بازدید 3459

موگرینی: تصمیمی برای اعمال تحریم ایران نداریم

کد خبر: ۷۹۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 16 April 2018

مسئول سیاست خارجی اروپا گفت که ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده و اروپا به دنبال اطمینان از ادامه اجرای برجام است و تصمیمی برای اعمال تحریم علیه ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست روز دوشنبه (امروز) در بروکسل گفت که انتظار حمایت کامل از توافق با ایران را دارد و همچنین اتحادیه اروپا سعی می‌کند تا از ادامه اجرای برجام اطمینان حاصل کند.

مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت پیش از ضرب الاجل ۱۲ می برای تصمیم‌گیری دولت آمریکا درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، با آمریکایی‌ها گفت‌وگوهایی خواهند داشت و سعی می‌کنند هرآنچه می‌توانند برای اجرای کامل برجام انجام دهند. وی افزود که ایران کاملا به تعهداتش در برجام پایبند بوده و اروپا باور دارد که باید برجام باقی بماند و اروپا بدان پایبند است. فدریکا موگرینی همچنین گفت انتظار ندارد در جلسه امروز تصمیمی درباره تحریم علیه ایران اتخاذ شود.

وی همچنین ضمن اشاره به مسئله سوریه گفت که روز گذشته با استفان دی میستورا فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل متحد به سوریه صحبت کرده است و افزود نیاز است فرآیند سیاسی سازمان ملل درباره سوریه اجرا شود. موگرینی گفت هفته آینده درباره مذاکرات سیاسی سوریه صحبت‌هایی خواهند داشت و باید شرایط برای گفت‌وگوهای معنادار و ورود دولت سوریه به این مذاکرات فراهم شود.

موگرینی گفت «ما موضع خود را درباره سوریه و استفاده از تسلیحات شیمیایی دوباره تکرار می‌کنیم، لازم است فرآیند صلح سازمان ملل از سر گرفته شود». وی افزود، اتحادیه اروپا آماده است سوریه را دوباره بازسازی کند.

بامداد روز شنبه انگلیس، آمریکا و فرانسه به بهانه مقابله با حمله شیمیایی دولت سوریه، به این کشور حمله کردند و بیش از 100 موشک به سوی سوریه شلیک شد. بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس هم پیش از نشست امروز در بروکسل این اقدام لندن را اقدامی کاملا صحیح و در واکنش به حمله شیمیایی دولت سوریه عنوان کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر