بازدید 2060

رئیس ورزش:اساس بحث فرهنگي است

نگاه ظلم ستيزي و حمايت از محرومان يك رفتار فرهنگي مطلوب است كه برخي ورزشكاران با نمايش آن در صحنه ورزش زمينه توسعه آن را فراهم مي‌كنند. بايد علاوه بر توسعه اين نگاه، اثر آن را در جامعه ارزيابي كنيم.
کد خبر: ۷۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۱ 28 December 2009
رئيس سازمان تربيت بدني گفت: اساس كار سازمان بحث فرهنگي بوده و بايد از ظرفيت بالاي ورزش در بسياري از بخش‌هاي جامعه استفاده كنيم.

به گزارش پايگاه خبري ورزش ايران، علي سعيدلو صبح امروز در ديدار با مسئولان و كاركنان دفتر امور فرهنگي سازمان تربيت بدني، اظهار داشت: براي اينكه ورزش به اولويت جامعه تبديل شود، بايد فرهنگ سازي لازم صورت گيرد. بايد اين ارزش در جامعه نهادينه شود كه اهتزاز پرچم نظام مقدس جمهوري اسلامي و سرود ملي ايران اسلامي از چه اهميتي برخوردار است و اين مي‌تواند فرصتي ارزشمند براي توسعه فرهنگي باشد.

وي با اشاره به نقش اهتزاز پرچم نظام اسلامي در تقويت همبستگي ملي، تصريح كرد: از كاركردهاي ورزش بايد به گونه اي استفاده كنيم و اهميت اهتزاز پرچم را تا جايي ارتقا دهيم كه در سر در همه مغازه ها و منازل پرچم ايران اسلامي را ببينيم چرا كه اهتزاز پرچم باعث تقويت همبستگي و اتحاد ملي مي‌شود.

سعيدلو با تاكيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي علمي دانشگاه‌ها و جامعه شناسان، گفت: نقش علم و دانش در فرهنگ سازي‌هاي مطلوب بسيار موثر است. براي رسيدن به اخلاق مطلوب رفتاري منطبق با آموزه هاي اسلامي به همه ظرفيت هاي ورزش نياز داريم و بايد در اين مسير با جديت حركت كرد.

وي ادامه داد: نگاه ظلم ستيزي و حمايت از محرومان يك رفتار فرهنگي مطلوب است كه برخي ورزشكاران با نمايش آن در صحنه ورزش زمينه توسعه آن را فراهم مي‌كنند. بايد علاوه بر توسعه اين نگاه، اثر آن را در جامعه ارزيابي كنيم.

رئيس سازمان تربيت بدني درباره تاثير ورزش در تغيير رفتارها، خاطر نشان ساخت: براي تغيير رفتارها به سطح مطلوب، نياز به مطالعه و شناخت جوامع از طبقات و فرهنگ‌هاي مختلف داريم تا بتوانيم در تغيير ورزش و رفتارهاي آنها نقش صحيح و موثري ايفا كنيم. بايد فرهنگ پذيرش شكست و استفاده از آن براي پيروزي هاي بعدي و بسياري از فرهنگ هاي مطلوب كه در سطح جامعه به دنبال آن هستيم، توجه كنيم.

سعيدلو با بيان اينكه فرصت حقوقي ما چهار سال است و كارهاي فرهنگي نياز به زمان دارد، افزود: بايد با توجه به برنامه ريزي‌هاي بلند مدت، برنامه‌هاي عملياتي روشن و صريح براي كوتاه مدت نيز اجرا شود تا تغييرات و اثرات آن ديده شود. با توجه به اينكه زمان كمي داريم، بايد در بخش فرهنگ نيز افراد تمام وقتي داشته باشيم تا با انگيزه‌اي دوچندان نسبت به وظايف محوله اهتمام داشته باشند. بايد اين افراد با استفاده از ايده هاي علمي و منطقي، از ساير افراد و تمركز كامل روي اين موضوع زمينه يافتن راه حل‌هاي ميان بر و پر اثر در توسعه فرهنگي ورزش را فراهم كنيم.

رئيس سازمان تربيت بدني تصريح كرد: نمي توانيم فرهنگ ورزش را تك بعدي كنيم. نمي توانيم ورزش را فقط همگاني يا قهرماني ببينيم. بايد همه را با هم داشته باشيم و فرهنگ عمومي و تخصصي هر يك را بازشناسي كنيم چرا كه ورزش مثل يك انسان است. نمي توانيم بگوييم فقط قلب مهم است يا مغز. براي يك انسان سالم به همه اجزا و عناصر آن نياز داريم و در ورزش هم همينطور است. در نتيجه، غير از بخش ها و نهادهاي تابعه ورزش كه مهم هستند، توسعه فرهنگي نيز از اهميت بالايي برخوردار است و نبايد از توسعه آن غافل باشيم.

سعيدلو ادامه داد: بايد اين فرهنگ را در جامعه توسعه دهيم كه به صرف هيجان درباره ورزش قضاوت نكنيم. همه ما دوست داريم در رقابت هاي مختلف قهرمان شويم؛ اما به لحاظ فرهنگي در سطح افكار عمومي به جاي اين سوال كه چرا قهرمان نشديم به اين سوال فكر كنيم كه چرا بايد قهرمان شويم؟ با اين سوال فرهنگ قضاوت به سمت منطقي‌تر شدن پيش مي‌رود.

وي با تاكيد بر اينكه فرهنگ پهلواني در افكار عمومي بايد مهم‌تر از مدال آوري باشد، افزود: هر چند مدال آوري هم مهم است؛ اما نگاه به آداب و رفتار پهلواني و از خود گذشتگي در مقابل ارزش‌هاي پسنديده مي‌تواند نگاهي ارزشمند را در سطح جامعه داشته و فرهنگي شاخص در سطح جهان به نمايش بگذارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل