به منظور رفع شرایط بحرانی غیرنظامیان بحث و رایزنی کرد.

در این دیدار طرف روس تاکید کرد،‌ راه برقراری دوباره صلح و ثبات در یمن، گفت‌وگوی ملی با مشارکت تمامی طرف‌های سیاسی اصلی در یمن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر