بازدید 4654

افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران

کد خبر: ۷۸۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 12 April 2018

حسینی گفت: امسال پذیرش دانشجو از طریق آئین نامه استعداد‌های درخشان از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه ظرفیت این دانشگاه حدود ۱۲ هزار نفر است، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

حسینی در خصوص ثابت ماندن ظرفیت سایر مقاطع تحصیلی این دانشگاه عنوان کرد: در دانشگاه تهران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دانشجو در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و دانشگاه بیش از ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد.
چگونگی تحصیل دانشجویان خارجی به صورت رسمی و غیر رسمی در دانشگاه تهران

وی در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی به صورت رسمی و غیر رسمی در دانشگاه تهران گفت: دانشجویان خارجی که به صورت رسمی در حال تحصیل هستند، حدود ۱۲۰۰ نفر است و حدود ۲ هزار نفر هم به صورت دوره‌ای در مرکز بین‌المللی لغت نامه دهخدا (مرکز آموزش زبان فارسی) آموزش می‌بینند و افرادی هم که به صورت دوره‌ای (غیر رسمی) در دانشکده مطالعات جهان و دانشکده ادبیات فارسی آموزش می‌بینند، به صورت رسمی مطرح نیستند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه از همه کشور‌ها در این دوره‌ها حضور دارند، عنوان کرد: دانشجویان رسمی دانشگاه از کشور‌های همسایه همچون عراق، افغانستان و سوریه هستند، اما دانشجویان غیر رسمی از همه‌ی کشور‌های جهان هستند که شامل اروپا، آمریکای شمالی و کشور‌های همسایه می‌شود.

حسینی در خصوص یکی از اقدامات دانشگاه که افزایش پذیرش دانشجو از طریق آئین نامه استعداد‌های درخشان برای سال جدید است، گفت: امسال افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجو از طریق آئین نامه استعداد‌های درخشان را داریم که در سال‌های گذشته دانشگاه‌ها می‌توانستند حداکثر ۲۰ درصد پذیرش داشته باشند، اما اخیرا این آئین نامه اصلاح شده و ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها از ۲۰ به ۴۰ درصد تغییر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار