بازدید 13387
آخرین تحولات سوریه:

بررسی حمله به 8 نقطه سوریه توسط آمریکا/ ترامپ:به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرم/ نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای حمله به سوریه/اعزام کارشناسان سلاح های شیمیایی به سوریه

پس از آنکه روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ظرف 24 تا 48 ساعت آینده تصمیم خود برای حمله به سوریه را اعلام خواهد کرد، بحران در این کشور به اوج خود رسید و نگرانی های بین المللی در این مورد گسترش پیدا کرد. در این میان بسیاری از ناظران منتظر اقدام آمریکا در سوریه و پاسخ های متقابل از سوی ایران و روسیه بودند. اما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: هرگز نگفته ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۸۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 13 April 2018

پس از آنکه روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ظرف 24 تا 48 ساعت آینده تصمیم خود برای حمله به سوریه را اعلام خواهد کرد، بحران در این کشور به اوج خود رسید و نگرانی های بین المللی در این مورد گسترش پیدا کرد. در این میان بسیاری از ناظران منتظر اقدام آمریکا در سوریه و پاسخ های متقابل از سوی ایران و روسیه بودند.

به گزارش تابناک، اما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با عقب نشینی از مواضع قبلی خود مبنی بر حمله نظامی به سوریه ظرف 24 تا 48 ساعت به بهانه حمله شیمیایی در شهر دوما، در توئیتی نوشت: هرگز نگفته ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد.

ترامپ در صفحه کاربری اش در توئیتر نوشت: هیچ وقت نگفتم که حمله به سوریه کی خواهد بود. این حمله می تواند بزودی باشد و یا اصلا رخ ندهد!

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود مدعی شد: در هر صورت آمریکا در دولت من، کار بزرگی را در نجات منطقه از داعش انجام داد. «این جای تشکر از آمریکا دارد».

ترامپ: هرگز نگفته ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد/به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرم/ نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای حمله به سوریه/اعزام کارشناسان سلاح های شیمیایی به سوریه

همزمان تارنمای هیل، ارگان کنگره آمریکا نیز با اشاره این توئیت ترامپ نوشت: رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفته بود که درباره چگونگی واکنش به حمله شیمیایی به دوما در یکی دو روز آینده تصمیم گیری می کند.

ترامپ روز چهارشنبه به روسیه هشدار داد که برای موشک های آمریکا در سوریه آماده باشد.

ترامپ: به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه گفت به زودی درباره اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه تصمیم‌گیری می‌کند.

ترامپ که در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت امروز برای بحث درباره وضعیت سوریه و گزینه‌های پیش روی آمریکا، با مشاوران امنیت ملی آمریکا دیدار می‌کند.

وی گفت: «امروز نشستی درباره سوریه داریم و نشست‌های دیگری. ببینیم چه می‌شود. روشن است که داریم این مسئله را به دقت بررسی می‌کنیم. داریم کل وضعیت را بسیار جدی و دقیق بررسی می‌کنیم. ببینیم چه می‌شود. ببینیم چه می‌شود.»

ترامپ ادامه داد: «خیلی بد است که جهان ما را در چنین وضعیتی قرار می‌دهد. همانطور که امروز صبح گفتم، ما در برابر داعش بسیار عالی عمل کردیم و داعش را نابود کردیم. حالا مجبوریم تصمیمات تازه‌ای بگیریم. خیلی زود در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای حمله به سوریه

به دنبال برگزاری نشست بی‌نتیجه شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری این کشور درباره حمله به سوریه، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ درباره سوریه تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

کاخ سفید اعلام کرده که دونالد ترامپ تصمیم نهایی خود را درباره سوریه نگرفته است.

در ادامه گمانه‌زنی‌های درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه به بهانه پاسخ دادن به حمله شیمیایی اخیر در «دوما»، خبرنگاران آمریکایی از پایان نشست بی نتیجه شورای امنیت ملی کاخ سفید به ریاست دونالد ترامپ خبر دادند.

ترامپ: هرگز نگفته ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد/به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرم/ نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای حمله به سوریه/اعزام کارشناسان سلاح های شیمیایی به سوریه

همچنین دقایقی پس از پایان این نشست بی‌نتیجه که با حضور  رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و نماینده واشنگتن در سازمان ملل به ریاست دونالد ترامپ، کاخ سفید بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده که دونالد ترامپ درباره (حمله به) سوریه، تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

کاخ سفید افزود ارزیابی اطلاعات و گفت‌و‌گوها با شرکا و متحدان آمریکا درباره وضعیت سوریه ادامه می‌یابد.

همچنین قرار بر آن شد ترامپ بار دیگر با رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس درباره سوریه رایزنی کند.

گفت‌و‌گوی جدید ترامپ با «امانوئل ماکرون» و «ترزا می» در حالی صورت گرفت که کابینه دولت انگلیس موافقت خود را با درخواست نخست‌وزیر برای همراه شدن لندن با واشنگتن و پاریس در اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه اعلام کرد.

اعزام کارشناسان سلاح های شیمیایی به سوریه

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک دیپلمات روس اعلام کرد که گروه اصلی کارشناسان سازمان منع گسترس سلاح های شیمیایی امروز (جمعه) وارد بیروت پایتخت لبنان و از آنجا راهی سوریه می شوند.

به گزارش روسیا الیوم، این کارشناس روس افزود که نخستین گروه نمایندگان سازمان منع سلاح های شیمیایی روز پنجشنبه وارد بیروت شدند. این دو گروه به همراه کارکنان دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز (جمعه) عازم دمشق پایتخت سوریه خواهند شد.

وی اعلام کرد که کارشناسان سازمان منع گسترس سلاح های شیمیایی قصد دارند با جمع آوری اطلاعات مربوط به حمله شیمیایی مورد ادعا به شهر دومای سوریه در تاریخ 7 آوریل (18 فروردین)، از خاک منطقه برای آزمایش نمونه برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد که این کارشناسان فعالیت خود را از روز شنبه 14 آوریل (25 فروردین) آغاز خواهند کرد.

ترامپ: هرگز نگفته ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد/به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرم/ نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای حمله به سوریه/اعزام کارشناسان سلاح های شیمیایی به سوریه

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دوما شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

این در حالی است که دولت سوریه هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که واشنگتن به زودی به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

درخواست مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه در روز جمعه شد.

روز پنجشنبه نیز نشستی در شورای امنیت درباره اوضاع سوریه برگزار شد.

ترامپ: هرگز نگفته ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد/به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرم/ نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای حمله به سوریه/اعزام کارشناسان سلاح های شیمیایی به سوریه

کشورهای غربی دولت سوریه را مسئول حمله شیمیایی در این کشور دانسته و تهدید کرده اند که می خواهند این کشور را هدف حملات هوایی خود قرار دهند.

بررسی حمله به 8 نقطه سوریه توسط آمریکا

شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که آمریکا در حال بررسی حمله به 8 نقطه در سوریه از جمله دو پایگاه هوایی، یک مرکز تحقیقاتی و یک کارخانه تسلیحات شیمیایی است.

ترامپ با تایید این جلسه به خبرنگاران گفت که تصمیم درباره واکنش ارتش آمریکا به حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه خیلی زود گرفته خواهد شد.

سی ان بی سی به نقل از یک منبع آگاه که نامش فاش نشده است، افزود: 2 پایگاه نظامی، یک مرکز تحقیقاتی و یک کارخانه تسلیحات شیمیایی جزو این اهداف است.

این منبع همچنین به سی ان بی سی گفته است که دولت سوریه حجم قابل توجهی از تاسیسات هوایی خود را به این امید که واشنگتن به آن ها حمله نخواهد کرد، به پایگاه های تحت کنترل روسیه متنقل کرده است.

ماکرون: مدارک استفاده سوریه از سلاح شیمیایی موجود است!

رئیس جمهوری فرانسه مدعی است دولت دمشق دست‌کم از گاز کلر علیه شهروندانش استفاده کرده است و پاریس هم به وقتش پاسخ این اقدام را خواهد داد.

به گزارش فرانس پرس، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه مدعی است شواهدی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی از سوی دولت دمشق وجود دارد!

ترامپ: هرگز نگفته ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد/به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرم/ نشست شورای امنیت ملی آمریکا برای حمله به سوریه/اعزام کارشناسان سلاح های شیمیایی به سوریه

وی در این‌باره مدعی شد: بشار اسد از تسلیحات شیمیایی، دست‌کم گاز کلر، استفاده کرده است.

ماکرون همچنین مدعی شد: وقتش که برسد درباره حمله به سوریه تصمیم می‌گیریم.

درعین‌حال، وی وعده داد که پاریس مانع از افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد شد!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵
ترامپ بزن بغل بذار باد بیاد
خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
خودت خخخخ،داداش شوخی که نیست،قصد دفاع از ترامپ رو ندارم ولی طرف هر طرز فکری که داره دارای یک قدرت بزرگ
نظامی هست و مطمئن باش هر تصمیمی بگیرد به نفع ایران نیست،لااقل در کوتاه مدت و برای این فرد بتصور من نه تعداد کشته های آمریکایی مهم هست نه تعداد شهدای احتمالی ایران ...و
ناشناس
| Iraq |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
ترامپ یه ادم بازاریه ماجراو شلوغ میکنه جو میده انمتیازشو بگیره در مورد چین اینقد گفت تعرفه رو زیاد میکنم جو داد تا چین مجبور شد کره شمالیو وا دار به مذکره کنه اپلو همینطوری مجبور کرئد 50 ملیارد دلار در امریکا سرمایه گذاری کنه سافت بانک ژاپنو مجبور به سرمایه گذاری در امریکا کمرد و شرکت های دیگه توییت ها شو اگه ببینید دقیقا داره همین کارو میکنه روسیه رو تهدید میکنه بعد دست میذاره رو نقطه ضعفش که اقتصاد هست اینطوری روسیه برای راضی کردنش مجبوره از زیر مذاکره کنه و مذاکره روسیه هم یعنی ایران پس زیاد هورا نکشیم فعلا ببینیسم اون زیر چه اتفاقی میفته
جا زد. کلا به هیچکدوم از حرفای این اقا اعتباری نیست. من مطمئنم از برجام هم خارج نمیشه.
چه دنیای کثیفیه خوب و بد رو منافع افراد تعیین میکنه اونموقع که صدام بارها از بمب شیمیایی استفاده کرد اینا کجا بودند؟؟
راستی چرا دیگه کسی برای امریکا کری نمیخونه ؟ بلند گو ها خراب شدن یا صداها گرفته ؟ ی حرفی تهدیدی چیزی...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
خخخخخخخ جرات ميخواد
sajjad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
حالت خوبه ؟
کشوری که یه روز میگه میزنم فرداش میگه کی گفتم میزنم . نیاز به کری داره؟ باید ب آمریکا گفت چی شد ؟ دیگه واسه عمو پوتین کری نمی خونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
کری خوندن واسه قبل از اقدامه! ما یه قدم جلوتر رفتیم و داریم اقدام می کنیم!
تمام دنیا میدانند قضیه استفاده از مواد شیمیایی طرح خود کشورهای غربی است که به وسیله عربستان وعوامل آنها هر از گاهی پیاده میشود خباثت وشیطان صفتی سران کشورهای نظیر آمریکا وانگلیس برهمگان آشکار شده است این کشورها غیر مستقیم روزانه ده ها وتا حال هزاران نفر از مردم وکودکان بی گناه یمنی وفلسطینی وسوری را کشتند و میکشند و سالهاست جنایت میکنند. ان موقع برای مردم سوریه اشک تمساح میریزند به اصطلاح مدافع ملت ها شده اند جل الخالق ولی کور خوندند مردم دنیا به ویژه مردم منطقه بیدار شده اند دیر یازود بساط نوکران خیانتکار آنها را بر خواهند چید
ماکرون خودش سلاح شیمایی تولید و استفاده می کند
ترامپِ بی‌عرضه
این ترامپ خیلی باحاله :)) اصلاً فیلمیه واسه خودش. پیشنهاد میکنم یه سریال طنز با الگو گرفتن از ترامپ ساخته بشه
موشک های قشنگ و نو و هوشمند مل دارن میان!
پس کو؟ چقد سرعت موشک هاشون کمه... هنوز که نرسیده :))
ترامپ رو ميخوان از رييس جمهوري خلعش كنن ، اينم براي اينكه افكار عمومي مردم امريكارو منحرف كنه هي جنجال درست ميكنه
ترامپ شده عروس تعریفی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار