بازدید 1214

بنگلادش ادعای میانمار درباره آغاز استرداد روهینجایی‌ها را رد کرد

دولت بنگلادش امروز (دوشنبه) ادعای میانمار مبنی بر اینکه روند استرداد ۷۰۰ هزار آواره روهینجایی مستقر در بنگلادش به این کشور با بازگشت پنج نفر از این آوارگان آغاز شده را رد کرد.
کد خبر: ۷۹۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 16 April 2018

دولت بنگلادش امروز (دوشنبه) ادعای میانمار مبنی بر اینکه روند استرداد ۷۰۰ هزار آواره روهینجایی مستقر در بنگلادش به این کشور با بازگشت پنج نفر از این آوارگان آغاز شده را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از زمان دورِ اخیر خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهینجای میانمار در ماه اوت تاکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر از این مسلمانان به منظور فرار از خشونت‌ها و سرکوب گری‌های نظامیان میانماری به بنگلادش گریخته‌اند.

روز شنبه دولت میانمار در بیانیه‌ای مدعی شد که پنج عضو یک خانواده روهینجایی از مرز با بنگلادش وارد میانمار شده و به ایالت راخین برگشته‌اند.

براساس این بیانیه این خانواده به طور موقت نزد بستگانش در شهر مائونگ داو استقرار پیدا کرده است.

این بیانیه همچنین گفت: مقام‌ها این را که آنها در میانمار زندگی کرده بودند مشخص کرده و به آنها کارت شناسایی ملی داده‌اند. این کارت نوعی کارت شناسایی محسوب می‌شود اما به معنی برخورداری از شهروندی نیست.

این بیانیه عنوان نکرد که آیا برای استردادهای بیشتر این آوارگان روهینجایی به میانمار برنامه ریزی شده است یا خیر.

بنگلادش به میانمار فهرستی از بیش از ۸۰۰۰ آواره را به منظور آغاز روند این استردادها داده اما اعلام شده که این روند به دلیل فرایندهای پیچیده بررسی با تاخیر روبرو شده است.

امروز اسدالزمان خان، وزیر کشور بنگلادش اظهار کرد: این ادعای میانمار مبنی بر اینکه این خانواده استرداد شده‌اند صحت نداشته و این خانواده هرگز وارد خاک بنگلادش نشده بودند.

وی اظهار کرد: این اقدام میانمار چیزی به جز یک "نمایش مضحک" نبوده است.

او همچنین گفت: من امیدوار هستم میانمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن همه خانواده‌های روهینجایی را بپذیرد.

ابو الکلام، کمیسیونر امور آوارگان، امدادرسانی و استرداد بنگلادش گفت: این خانواده روهینجایی که درباره آن صحبت شده هرگز از مرز عبور نکرده بود.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نمی‌توان این را یک استرداد خواند. هیچ استردادی اتفاق نیفتاده است و بنگلادش به هیچ وجه در آن دخیل نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل