بازدید 3812

روسیه: به فشارهای آمریکا پاسخ مناسب می‌دهیم

کد خبر: ۷۹۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱ 16 April 2018

معاون مدیر گروه منع گسترش و کنترل سلاح وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور توانایی آن را دارد که به فشارها و رفتارهای ضد روسی آمریکا پاسخ مناسبی بدهد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف افزود: روسیه موقعیت گذشته خود در سطح جهانی را بازیافته و می تواند مدافع عدالت در جهان بر اساس قوانین بین المللی باشد.

وی با یادآوری اینکه توهم و آرزوی آمریکا مبنی بر تسلط بلامنازع بر جهان از بین رفته است، ادامه داد: دیر یا زود آمریکایی ها مجبور به مذاکره با ما خواهند شد.

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.

تروریست های سوری مدعی شده اند شهر دومای سوریه شامگاه شنبه هفته گذشته (18 فروردین) هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎. دولت سوریه داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است.

همچنین «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز درباره تحریم های ضد روسی جدید این کشور گفت که واشنگتن به دلیل حمله شیمیایی ادعایی در سوریه تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کرده است که فردا اعلام خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا جمعه گذشته 24 مقام و شهروند روسی و 14 شرکت دولتی روسیه را تحریم کرد.

مقام های ارشد دولت آمریکا تحرکات روسیه از جمله در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین، حمایت از دولت سوریه، هک سایبری و تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی را از جمله دلایل اعمال تحریم های واشنگتن عنوان کردند.

بر اثر تحریم های هفته گذشته، ارزش روبل دربرابر ارزهای خارجی کاهش چشمگیری داشت و نشریه فوربس نیز از ضرر هنگفت میلیاردرهای روس در نتیجه تحریم های آمریکا خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل