بازدید 1963
هزينه‌ 26 هزار دلاري و حساب نشدن امتيازات تور مازندران؛

بقایای آثار حضور انصاری در دوچرخه‏سواری

علي زنگي‌آبادي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد:‌ در تور مازندران سه تيم خارجي حضور داشتند كه طبق قوانين فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري براي محسوب شدن امتيازات يك تور در UCI حداقل بايد چهار تيم خارجي با مليت‌هاي گوناگون و تيم ميزبان حضور داشته باشند. اين قانوني است كه تمام كشورها بايد رعايت كنند.
کد خبر: ۷۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۹ 29 December 2009
حدود يك ماه پيش شانزدهمين دوره تور دوچرخه‌سواري بين‌المللي مازندران با شناخت تيم‌ها و نفرات برتر به پايان رسيد. اين در حالي است كه مبلغي حدود 26 هزار دلار وجه نقد بابت جوايز تيم‌ها و نفرات برتر و هزينه حضورشان در ايران غير از هزينه‌هاي اسكان، تجهيزات، خريد وسايل و... براي برگزاري تور هزينه شد.

تمام اين هزينه‌ها در حالي انجام شد كه به دليل به حد نصاب نرسيدن تيم‌هاي خارجي در تور، امتيازات تور مازندران در اتحاديه بين‌المللي دوچرخه‌سواري محسوب نشد؛ يعني هزينه‌هاي انجام شده براي دوچرخه‌سواري ايران در مجامع بين‌المللي هيچ سودي نداشت. اين در حالي است كه سرپرست فدراسيون، مهم براي برگزاري تور را پشتوانه‌سازي مي‌داند و اهميتي نمي‌دهد كه تور با اين همه هزينه انجام شود و امتيازش محسوب نشود.

علي زنگي‌آبادي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد:‌ در تور مازندران سه تيم خارجي حضور داشتند كه طبق قوانين فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري براي محسوب شدن امتيازات يك تور در UCI حداقل بايد چهار تيم خارجي با مليت‌هاي گوناگون و تيم ميزبان حضور داشته باشند. اين قانوني است كه تمام كشورها بايد رعايت كنند.

وي افزود: اين مورد در تور مازندران رعايت نشد اما يك شانس ديگر داريم كه امتيازات تور مازندران در امتيازات UCI حساب شود، آن اين است كه نماينده فدراسيون جهاني گزارش خوبي از برگزاري تور مازندران ارائه كند كه در آن صورت امتيازات ركابزنان افزايش پيدا خواهد كرد. اين موضوع پايان ماه ميلادي مشخص خواهد شد، چرا كه در آن زمان گزارش نماينده فدراسيون جهاني بررسي مي‌شود.

سرپرست فدراسيون دوچرخه‌سواري با اشاره به اينكه تور مازندران از تقويم فدراسيون جهاني حذف نمي‌شود، خاطرنشان كرد: وقتي كه تيم‌ها در يك تور به حد نصاب نرسند، تنها امتيازاتي كه بابت موفقيت آنها در تور بايد در رنكينگ UCI برايشان محسوب مي‌شد، به حساب نمي‌آيد و ربطي به سطح تور ندارد.

وي ادامه داد: در تور بين‌المللي مازندران مبلغ 6 هزار دلار را فدراسيون به سه تيم حاضر داد و 20 هزار دلار هم از سوي استان به نفرات و تيم‌هاي برتر اعطا شد. اين هزينه‌هاي نقدي‌اي بود كه پرداخت شد. هزينه‌هاي ديگري هم مانند اسكان، تغذيه، خريد تجهيزات و هزينه‌هاي جانبي وجود داشت كه استان آن را پرداخت كرد.

زنگي آبادي يادآور شد: در برگزاري تور مازندران نمي‌توانستيم كاري بكنيم چرا كه سه روز مانده به تور من به عنوان سرپرست تعيين شدم. در اين زمان كار خاصي از دستم برنمي‌آمد، چرا كه بايد فدراسيون قبلي براي دعوت تيم‌ها و آمدن‌شان به ايران كارهاي لازم را انجام مي‌داد.

سرپرست فدراسيون دوچرخه‌سواري در پاسخ به اين سوال كه با توجه به حد نصاب نرسيدن تيم‌ها آيا نمي‌شد تور را برگزار نكنند و اين هزينه‌ها را انجام ندهند، گفت: هدف براي ما در برگزاري يك تور شناخت نفرات و انگيزه دادن به آنهاست كه در اين هدف مهم نيست تور در سطح ملي برگزار شود يا بين‌المللي. ما به آنچه از برگزاري تور مي‌خواستيم رسيديم. اگر تور مازندران در سطح بالاتري برگزار مي‌شد، براي ما هم بهتر بود اما هم‌اكنون هم چيز خاصي پيش نيامده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل