بازدید 20875

احمد خاتمی:دستگاه قضا تاکی مدارا می کند؟

کد خبر: ۷۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰ 28 December 2009
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث روز گذشته ؛ آن را حوادثی فراتر از مساله سیاست دانست و گفت : خبر داشتیم ساختارشکنان در روز عاشورا بنا بر حرمت‌شکنی دارند؛ لذا در خطبه‌های نماز جمعه تذکر دادم که نباید عاشورا که محور وحدت ماست، سکوی تفرقه باشد؛ اما متاسفانه دیدیم این حادثه تلخ اتفاق افتاد و طی آن، حرمت عزاداری حسینی شکسته شد و این اهانت به سیدالشهداست؛ چرا که اهانت به میهمان، اهانت به صاحب خانه است

به گزارش ایسنا این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، با بیان این که شعارهای ساختارشکنانه که در این حادثه سر داده شد، فراتر از مقابله با یک جریان و در واقع مقابله با نظام بود، افزود: شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه، یعنی مرگ بر نظام اسلامی، هم‌چنین نفس ایجاد اغتشاش در روزی که مردم داغدار اباعبدالله الحسین هستند، جنایتی مضاعف بود، حال سوال این است که اینک در برابر این اقدامات چه باید کرد؟

سید احمدخاتمی ادامه داد: جای ابهامی باقی نمانده است که جریان اعتشاش، جریانی کاملا آمریکایی و انگلیسی است و این اغتشاشات از مرکزی حمایت می‌شود که متاسفانه از آغاز انقلاب تا کنون در حال توطئه بوده؛ پس جا دارد مقامات اطلاعاتی و امنیتی این مرکز را شناسایی کنند.

امام جمعه موقت تهران هم‌چنین گفت: از شواهد و قرائن به خوبی پیداست در پشت صحنه هدایت اغتشاشات، دست سرویس‌های جاسوسی انگلیس و امریکا وجود دارد.

وی در ادامه افزود: لیکن آن چه مردم می‌پرسند این است که قوه قضاییه تا کی می‌خواهد با سران فتنه مدارا کند؟ آیت‌الله آملی لاریجانی و دادستان کل کشور قبل از محرم اظهارات قاطعانه‌ای فرمودند که چراغ امیدی را در دل متدینین برای برخورد با سران فتنه روشن کرد، اما متاسفانه این اظهارات فقط در حد حرف باقی ماند و عملی در پی نداشت، اینجانب همان روز نگران این موضوع بودم که این سخنان فقط در حد یک حرف باقی بماند و گفتم مسوولان قوه قضاییه رعد و برق بی‌باران نباشند.

وی افزود : این ساختارشکنان قبل از ماه محرم به تصویر امام اهانت کردند، پس از حوادث انتخابات نیز به آرمان‌های امام اهانت کردند و این اهانت‌های پی در پی گویای آن است که نظام باید در برخورد با این افراد قاطعیت به خرج دهد و دشمنان نظام را سر جای خود بنشاند.

خاتمی هم چنین گفت: حرکات‌های آن‌ها مذبوحانه و بی‌نتیجه است. من معتقدم جریان فتنه به پایان خط نزدیک است. همان‌طور که رژیم شاه در جنایت 17 شهریور به پایان خط نزدیک شد این فتنه‌گران نیز با این حرکات نشان دادند با سیدالشهدا و آرمان‌های امام راحل طرف هستند و یعنی این که با دست خود گور خود را می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل