بازدید 2399

بی‌سوادی باید تا سال ۱۴۰۰ در کشور ریشه‌کن شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور امری دشوار است ، گفت: خوشبختانه قوانین موردنیاز برای تحصیل اجباری در کشور وجود دارد و فقط نیازمند اجرایی شدن است.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 15 April 2018

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بی سوادان موجود در کشور، گفت: ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور امری بسیار سخت و دشوار است چراکه جمعیت با تصاعد هندسی افزایش می‌یابد درحالیکه امکانات آموزشی در بهترین حالت با تصاعد حسابی رشد می‌کند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس افزود: بسیاری از کشورها که تجربه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی را دارند همیشه از راه سخت و دشواری که طی کردند صحبت می‌کنند اما این سختی راه نمی‌تواند توجیه مناسبی برای عملکرد نامناسب،کوتاهی و قصور باشد.

وی با بیان اینکه باید تا سال 1400 بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود، بیان کرد: اجباری شدن تحصیلات یکی از عواملی است که نه تنها می‌تواند از افزایش بی‌سودای جلوگیری کند بلکه بر کاهش آن نیز اثرگذار است؛ مسئولان برای اجرای قانون تحصیل اجباری تمام توان خود را به کار برند.

خانلری در ادامه خاطرنشان کرد: برخی افراد معتقدند قانون تحصیلات اجباری نباید اجرایی شود چرا که در مناطق محروم و دورافتاده دانش‌آموزان باید در کنار والدین برای تامین هزینه‌های زندگی کار کنند و تحصیل اجباری باعث دردسر برای خانواده‌ها می‌شود درحالی که این تفکر کاملا غلط و اشتباه است.

وی با بیان اینکه بازماندن از تحصیل به دلیل فقر مالی موضوعی است که پذیرفته شده نیست، تاکید کرد: قوانین مورنیاز برای تحصیل اجباری در کشور وجود دارد و باید اجرایی شدن است؛ نظارت‌های لازم باید انجام شود تا بتوان از این طریق از افزایش تعداد بی‌سوادان در جامعه کاست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با بیان اینکه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی عزمی راسخ می‌طلبد، افزود: زیرساخت‌های لازم برای سوادآموزی در کشور وجود دارد و نیاز است فرهنگ‌ لازم ایجاد شود تا والدین بدانند داشتن تحصیلات به فرزندانشان در داشتن آینده‌ای بهتر کمک می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر