بازدید 3124

ظرفیت دانشکده علوم ورزشی در جذب دانشجویان خارجی

کد خبر: ۷۹۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 14 April 2018

رییس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به اینکه این دانشکده از ظرفیت مطلوبی به لحاظ اعضای هیئت علمی متخصص، امکانات و تجهیزات برخوردار است، برای برخی کشورها به خصوص کشورهای همسایه جذابیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی سهرابی در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشکده اظهار کرد: دانشجویانی از کشورهای عراق، سوریه و افغانستان در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند.

وی در خصوص سبقه دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی عنوان کرد: از سال 1366 گروه تربیت بدنی در دانشکده علوم تربیت و روانشناسی کار خود را آغاز کرد؛ در سال 72 از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی جدا شد و به صورت مستقل فعالیت خود را در قالب دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ادامه داد.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: ابتدا این دانشکده تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرفت، اما به مرور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجویان متقاضی پذیرفته شدند، همچنین در سال 83 مقطع تحصیلات تکمیلی را راه اندازی کردیم و در حال حاضر نسبت دانشجویان ارشد و دکتری با دانشجویان کارشناسی برابر است.

سهرابی اضافه کرد: در این دانشکده 23 عضو هیئت علمی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 4 نفر در مرتبه استادی، 8 نفر در مرتبه دانشیاری و 11 نفر استادیار هستند و در حال حاضر 580 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. در طول سال تحصیلی حدود 4 هزار دانشجو از سایر دانشکده‌ها در سطح دانشگاه از سرویس تربیت بدنی عمومی ارائه شده توسط دانشکده علوم ورزشی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های رشد حرکتی، یادگیری و کنترل حرکتی، مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی، فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی، فیزیولوژی ورزشی کاربردی، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی و دکتری گرایش‌های بیوشیمی و متابولیسم ورزشی، رشد حرکتی، یادگیری حرکتی و مدیریت راهبردی در سازمانهای ورزشی تحصیل می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها