بازدید 3293
اقتصاد در گذر زمان

از تعطیلی چند سفارتخانه در کشورهای اروپایی به دلیل کسری بودجه تا افتتاح سد دوستی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۸۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 12 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

23 فروردین 1301، وزارت امور خارجه، به دليل كسري بودجه، سفارتخانه هاي ايران در چند كشور اروپایی را تعطيل كرد.

23 فروردین 1337، کلیه رانندگان تاکسی و سواری ‌های کرایه اعتصاب کردند. علت اعتصاب آنها عدم توجه دولت به افزایش کرایه بود. سرانجام دولت با پنج ریال اضافه کردن رضایت آنها را جلب کرد.

23 فروردین 1354، قرارداد صدور گاز طبیعی ایران از راه شوروی به جمهوری فدرال آلمان در مسکو به امضای سه کشور رسید.

23 فروردین 1357، قرارداد خرید و فروش گاز طبیعی بین ایران و چند شرکت از شوروی امضا شد. همچنین در این روز بازار تبريز در اعتراض به جنايات مأموران حكومت شاه تعطيل شد.

23 فروردین 1358، اسوشيتدپرس گزارش داد در پي قطع صادرات نفت ايران به اسرائيل، دولت امريكا، انگلستان را زير فشار قرار داده تا نفت درياي شمال را به اسرائيل بفروشد.

23 فروردین 1362، عمليات والفجر يك در منطقه شمال فكه آغاز شد و منجر به آزادي حدود 150 كيلومتر مربع از خاك ايران گرديد.

23 فروردین 1384، سد دوستي در مرز مشترك ايران و تركمنستان و با حضور رؤساي جمهور دو كشور افتتاح شد. اين سد روي رودخانه هريرود و با هزينه اي معادل 168 ميليون دلار احداث شد. هزينه و آب حاصل از اين سد به طور مساوي بين دو كشور تقسيم شد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس