بازدید 2143

حبيب كاشاني: دايي اختيار تام دارد

نمي‌دانم چرا خوردبين به اين مراسم نيامد اما قطعا به عنوان سرپرست تيم وظيفه داشت در محل تمرين حاضر شود. به هر حال انتخاب سرپرست تيم حق مديرعامل است و اگر خوردبين نخواهد با ما همكاري كند، با توجه به دو طرفه بودن ارتباط، ما هم تصميم لازم را خواهيم گرفت. خوردبين كارمند بانك كشاورزي بوده و مامور به خدمت در باشگاه پرسپوليس است و ما هم در جهت حفظ منافع باشگاه با هيچ كس تعارف نداريم و به زور نمي‌خواهيم با ما همكاري كند. مطمئنا هر وقت صلاح بدانم و ببينم عدم همكاري با خوردبين به سود تيم است،‌ فرد ديگري را براي اين جايگاه انتخاب خواهم كرد. كما اينكه اكنون در جايگاه سرمربي‌گري تيم هم چنين اتفاقي افتاده است.
کد خبر: ۷۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰ 28 December 2009
حبيب كاشاني گفت: تغيير سرمربي تيم براي بهتر شدن وضعيت پرسپوليس لازم بود.

به گزارش ايسنا، مديرعامل باشگاه پرسپوليس در نشست خبري اين باشگاه اظهار كرد: فوتبال، حرفه‌اي دنبال مي‌شود و براي تغييرات در كادر فني نياز به مقدمه و زمان نيست. حتي بعد از بازي پرسپوليس برابر صبا هم تصميم به تغييرات در كادر فني نداشتم اما بعد از آن جميع جهات را بررسي كرده و احساس كردم بايد خون تازه‌اي در رگ‌هاي تيم پرسپوليس ايجاد شود كه تغيير سرمربي تيم مي‌تواند باعث اين كار شود. پس از يك جلسه صحبت با دايي او قبول كرد كه هدايت پرسپوليس را بر عهده گيرد و در ادامه به دليل آن كه دايي مي‌خواست براي آينده‌اش برنامه‌ريزي كند و به نوعي ثبات كار در پرسپوليس را از ما مي‌خواست، پنجشنبه گذشته جلسه‌ي مفصلي را به همراه او با علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني داشتيم كه در آنجا هم سعيدلو قبول كرد و كار به همكاري انجاميد.

وي افزود: شنبه هم با كرانچار سرمربي سابق تيم در اين خصوص صحبت كردم و او با بزرگواري از اين تصميم استقبال كرد. او دايي را كاملا مي‌شناخت و از سابقه و توانايي‌هايش در دوران بازيگري و مربي‌گري اطلاعات كافي داشت. كرانچار زحمت‌هاي زيادي براي تيم ما كشيد اما در جايگاه مديريتي باشگاه چنين اقدامي را براي بهتر شدن وضعيت پرسپوليس لازم ديدم.

كاشاني در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه هنوز اعضاي هيات مديره باشگاه پرسپوليس انتخاب نشده‌اند، تصميم به همكاري و عقد قرارداد يك و نيم ساله با دايي با چه كيفيتي بوده و آيا اين تصميم جمعي است و يا تنها شما و سعيدلو آن را گرفته‌ايد، اظهار كرد: همان طور كه گفتم شخصا در جايگاه سرپرستي باشگاه احساس كردم چنين انتخابي درست است و همين طور با سعيدلو هم مشورت كرديم و در نهايت كار به انتخاب دايي انجاميد.

كاشاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه پس چه زمان هيات مديره پرسپوليس انتخاب خواهند شد، گفت: سعيدلو ليست 15 نفره‌اي را از اشخاص سياسي، پيشكسوتان پرسپوليس، اشخاصي كه در كارهاي تجاري سابقه خوبي داشتند و... را به من معرفي كرد و ليست جامع و كاملي بود. من هم براي تمام نفرات اين ليست احترام قائل هستم اما هر كسي كه احساس كردم مي‌تواند به باشگاه كمك كند را به سعيدلو پيشنهاد كردم. بنده وظيفه انتخاب اعضا را نداشته و ندارم و تنها پيشنهاداتم را ارائه كردم. حال انتخاب اعضاي هيات مديره به عهده سعيدلو است.

كاشاني درباره دليل عدم حضور محمود خوردبين سرپرست پرسپوليس در مراسم معارفه علي دايي تصريح كرد: نمي‌دانم چرا خوردبين به اين مراسم نيامد اما قطعا به عنوان سرپرست تيم وظيفه داشت در محل تمرين حاضر شود. به هر حال انتخاب سرپرست تيم حق مديرعامل است و اگر خوردبين نخواهد با ما همكاري كند، با توجه به دو طرفه بودن ارتباط، ما هم تصميم لازم را خواهيم گرفت. خوردبين كارمند بانك كشاورزي بوده و مامور به خدمت در باشگاه پرسپوليس است و ما هم در جهت حفظ منافع باشگاه با هيچ كس تعارف نداريم و به زور نمي‌خواهيم با ما همكاري كند. مطمئنا هر وقت صلاح بدانم و ببينم عدم همكاري با خوردبين به سود تيم است،‌ فرد ديگري را براي اين جايگاه انتخاب خواهم كرد. كما اينكه اكنون در جايگاه سرمربي‌گري تيم هم چنين اتفاقي افتاده است.

كاشاني با ابراز اميدواري از آينده پرسپوليس با سرمربي‌گري دايي افزود: با شناختي كه از دايي دارم او مي‌تواند با موفقيت تيم را به جلو ببرد. اميدوارم تمام بازيكنان و كادر تيم هم براي رسيدن به موفقيت‌هاي آتي تلاش كنند. قرارداد ما با دايي هيچ پيش‌شرطي ندارد. قطعا هر مربي‌اي احساس كند نمي‌تواند با اين تيم موفق شود، جدا خواهد شد كما اينكه اين رابطه دو طرفه خواهد بود.

كاشاني در پاسخ به اين سوال كه آيا حضور هومن افاضلي در پرسپوليس صحت دارد، و البته شنيده مي‌شود شما با اين درخواست دايي مخالفت كرديد گفت: بنده وقتي هدايت تيم را به دايي سپردم به او اختيار تام دادم. پيش از اين هم هيچ زمان در امور فني تيم دخالتي نكردم چرا كه دانش اين كار را ندارم. دايي هيچ افتخاري نيست كه در فوتبال ايران كسب نكرده باشد و بيش از 100 بازي ملي دارد، قطعا او خود بهترين انتخاب‌ها را در اين زمينه خواهد داشت و خودش مي‌تواند شهادت دهد كه من در اين زمينه دخالتي دارم يا خير. سفيد امضا كردن قراردادش نشان داد كه ارادت زيادي به پرسپوليس دارد و قطعا براي موفقيت تيم از هر ابزار و تلاشي استفاده خواهد كرد.

وي افزود: افاضلي را تا حالا دو بار ديده‌ام و از اين كه آيا دايي قصد انتخاب او را دارد يا خير بي‌اطلاعم. در جايگاه مديريتي باشگاه سعي مي‌كنيم همه عوامل فقط در اختيار سرمربي باشند تا در آينده او هم بتواند پاسخگوي مسائل فني تيم باشد. اصول حرفه‌اي مي‌گويد كه بايد به سرمربي تيم اعتماد كرد و هر دستياري كه وي انتخاب كند مورد پذيرش باشگاه هم خواهد بود.

كاشاني در پاسخ به اين سوال كه آيا علاقه‌تان به مربي ايراني باعث نشد كه تمام درخواست‌هاي كرانچار را در پرسپوليس فراهم نكنيد، پاسخ داد: كرانچار مي‌تواند اينجا شهادت بدهد كه اگر مربي ديناموزاگرب بود چه كاري مدير اين تيم مي‌توانست برايش انجام دهد كه من نكردم. همه عوامل تيم شاهد هستند و در اينجا خدا را هم گواه مي‌گيرم كه براي ايجاد آرامش بيشتر در تيم از هيچ تلاشي دريغ نكردم. به رغم آن كه سرمربي تيم خارجي بود، هر درخواستي كه وي داشت را فراهم كردم و اين كار را به خاطر انسانيت و شخصيت كرانچار انجام دادم. ما در كارمان با خدا معامله مي‌كنيم و معتقديم در قيامت بايد پاسخگو باشيم. اكنون كه چنين تصميمي گرفتيم بايد بگويم كرانچار كليد طلايي است اما هر كليدي به هر قفلي نمي‌خورد، لذا به دنبال كليد ديگري گشتيم و در نهايت دايي را انتخاب كرديم.

كاشاني همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه تكليف هوار ملا محمد چه شد، گفت: همان طور كه قبلا هم گفتم او بايد به پرسپوليس برگردد، عذرخواهي كند، تمريناتش را ادامه دهد و سپس منتظر تصميم كميته انضباطي باشد. ملا محمد قبل از خروج از كشور 200 هزار دلار از باشگاه پرسپوليس پول گرفته است و بدون اجازه 28 روز به تيمش برنگشته است. آيا دفاع از حق و حقوق باشگاه كار خلافي بوده كه من انجام داده‌ام و يكي از روزنامه‌هاي ورزشي كارم را زير سوال برد. متاسفانه اين روزنامه براي كسب درآمد بيشتر غير منصفانه به اين موضوع پرداخت و در برخي شماره‌ها يك صفحه را كاملا به اين مساله اختصاص مي‌داد و مطالب دروغ چاپ مي‌كرد، من آنها را به خدا واگذار مي‌كنم و به آنها مي‌گويم مگر شما روزي قرار نيست بميريد و در پيشگاه خداوند پاسخگو باشيد؟ آيا شما مرگ را قبول نداريد؟ شما بايد حامي مديري باشيد كه از حق و حقوق باشگاه مردمي كشورش دفاع مي‌كند يا اينكه از بازيكن خارجي خاطي‌اي دفاع ‌كنيد كه مشخصا مرتكب جرم شده است؟ باشگاه پرسپوليس هم از هوار ملامحمد و هم از فردي كه واسطه او بود و همين طور از اين روزنامه ورزشي خاطي شكايت كيفري كرده و از حق و حقوق باشگاه دفاع مي‌كند. مطمئن باشيد تا زماني كه در باشگاه پرسپوليس باشم منافع باشگاه اولويت خواهد بود. حتي به كرانچار گفتم اگر به اين بازيكن نياز داريد حاضرم خودم را خراب كنم اما باعث موفقيت تيم شوم كه كرانچار هم پاسخ داد تصميم مديريتي است و بنده هم نيازي به اين بازيكن ندارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آقاي كاشاني به نظر من شما با اين كار اعتبار و درخشندگي مديريت قبلي خود ونتايج جالب توجه آن را به فراموشي سپرديد شما كه به ثبات مديريت اعتقاد داريد چرا اجازه نداديد يك مربي امتحان پس داده در روند كاري اش كه پرسپوليس را تا اينجاي كار به مقام سوم رسانده بود كار را حداقل تا اخر فصل ادامه بدهد و بدتر از آن كسي را به عنوان مربي معرفي كرده اي كه مطمئنا" باعث دلخوري ها و ايجاد حاشيه هاي فراواني خواهد شد كه نمونه اش را در رفتار مربي و سرپرست فعلي پرسپوليس شاهد هستيم مخصوصا" با صحبتهاي آقاي دايي كه گفته اند كادر فني لازم نيست كه حتما" پرسپوليسي باشند شايد اين مقدمه اي بر اين باشد كه آقاي رشيدي روي نيمكت پرسپوليس بنشينند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار