بازدید 3572

ترخیص غیرقانونی ۶۴۸۱ خودرو ظرف یک ماه

نماینده همدان با اعلام اینکه از هفته‌های پایانی پارسال تا امروز ۶۴۸۱ خودرو با ثبت سفارش غیرقانونی از گمرک ترخیص شده‌اند، گفت: در صورت عدم معرفی عوامل این تخلف، فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی نام آنها را منتشر می‌کند.
کد خبر: ۷۹۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 15 April 2018

نماینده همدان با اعلام اینکه از هفته‌های پایانی پارسال تا امروز ۶۴۸۱ خودرو با ثبت سفارش غیرقانونی از گمرک ترخیص شده‌اند، گفت: در صورت عدم معرفی عوامل این تخلف، فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی نام آنها را منتشر می‌کند.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با فارس، گفت: گمرک به طرق مختلف از زمین،‌ هوا و دریا واردات انجام می‌دهد و این واردات به صورت غیرقانونی از مبادی رسمی انجام می‌گیرد که کشور را فلج کرده است.

وی با یادآوری اینکه پیش‌تر گفته بود 5500 خودرو به صورت غیرقانونی و به وسیله جعل سفارش‌ها وارد کشور شده است، اظهار داشت: رئیس‌کل گمرک و وزیر اقتصاد و دارایی طبق روش معمول خود این رقم را تکذیب کرده و خلاف واقع دانستند.

خجسته با اعلام اینکه از هفته‌های پایانی سال گذشته تا به امروز 6481 خودرو از طریق ثبت سفارش غیرقانونی از گمرک ترخیص شده‌اند، گفت: مستندات قانونی این ثبت سفارش‌ها و ترخیص غیرقانونی وجود دارد و هر مرجعی که ادعای کذب بودن آن را می‌کند ما آماده‌ایم مدارک را ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه 424 خودرو از این میزان توسط نیروی انتظامی کشف شد، عنوان داشت: در 26 اسفند سال گذشته مدیرکل دفتر بازرسی گمرک طی نامه‌ای به‌ظاهر محرمانه به گمرک‌های شهید باهنر، لنگه، تهران، قشم، گناوه، گفته است حسب نامه‌های محرمانه وزارت بازرگانی، تعداد 6481 خودرو سواری به روش غیرقانونی ثبت سفارش شده و طبق قانون همه مشمول قاچاق شدند و گمرکات موظفند بلافاصله طبق قانون مبارزه با قاچاق و قانون مجازات اسلامی علیه کلیه عوامل ذی‌مدخل به مراجع قضایی اعلام جرم کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به ناکارآمدی سامانه جامع گمرک، گفت: از همین سامانه که بسیار هم روی آن مانور دادند و از مبادی رسمی، واردات غیرقانونی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما از همه مسئولان نظارتی و قضایی می‌خواهیم که ورود قدرتمندانه به موضوع ثبت سفارش‌های جعلی و ورود و ترخیص غیرقانونی خودرو از گمرک داشته باشند.

خجسته با یادآوری نامه‌های جداگانه خود به سران سه قوه و ارائه مستندات درباره قاچاق کالا از گمرک کشور، گفت: با همه تذکراتی که به وزیر اقتصاد و رئیس گمرک کشور دادیم، اصلاحی در عملکرد گمرک صورت نگرفت.

وی با تأکید بر ایستادگی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در برابر ورود غیرقانونی کالا به ویژه خودرو از مبادی رسمی کشور، اظهار داشت: هر نهاد یا دستگاه مسئولی که بخواهد ما حاضریم مستندات درباره ورود غیرقانونی کالا و خودرو را از گمرک در اختیارش قرار دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه بارها از رئیس گمرک کشور خواسته است که در عملکرد گمرک در زمینه ورود و ترخیص کالا اصلاح صورت گیرد، گفت: در صورت عدم معرفی عوامل ثبت سفارش جعلی و ورود این 6481 خودرو به کشور، فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس این عوامل را معرفی و نام آنها را منتشر می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان