بازدید 10227

موافقت با افزایش سهمیه سربازی هیئت علمی

کد خبر: ۷۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۳ 28 December 2009
مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم از موافقت ستاد کل نیروهای مسلح برای افزایش سهمیه سربازی عضو هیئت علمی خبر داد و گفت:طی جلسه‌ای که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم افزایش سهمیه امریه هیئت علمی بررسی و قول مساعد داده شد.

رضا عامری در گفتگو با مهر افزود: هر ساله بر اساس سهمیه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌کند تعدادی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان سهمیه عضو هیئت علمی سربازی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند و سهمیه‌ای که امسال به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اختصاص یافت 400 نفر بود.

وی افزود: این تعداد تا کنون معرفی و جذب دانشگاه‌ها شدند اما تقاضا برای امریه عضو هیئت علمی یک هزار و 300 نفر بود.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: طی جلسه‌ای که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم افزایش سهمیه امریه هیئت علمی بررسی شد و ستاد نیز در این زمینه قول مساعد داد.

وی اظهار داشت: از این رو ظرفیت عضو هیئت علمی سرباز 20 تا 30 درصد افزایش یافت و پیش بینی می‌شود برای سال آینده500 نفر برای امریه سربازی معرفی شوند.

عامری درباره نحوه جذب این افراد در دانشگاه‌ها گفت: جذب این افراد در دانشگاه‌ها نیز مانند جذب سایر افراد برای عضو هیئت علمی بر اساس فراخوان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از اين با اشاره به برخی شرایط و ضوابط که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که باید در هنگام معرفی و ثبت مشخصات متقاضیان استفاده از قانون نحوه تامین هیئت علمی طرح سربازی رعایت کنند گفته بود: در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، معماری، ریاضی و آمار صرفا پرونده متقاضیان دارای مدرک دکتری قابل قبول است.

وی افزوده بود: در سایر رشته‌های تحصیلی متقاضیان واجد شرایط با توجه به دانشگاه محل اخذ مدرک، دانشگاه متقاضی، معدل فرد و ... انتخاب خواهند شد.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم به مهر گفته بود: اعلام نتیجه بررسی درخواست متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد در بهمن ماه و پس از اعلام سهمیه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرده بود: از ثبت افرادی که در سال‌های قبل معرفی شده اند و نتیجه بررسی وضعیت آنها در گذشته اعلام شده است باید خودداری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخه چند تا دکترای کامپیوتر تو ایران داریم که فقط دکترا رو قبول می کنن. ارشد رو پیدا کنن، دکترا پیش کش.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل