بازدید 2958

برگزاری مرحله استانی هفتمین دوره مناظرات دانشجویی

کد خبر: ۷۹۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 15 April 2018

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان از برگزاری مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید آوج در جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان، از اجرای مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اردیبشهت ماه با همکاری تمامی دانشگاه‌های سطح استان خبر داد.

وی، افزود: مناظره‌های دانشجویی فرصتی برای یادگیری، تقویت و رفع نقاط ضعف دانشجویان است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اهداف برگزاری مناظرات دانشجویی بیان کرد: رشد و شکوفایی فرهنگ گفت وگو، زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقای دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیتهای گروهی منسجم و هدفمند از جمله اهداف برگزاری مناظرات دانشجویی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قهرمانی مناظره در دنیا اشکال استاندارد گوناگونی دارد، عنوان کرد: ما به عنوان اولین نهاد برگزارکننده‌ی مسابقات مناظره در ایران، درصددیم تا این مسابقات را در سطح دانشگاه ها به سبک مدارس جهانی برگزار کنیم .

آوج بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های دانشجویی استان و استقبال دانشجویان از این مسابقات، اگر تعداد تیم‌های شرکت کننده از یک دانشگاه از 4 تیم ببشتر باشد، در مرحله اول مسابقات به صورت درون دانشگاهی برگزار می‌شود و تیم برتر به مرحله استانی راه پیدا می‌کند.

آوج، ادامه داد: تیم های شرکت کننده باید متشکل از 4 نفر شامل، دو نفر سخنران، دو نفر محقق و یک نفر از اساتید دانشگاه مربوطه نیز به عنوان سرپرست تیم باشد.

وی اعلام کرد: ثبت نام تیم‌های مناظره کننده از طریق فرم‌های ارسال شده برای نمایندگان جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: به برندگان نهایی این دوره از مسابقات جوایز نفیسی اهدا و تیم برتر به مسابقات منطقه‌ای و کشوری معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: مناظره دانشجویان فضایی مناسب برای افزایش روحیه مناظره در جامعه با رعایت اخلاق و ادب متقابل است.

وی افزود: مناظرات دانشجویی می تواند به شناسایی مسایل و مشکلات روز جامعه و حتی جامعه دانشجویی کمک کند و چه بسا در دل این مناظره‌ها راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات به وجود آید.

دکتر سپهر معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، در مناظرات دانشجویی امسال باید به گزاره‌های این دوره از مسابقات درباره‌ی حمایت از کالاهای ایرانی طرح موضوع کرد و موضوعاتی به گزاره‌ها افزوده شود.

دکتر روشن خوشنوازی معاون فرهنگی دانشگاه کردستان در ادامه جلسه از آمادگی دانشگاه کردستان برای میزبانی این مسابقات گفت: دانشگاه کردستان آمادگی خود را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در کردستان می کند.

در ادامه این جلسه معاونین فرهنگی دانشگاه‌های استان به بحث و تبادل نظر پیرامون هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات در استان پرداختند.

در پایان جلسه آوج معاون فرهنگی جهاددانشگاهی از علاقمندان به مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران دعوت کرد، که جهت شرکت و ثبت نام در این دوره از مسابقات، به دبیرخانه مسابقات ملی مناظره دانشجویان واقع در سنندج، سه راه جهاد، سایت اداری، ساختمان جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان