بازدید 149559
واكاوي حوادث عاشوراي تهران توسط علي مطهري:

«طرح آشتي» 7 ماده اي براي برون رفت از بحران سیاسی فعلی

عامل سوم عاشوراي تهران، عبرت نگرفتن دو طرف فتنه اخیر از اشتباهات گذشته ، بلکه پافشاری آنها بر راه خطای خویش است... اما راه خروج از بحران سیاسی فعلی به شرح ذیل است: 1) رهبران جنبش سبز به قانونی بودن رئیس جمهور اعتراف نموده دست از ادعای تقلب در انتخابات بردارند...2) رئیس جمهور به اشتباه خود در مناظرات انتخاباتی که تحت تاثیر هیجان موجود در آن دوره انجام شد اعتراف نموده از طرف های مورد اتهام عذرخواهی نماید...3) ...
کد خبر: ۷۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۴ 28 December 2009
دكتر علي مطهري در يادداشتي كه براي تابناك ارسال كرده، به واكاوي و علل بروز حوادث روز گذشته پرداخته و همچنين راه كارهايي را براي خروج از بحران  سياسي فعلي كشور، مطرح كرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، وي در اين يادداشت، حادثه تلخ عاشوراي تهران را معلول سه عامل عنوان كرده است.

در اين يادداشت آمده است، حادثه تلخ عاشورای تهران معلول سه عامل بود . عامل اول این است که رهبران جنبش سبز در طول ماه های گذشته راه خود را از راه غربزدگانِ فرصت طلبِ مخالف اسلام جدا نساختند و از شعارهای آنها تبری نجستند بلکه به نیروی آنها برای رسیدن به اهداف خود طمع کردند و در نتیجه این گروه احساس شخصیت کرد و هر روز جسورتر و جری تر شد تا آنجا که در روز عاشورا با بهره گیری از حضور مردم در هیئت های عزاداری ، به قصد درگیری و گرفتن چند کشته و علم کردن آن ، با برنامه ریزی قبلی وارد صحنه شد و کام همه ایرانیان را تلخ کرد . اگر رهبران جنبش سبز پیش از این ، راه خود را جدا کرده بودند همان بخش معترض هوادار انقلاب این جنبش مانع حرکات این گروه می شد.

عامل دوم ، شبکه های تصویری ماهواره ای است که از ضعف اطلاع رسانی صدا و سیمای ما و نیز تاثیر پذیری بخشی از مردم ما استفاده و به نوعی گروه مذکور را هدایت و رهبری می نماید .

عامل سوم ، عبرت نگرفتن دو طرف فتنه اخیر از اشتباهات گذشته ، بلکه پافشاری آنها بر راه خطای خویش است. از یک سو رهبران معترضان ، بر وقوع تقلب در انتخابات پای می فشرند و حاضر به اعتراف به قانونی بودن رئیس جمهور و عذرخواهی از مردم نیستند و از سوی دیگر طرف مقابل حاضر به قبول اشتباهات خود در مناظره ها و برخورد خشونت آمیز با معترضان و بازداشتهای گسترده و بی مبنا و توقیف روزنامه ها و سلب آزادی بیان پس از انتخابات و نیز حاضر به عذر خواهی از مردم نیست . وقتی به گروه معترض هوادار انقلاب هیچ فرصتی برای بیان نظراتش نمی دهیم این گروه نیز از هر روزنه ای برای رساندن پیامش استفاده می کند و آنگاه آن گروه فرصت طلب مخالف اسلام که هیچ یک از دو طرف ماجرا را قبول ندارد و به دنبال برقراری یک حکومت لائیک غربگراست کار خود را انجام می دهد .

گروه حامی دولت باید به آزادی بیان به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی بنگرد و بی جهت مانع بیان افکار منتقدان و مخالفان نشود . چرا در 16 آذر به دانشجویان اجازه نمی دهیم که در داخل دانشگاه هر شعاری که دلشان می خواهد بدهند تا تخلیه روحی و روانی شوند ، بلکه عده ای را با اتوبوس به آنجا می بریم تا مراسم آنها را به هم بزنند .چرا اجازه برگزاری مجالس ترحیم آیت الله منتظری را نمی دهیم .

حداکثر این است که در آن مجالس چند حرف مخالف نظر ما ابراز شود . مگر همه باید مطابق نظر ما سخن بگویند ؟ چرا مراسم سخنرانی آقای خاتمی در حسینیه جماران در شب عاشورا را به هم می زنیم و افراد را مورد ضرب و شتم قرار می دهیم به این بهانه که در شب عاشورا سوت و کف زده اند ؟ فرضاً این اتفاق افتاده باشد آیا برای تشویق سخنران بوده یا برای بی حرمتی به عاشورا ؟ و فرضاً برای بی حرمتی به عاشورا بوده آیا تکلیف ما در اینجا کتک زدن آنها است ؟ به علاوه چرا در موارد مشابه که شعائر اسلامی زیر پا گذاشته می شود مانند آنچه که در مسابقات کاراته بانوان در آلمان رخ داد که ورزشکاران زن کشورمان بدون پوشش اسلامی در مقابل چشم صدها مرد مسابقه دادند غیرتتان به جوش نمی آید ؟ آیا جز این است که تعصب نسبت به دولت چشم بصیرت شما را کور کرده است ؟چرا حاضر نیستیم گروه مخالف حکومت را به رسمیت بشناسیم ؟ مگر حکومت پیغمبر اسلام و حکومت علی علیه السلام مخالف نداشت ؟ رفتار امیرالمومنین با مخالفان سرسختش یعنی خوارج باید الگویی برای ما باشد . گاهی برخی از افراد خارجی پای منبر امام علی علیه السلام نظر مخالف خود را ابراز می داشتند و گاه به او توهین می کردند بدون آنکه مورد تعرض قرار گیرند و اگر برخی هواداران امام قصد تعرض داشتند علی علیه السلام مانع می شد .

چرا ما از راه درست اسلامی این قدر فاصله گرفته ایم ؟! کسانی که به خیال خود به قصد خدمت به اسلام و ولایت مانع بیان نظرات منتقدان و مخالفان می شوند و مجالس سخنرانی آنها را به هم می زنند در واقع به اسلام خیانت می کنند و در جهت تضعیف ولایت فقیه گام بر می دارند .

شهید آیت الله مطهری چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخنرانی « مفهوم آزادی عقیده » فرمودند : «من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می دهم که یک وقت خیال نکنند که حفظ و نگهداری اسلام با سلب آزادی بیان محقق می شود . برخی جوانان خیال نکنند که راه حفظ معتقدات اسلامی و جهان بینی اسلامی این است که نگذاریم دیگران حرفهایشان را بزنند.»

اما راه خروج از بحران سیاسی فعلی از نظر نگارنده به شرح ذیل است:

1) رهبران جنبش سبز به قانونی بودن رئیس جمهور اعتراف نموده دست از ادعای تقلب در انتخابات بردارند . همچنین به صراحت راه خود و اهداف و شعارهای خود را از گروه غربگرای مخالف اسلام که در این جنبش نفوذ کرده و در صدد رهبری و هدایت آن است جدا سازند. اين دو موضوع مانع رسيدگي دادگاه صالح به تخلفات احتمالي آن ها نيست.

2) رئیس جمهور به اشتباه خود در مناظرات انتخاباتی که تحت تاثیر هیجان موجود در آن دوره انجام شد اعتراف نموده از طرف های مورد اتهام عذرخواهی نماید . البته این امر منافاتی با بررسی اتهامات وارده در یک دادگاه صالح ندارد .
بديهي است كه مواد 1 و 2 بايد به طور همزمان تحت نظارت مرجع صالح انجام و اعلام گردد.

3) فضای آزادی بیان در رسانه ها اعم از صدا و سیما و مطبوعات برقرار شود و مطبوعات توقیف شده رفع توقیف شوند .

4) فضای امنیتی در کشور از بین برود و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی از ادعای واهی انقلاب مخملی و براندازی نرم و تدارک براندازی نظام از چند ماه قبل از انتخابات با همکاری خارجیها دست بردارند و حوادث پس از انتخابات را ناشی از جاه طلبی ها و هواهای نفسانی و توهمها و بی انصافی های خودمان و نه دخالت خارجی ، و ناشی از سوء مدیریت بحران بدانند و از خشونتی که بعد از انتخابات در حق مردم روا داشته شد عذر خواهی نمایند .

5) همه بازداشت شدگان که معمولاً با دلایل واهی بازداشت شده اند در اسرع وقت از زندان آزاد شوند مگر کسانی که به اموال عمومی آسیب رسانده و دست به تخریب اماکن عمومی زده اند ، خصوصاً افرادی که در آشوب عاشورای تهران شرکت داشته اند.

6) مقصران حوادث کهریزک و کوی دانشگاه و مجتمع سبحان ، اعم از مباشر ، سبب و فرد یا افرادی که بازداشت شدگان را به بازداشتگاه کهریزک ارسال نموده اند در اسرع وقت به اسم و رسم و عکس معرفی و مجازات آنها اعلام و ترتیبی اتخاذ گردد که مردم از مجازات شدن آنها مطمئن شوند.

7) مسئولان قضایی در مقابل اقدامات تفرقه افکنانه و تمام خواهانه حامیان متعصب دولت که خود را پشت لوای ولایت فقیه پنهان کرده اند و در صدد حذف همه شخصیتها و گروههای اصلاح طلب و اصول گرا جز خودشان هستند و دستور برهم زدن جلسات سخنرانی و غیره را صادر می کنند بی تفاوت نباشند و به وظیفه قانونی و الهی خود عمل نمایند.

امیدوارم این طرح آشتی مورد توجه دلسوزان انقلاب اسلامی واقع شود . اکنون دلسوزان انقلاب اسلامی حکم مادری را دارند که فرزندش در صحنه ای قرار گرفته که دو گروه نادان در آن صحنه در حال درگیری و زد و خورد هستند و هر آن ممکن است فرزند او آسیب ببیند یا تلف شود .

روشن است که مومنین هیچ گاه رجا و امید خود به رحمت الهی را از دست نمی دهند . والسلام .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
rahe hale khobie,ama javabe koshteh shodeharo che jori midid!?hamin
حقا که فرزند آن نجیب زاده ای ، شیر مادرت حلالت ای مسلمان واقعی........
كمي اشكال حقوقي داره و كمي در حق طرفدارن احمدي نژاد اجحاف شده اما در كل خوب
بخدا من كه به احمدي نژاد راي دادم الان پشيمانم اي كاش به رضايي راي مي دادم .
نمیتوانید بدون محاکمه دو فرد مسئول این جریانات این قضیه را جمع کنید اگر این کار را کنید به مردم ظلم کرده اید
جناب مطهری چرا هیچ اشاره ای به بیانیه های ساختار شکنانه آقای موسوی نکردین ؟ چرا هیچ اشاره ای به شعبان بی مخ بازی های شیر اصلاحات !!! نکردین ؟
آقای مطهری رای من کجاست؟
به اين ميگن انساني واقع بين.حرف دل ما زديد آقاي مطهري.
علي (ع) وقتي ديد كسي به حرف هايش گوش نميدهد مجبور به حرف زدن با چاه شد. وقتي جلوي حرف زدن را ميگيريد بيگانگان تربيون مخالفان ميشود و در اينجا نطفه حوادث بسته ميشود.
آقاي مطهري طرح خوبي داده‌اند الا بند 4 كه انقلاب مخملي را انكار كرده‌اند كه از مرد با سياست و عاقل و مطلعي همچون ايشان بسيار بسيار بعيد بود
باید بندهای بیشتر دیگری به این طرح اضافه شود. موضوع شورای نگهبان و نظارت استصوابی هنوز میتواند پایه ساز اختلافات بعدی شود.
آشتی ؟!!
شما دیروز نشنیدی چه شعارهایی سر دادند ؟؟!!
آشتی با کی ؟ با یزیدیان ؟ با جیره خواران اسرائیل و آمریکا ؟!!
پیشنهاد آقای رضایی را اضافه کنید کمیته نظارت بر انتخابات تشکیل شود و دیگر اینکه به عقیده من نظارت استصوابی باید حذف شود به هر قیمتی که شده.
خدا کند خرد جای زور ولجبازی رابگیرد
جالب بود
به زودی زمان همه چیز را نمایان می کند،
جناب آقاااااای مطهری!!!!!!!!
اين هم سندي ديگر مبني بر نفاق تابناكيهاي فاسق و مزدور و انحراف تاسف بار عده اي كه تنها تشابه آنها با مطهري نام خانوادگيشان است و ...
با انتشار طرحي كه آميخته به حق و باطل است ، مشخص است كه در راه تامين اهداف فتنه گران سبز پوش گام برميدارد.
شیر مادرت حلالت. الحق که پسر کو ندارد نشان از پدر. خدا حافظ و نگهدار کلام حقت باشد.
آفرین
به این میگن آدم منصف و متاسفانه در بین افراد موثر هر دو طرف چقدر آدم منصف کم است این روزا.
بزرگی میگفت "شمر اگر انصاف داشت ، امام حسین (ع) رو ن می کشت"
به همین راحتی ؟! همه آزاد بشن !!
اووووووو بابا گل کاشتی.
بابا حرف تند نزن تو رو هم میگیرن می اندازن زندان.
آفرین ، تنها راه همین است، مطمئن هستم اگر پدر عالمتان هم در قید حیات بودند غیر از این نظرشان نبود.
چه دل خوشی داریااااا.
الان 6 ماهه داریم میگیم بابا چرا به ما اجازه حرف زدن نمی دین. جوابی نمیدن.
طرح بسیار خوب و عالی ای است ولی فکر نکنم گوش شنوایی برای اجرای آن وجود داشته باشد ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که در دعوا همیشه دو طرف مقصرند
جانا سخن از زبان ما می گویی. خدا رحمت کند شهید مطهری و سلامت بدارد همه دلسوزان واقعی انقلاب عزیز ما
خون بر شمشیر پیروز است
جناب مطهری اگر بندی برای بررسی نتایج انتخابات با حضور افراد مرضی الطرفین اضافه می کردی قابل قبول می شد ، در غیر اینصورت بسیار بعید است مورد قبول واقع شود.
جناب آقا تکلیف اینهایی که مجروح وکشته وآسیب دیدگان چه می شود شما تمام پیشنهادتان مربوط به فتنه گران است یه پیشنهاد هم من اضافه میکنم سران القای تقلب وآشوب را هم تحویل مردم بدهند خودشان تصمیم بگیرند
شرایط قابل تفکری است و به نظر من غیر از اولین شرط که مهمترین حرف جنبش سبز است ، بقیه قابل قبول و کاملا منطقی است
اگر در بند (5) هم مثل بند (6) واژه مباشر اضافه شود، کامل تر می شود. در مورد بند (7) هم یادمان نرود که آقایان مورد حمایت ایشان، خودشان قصد خروج داشتند و حداقل در پنج انتخابات اخیر، مردم به آنها رای نداده اند.
احسنت
اولين شرط آشتي اين است كه دو طرف قبول كنند كه حق مطلق نيستند و قطعا در طول پيشينه ي سياسي شان اشتباهاتي داشته اند.
ثانيا هدف خير داشته باشند و فضاي ملتهب فعلي را در جهت حذف رقيب مورد استفاده قرار ندهند
مساله سر بند اول است.
خیلی جریان را ساده گرفته ای اقای مطهری؟!!!! به همین راحتی همه چیز حل شود و همه باهم خوش وخرم زندگی مسالمت امیز بکنند؟؟!!!!!
اقای دکتر با تشکر از شما ولی متاسفانه مطمئنا" تمامیت خواه ها گوششون به این حرفها بدهکار نیست و تا کشور را از هم نپاشونن ول کن نیستن
جانا سخن از زبان ما میگوئی آفرین برشما ودرود و صلوات بر روان شهید مطهری با چنین فرزندانی
چرا هيچ يك از نظرات مرا درج نميكنيد حرف حق تلخ است نه
با اینکه با بعضی مطالب مخالفم ولی هم این صحبت و هم صحبت های آقای هاشمی ، خاتمی و رضایی تنها راه برون رفت از این فضای متشنج هست

بسیار منطقی و خوب .کو گوش شنوا ؟
چناب مطهری مگر پیام موسوی و کروبی را 16 آذر دریافت نکردید مگر در عاشورا فرامین آنها را ندیدید برادر عزیز این آقایان هنوز فکر میکننداین ساختار شکنان طرفدار آنها هستند اول آنها را از خواب ناز بیدار کنید بعد.........
فکر میکنم به استثنای بند چهارم ( ادعای واهی انقلاب مخملی و براندازی نرم ) و با کمی اصلاح در برخی بندها طرح شش ماده ای , پیشنهاد دکتر مطهری خوب و عملی و دست یافتنی باشد.
خداوند خودت و پدر و مادر را بیامرزد. این چندمین باری از که در تابناک این نظر را می نویسم چه قبل از انتخابات چه بعد از انتخابات: "ایکاش خودت نامزد ریاست جمهوری می شدی". پدرش را که از دست دادیم ولی خودش انصافا جانشین خلفی است.
قابل قبول است جز تقلب در صورتی که بگذارند ابهامات بررسی گردد
یعنی به نظر آقای مطهری این گروه به قول ایشان غربزده فاقد شخصیت است و باید شخصیتش سرکوب شود؟ این حرف با آنچه پدر ایشان می گفت خیلی تفاوت دارد. خیلی هم با دیدگاههای امثال احمدی نژاد متفاوت نیست...
خدا خيرت بدهد پسراستاد مطهري. اميدوارم كه مسئولان و دو طرف دعوا حرفاي شما رو قبول كنن
پیشنهاد های خوبی هستند.اما ای کاش گوش شنوایی بود و در ثانی سطر اول بند 1
با بند 3کاملا در تضاد هست .
والا به پیر به پیغمبر آقای هاشمی هم همین حرف ها را در نماز جمعه زد اما کو گوش شنوا
خدا رحمت کنه پدر ایشان را و درود بر ایشان که علت و حقیقت این اتفاقات را بیان کردند
کاش طرف بودگوش شنوا در هر دو
احسنت!
رحمت به شهید مطهری .
اگر تفکرات مطهریها از 6ماه پیش حاکم بر مسولان ما حاکم میبود چنین وضی هرگز بوجود نمی امد
پس تكليف كشته شدگان اخير چي ميشه....
آزادي تجمع و تغيير قانون انتخابات هم بايد لحاظ شود.
خيلي دقيق بود
فردا صبح اولین کسی که جواب مطهری را می دهد 1-کیهان 2-روح الله حسینیان 3-رسالت 4- رجبی (رجا نیوز) 5-به اسم تحلیلگر های صدا و سیما نمایندگان ... (روزنامه جوان - خبرگزاری فارس و...
بعنوان حامی مهندس موسوی از حق خود در انتخابات می گذرم و از شورای نگهبان درخواست جواب قانع کننده ندارم و با پذیرش اصل شماره 1، موارد مطروحه در این طرح را برای نجات وطنم می پذیرم. قول می دهم در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم. ولی وطنم به هرج و مرج و جنگ داخلی نیفتد. خدا همه را به راه راست هدایت کند.
عالي
هر چند با همه ی جملات آقای مطهری موافق نیستم اما برای اهل حق این سخنان روزنه ی امیدی در برابر بسی یاس ها ایجاد می کند
من كه استقبال ميكنم
فکر نکنم همچین چیزی عملی بشه...بعیده
درود بر مطهری.
این طرح شما بسیار دقیق بود انشالله خداوند یاری کنند زودتر همه چند دستگی ها کنار گذاشته شود و وحدت به جامعه برگردد...
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست......
به نظرم خیلی منطقی است و به سود کشور و مردم است.
دل خوش سیری چند
نوش دارو پس از مرگ سهراب و ندا
عزيزم گفتار ما را هم بنو يسيد
دلسوزان واقعي اسلام وايران راهكارهاي درست مدهند ولي زياده طلبها وافراطيون نمي گذارند .خداوند شر اين افراطيون راازسراين ملت كم كند.
امیدوارم با عمل به برخی از مفاد این طرح طرفین حسن نیت خود را نشان دهند البته این تضمینی بر تداوم طرح ندارند و مهمترین اشکال آن تخفیف قابل توجه به آقای احمدی نژاد است که اگر ایشان مسئولیت و عواقب گفتار خود را نبیند حضور ایشان در این مقام بحران را تکرار خواهد کرد.
اقا جان رحمت به روح پدرت اما بدان كه كل اين پروژه براي حذف تمامي افرادي است كه براي جولان دوستان تازه به دوران رسيده مزاحم هستند.
فقط لقمه را خيلي بزرگ گرفته اند و نه ميتوانند قورت دهند و نا برگردانند .
تبري از افراطيون راهكار خروج از اين بحران است.
بهتر بود برای نتایج انتخابات می گفتی شورای بی طرف از همه لحاظ ابهامات را بررسی کند...
همان کاری که امام می کرد.
به به چهطرح خوبی همهی مشکلات حل شد فقط لطفا بند 8زنده شدن شهدا باشه
منسفانه ترين تحليلي است كه تا كنون مشاهده كرده ام
احسنت به شما
روح پدر شهیدتان شاد باشه
آفرین فقط هیچکی گوش نمی ده تا یه مدت دیگه اینجاهم میشه پاکستان یعنی هرکی هرچی دلش خواست
آقای مطهری هم احساسی میگوید
این پیشنهادات را می توان نقطه مشترک دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا(البته طیف متعادل آنها) دانست.
اگر رهبران اصلاحات و یارهبران اصولگرایی با این پیشنهادات مخالفت کنند.نشانه وابستگی ، خودخواهی، و خیانت انها به این نظام است.
آقای مطهری آشتی با دختر وپسرهای بی دین که روز عاشورا کف وسوت هلهله میکشیدندمعنی نداره باید بیایند عذر خواهی بکنندحتما محاکمه بشوند در ضمن شما با خط پدرت خیلی فرق میکنی خواهشن از سیاست خودت و بکش کنار
گذشت و چشم پوشي از اشتباهات يكي از مسلمان بودن است
درود بر شهید مطهری وفرزند برومندش
زیبنده تر آنست که ابتدا گروه پیروز انتخابات از خود شروع کند تا اینان لجاجت و یکدندگی میکنند طرف مقابل حاظر به کوتاه آمدن نیست کلید حل این بحرانها فقط در دست دولتمردان است
خداوند بر توفیقات این مرد بزرگ بی افزاید، ای کاش کمی سران نظام مثل فرزند شهید مطهری فکر میکردند...
با نظرات رهبری هم تا حدی تطبیق دارد. انشاءا... فرجی برای این کشور بحران زده باشد
اگر چنين اتفاقي بيفته خوبه ولي عمرا اگه بشه !!!
شانس اين گزينه كمتراز يك درصداست

جای خوشحالی است که هنوز کمی انصاف و درایت وجود دارد!

درود بر دینداران واقعی
حرف حق رو بايد زد خوب گفتي ولي براي دوره بعد ردصلاحيت مي شي..
این صحبتهای آقای مطهری را باید باآب طلا بنویسند منتها با خرج خودش .؟
احسنت
اما میدانیم این طرح هم مثل طرح های قبلی به زباله انداخته میشود و انگار نه انگار...
از اول هم قصد مدارا با مخالف را نداشتند!
من هم که از خانواده سه شهید میباشم با این موضوع موافقم تر به خدا یک کاری بکنید انقلاب و اسلام داره فدای افراطی گرایی های جاهلانه دو طرف میشه
لابد ندا و سهراب و اشكان و ... را هم دستور مي دهند كه زنده شوند و برگردند سر زندگيشان نه آبي ريخته نه خاني آمده نه خاني رفته
من ميخواستم به آقاي كروبي يكي از رهبران جنبش سبز بگوييم آيا آنهايي كه عزاداران حسين (ع) را سنگ زدند فرزندان زهرا بودند؟ آيا مردم عزاداري كه آشوبگران را فراري دادن وحشي بودند؟ آقاي كروبي لا يكتمون الحق بالباطل
من از منظری کسی که جمهوری اسلامی را مانند فرزند خود می دانم و جانش را در خطر، کلیات این طرح را درست می دانم هر چند که معتقدم احمدی نژاد تحت تاثیر فضای انتخابات چنان مناظره ساختارشکنانه ای نکرد، بلکه با آن مناظره ی پر از اتهام، فضای انتخابات را به گونه ای تغییر داد که حوادث بعد از آن طبیعی بود. با وجود این، هنوز حفظ نظام را از متنبه ساختن ایشان و حامیان متعصبش مهمتر می دانم.
احسنت خداکندقبل ازاینکه همه چیز خراب شود گوش شنوای پیداشود
آقای مطهری ایکاش این بند را هم اضافه میکرد
8- دو گروه پس از رعایت 7 بند قبل همدیگر را ببوسند
حق نگهدار شما و خانواده شما
دست علي نگهدارت مطهري

شما را به خدا اين درگيريها به نفع هيچ كس نيست
سلام ،تسلیم، پیشنهاد خوبی است 70 ماده هم بنویسید مگر این نفس سرکش ، قدرت ، جاطلبی انسانها قبول می کند وقتی یک جا یا قسمتی از بدن ما درد یا بیمار می شود آنرا درمان می کنیم ولی وقتی یک یا چند نفر از جامعه صدایشان در می آید مخواهیم آنرا خفه کنیم و تامل مخالف را نداریم چرا؟
خیلی بی انصافی میخواد که میگویید صدا و سیما حقایق را بازگو کند بگذارند دانشجو حرف بزند واقعا خودتان باورتان شده که جلوی حرف زدن را گرفته اند تعجب میکنم مگر در دانشگاه نیستید هرکس هرچی میخواهد میگوید حتی اهانت میکنند یادمان نرود در زمان گذشته حتی مردم جرائت اسم بردن شاه را بدون لقب شاهنشاه اریامهر نداشتند
پيشنهادات واقعا منطقي و به دور هر گونه تعصب است.خداوند روح پدرت را شاد كند
من نمیدونم چرا بعضی از این نظرات انقدر آشناست انگار بارها و بارها در این تابناک دیدمشون!
از طیف اظهار نظر کنندگان معلوم است که چه کسانی از این طرح استقبال کرده اند.
حالا اینا رو بیخیال ! فعلا ایمیل ها رو باز کنید که زندگیمون تعطیل شده!!!!!!!
امیدوارم پیشنهادتان مورد توجه قرار گیرد .
یک مطلب یادتان رفت : صدا و سیما هم نقش اساسی در بدتر کردن اوضاع داره کاش رییسش عوض می شد.
با سلام. يك صحبت با آن شخص محترمي دارم كه دهمين(10) پيام را گذاشته است. از ايشان سوالي دارم. چگونه تشخيص داده اند كه در جايگاه حسين و حسينيان قرار گرفته است؟ بهتر است اندكي فكر كني و ببيني در كدام سوي ميدان قرار داري؟!
این پیشنهاد بسیار معقول و رئوفانه و نجات بخش است. اما افسوس...متاسفانه برخی با برنامه مسبب این جریانات شدند و این پیشنهادها برای آنها بی اثر است. این پیشنهاد برای کسانی خوبه که تحت تاثیر جو سهوا دچار اشتباه شده باشند نه کسانی که تعمدا در صدد اجرای برنامه ها هستند. میشه از برخی کامنتها متوجه شد که این وضع و آشوب برای آنها مطلوب هست. آخه چه چیزی جز دامن زدن پشت این حرف هست که باید یزید زمان را کشت؟ مگر اینکه هدف آشوب بیشتر در کشور است و متاسفانه نهاست این جدال چیزی جز تضعیف کشور نیست
آزادگی یعنی این!
علي ما داريم به كجا ميريم ؟
از اول انقلاب با انقلاب بودم در همه انتخابهای کشور شرکت داشتم دراین انتخاباب کاندیدای من مهندس موسوی بود وهست پیشنهاد شما دلسوزانه وهمه جانبه است امیدوارم استقبال شود از به عنوان یکی از یاران بی ادعای امام که از خانواده شهدا هستم وچهل هاه در جبهه بوده ام دلم ازسیل اتهمات رسانه ملی ونهادهای نظامی وامنیتی ودولتمدان خون است ودراخرت گریبن انها را خواهم گرفت
ایکاش افکار مترقی جنابعالی ک نشات گرفته از پدر شهید بزرگوارتان میباشد میتوانست در کشور اجرائی شود
شمادر کجای قضیه قرارداری وبه عبارتی جایگاه خط سوم کجاست وحرف آنها چیست ؟؟؟!!1
حرفات منطقيه ولي كسي توجهي نمي كنه .شما هم آخرين دوره ايي است كه در مجلس هستيد . شما هم از طرف حاميان دولت مغضوبيد و بايد حذف شويد .
دل خوش سیری چند
گمونم ايشون يادشون رفته كه مسئله اصلي اين جريانات تقلب تو انتخابات بود و بعدشم سركوب تجمعات آرام.
آقاي مطهري چرا صورت مسئله رو حذف ميكني؟
فرزند شهيد محترم با سلام و احترام 6 بند از پيشنهاد هاي حضرتعالي بسيار ارزنده است اما شما اصل را زير سوال ميبريد و ان اينكه انتخابات 100%تقلبي بوده و مسولين اگر به اين امر اعتراف كنند بقيه مسائل خو بخود حل ميشود مردم به انتخابات اعتراض دارند فراموش نكنيد و شما را نصيحت ميكنم جز راه پدر راه ديگر نرويد با احترام
آخر درگیری به سبز آبی قرمز چه صیغه ای است بابا کی میخواهید بفهمید این آشوبگران کنترل از راه دور با اسلام مشکل دارند خوب یک قسمت محصور شده در کویر درست کنید اینها را ببرید در آنجا که زندگی نمایند و بقیه را بسپارید به کرم کاتبین
خدا رحمت وافرش را به روح پرفتوح و ازاده مرحوم مطهری عزیز عنایت فرماید .خلائ وجود این بزرگان امروز به وضوح احساس میشود.
جواب خون اين همه كشته رو كي ميده ؟ تا مرا دم و تو را پسر ياد است دوستي من و تو برباد است
جاي يك بندخاليست :8) مردم راقانع كنيدتقلبي صورت نگرفته است .
الان ديگه دير شده و كروبي و موسوي هم نميتوانند كاري بكنند بهتره يه پيشنهاد در رابطه با ايجاد دموكراسي بدهيد
اين نظر معترضين نيست . مثل اينكه شما اعتراضات رو نشنيدي؟ ما واسه عذرخواهي نميايم خيابون ما دنبال حقمونيم و مي گيريمش
خيلي خوبه
اين طرح حتماً بايد تحت نظارت رييس جمهور "منتخب" و با نظارت شوراي نگهبان اجرا شود و البته باز هم تأكيد مي كنم كه در انتخابات تقلب نشده!
ای کاش گوش شنوایی پیدا شود
مطمئناً اگر جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی یا آیت الله احمد جنتی خطیبان نماز جمعه این هفته باشند نه تنها این طرح مطرح نمی شود بلکه در نطفه خفه خواهد شد .
اگر همه بندها اجرا و عملی شود بعید می دانم بند دو را آقای احمدی نژاد عملی نمایند برای اینکه با اعتراف به به این مسئله رئیس جمهور بودنش زیر سوال خواهد رفت زیرا که ایشان با زدن این حرفها کلی رای را به خود اختصاص داد .
کاشکی کمی گوش شنوا پیدا می شد و این حرفها را می شنید. کاشکی شهید مطهری زنده بود کاشکی ما به دنبال قدرت همه چیزمان را فدا نمی کردیم.کاشکی .......
تو خدا یک فکر بکنید بیش از این اسلام خراب نشود
لجاجت تا کی ؟؟؟
از نگرانی دیگر آرامش نداریم
مگر اسلام اینگونه است که معرفی شده
آقای مطهری ای علما تورا خدا کاری بکنید
ما ظاهر اسلام را نمی خواهیم کجاست آن اسلامی که با مهربانی ومودت حتی با دشمنانش مدارا می کرد
ای علمای اسلام به داد اسلا م برسید
اسلام نفوذ در دلها است نه با کشتن
مردم عادی که صداشون جایی نمیرسه از شما بزرگان انتظار داریم به این غائله خاتمه دهید واینقدر خون به دل رهبر عزیزمان نکنید
آنچه يافت مي نشود آنم آرزوست
مورد اول بايد از طريق يك هيئت بي طرف مجددا بررسي شود چونكه همه اين درگيريها از آن ناشي شده است.
جالب است که افراطیون دو طرف؛ حتی حرفهای منطقی اقای مطهری را هم دوست ندارند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار