بازدید 3402

قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت طلا به علت تنش‌ها در سوریه در آستانه ثبت یک افزایش هفتگی اندک برای دومین هفته قرار دارد و امروز نیز به ۱۳۳۹.۲۶ دلار رسید.
کد خبر: ۷۸۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 13 April 2018

قیمت طلا به علت تنش‌ها در سوریه در آستانه ثبت یک افزایش هفتگی اندک برای دومین هفته قرار دارد و امروز نیز به ۱۳۳۹.۲۶ دلار رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز افزایش یافت و به علت تنش ها در سوریه در آستانه ثبت یک افزایش هفتگی اندک برای دومین هفته قرار دارد.

هر اونس طلا با 4.32 دلار افزایش 1339.26 دلار فروخته شد. این فلز گران بها در آستانه ثبت افزایش 0.3 درصدی طی هفته گذشته قرار دارد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت از آنجایی که طلا به سطح مقاومتی 1334 دلار رسیده انتظار می رود تا 1348 دلار در هر اونس بالا برود.      

ریچارد ژو، تحلیلگر بازار طلا گفت: قیمت‌ها به علت تنش‌ها در سوریه بالا رفت.

  دونالد ترامپ و مشاوران امنیت ملی در مورد گزینه ها در سوریه بحث و گفتگو کردند و وی تهدید کرد که در پاسخ به حملات شیمیایی در سوریه، حمله موشکی انجام خواهد داد؛ نماینده روسیه  نیز نسبت به درگیری های گسترده میان واشنگتن و مسکو ابراز نگرانی کرد.           

پس از آن ترامپ در توئیتی در مورد زمان این حمله ایجاد تردید کرد و نوشت: «این حمله به سوریه می تواند بسیار زود باشد یا اصلا زود نباشد.»

پس از اینکه ترامپ روز گذشته تهدیدش را ملایم کرد، بازارهای بورس بهبود یافت و دلار تقویت شد که این امر بر طلا تاثیر گذاشت.

قیمت طلا روز گذشته 1.3 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش یک روزه از 28 مارس به شمار می رود. قیمت طلا از 1365.23 دلار، بالاترین قیمت 11 هفته گذشته که روز چهارشنبه رقم خورد تاکنون 25 دلار کاهش یافته است.

همچنین کم شدن نگرانی ها دمورد جنگ تجاری میان چین و آمریکا بر قیمت طلا در روز گذشته تاثیر گذاشت.

در عین حال، ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان دیروز 0.69 درصد افزایش یافت و به 865.89 تن رسید.

ژو گفت: «افزایش امروز قیمت طلا با نگرانی در مورد جنگ تجاری و نگرانی ها ژئوپلتیکی در خارومیانه ارتباط دارد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان