بازدید 20527
توکلي تشريح كرد

وضعيت سهميه متاهلين در كنكور ارشد

کد خبر: ۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۲ 28 December 2009
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مصوبه اختصاص 20 درصد سهميه براي داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد تاکنون به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ هم براي اجرا نياز به تدوين دستورالعمل و آيين نامه اجرايي دارد.

حسين توکلي در گفتگو با خبرگزاري مهر در پاسخ به اين پرسش که آيا مصوبه دولت براي اختصاص سهميه 20 درصدي به متاهلين در کنکور کارشناسي ارشد امسال اجرايي مي شود يا خير گفت: اين مصوبه براي اجرا بايد دستورالعمل و آيين نامه اجرايي داشته باشد که در کميته‌اي متشکل از مسئولين وزارت علوم و سازمان سنجش بررسي مي شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بيان اينکه در کنکور کارشناسي ارشد 770 هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: تعداد افراد ثبت نام کننده در کنکور کارشناسي ارشد 89 نسبت به سال گذشته 100 هزار نفر افزايش داشته است.

وي اضافه کرد: آزمون تحصيلات تکميلي سال 1389 در روزهاي 28 تا 30 بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود و زمان و نحوه توزيع کارت آزمون در اطلاعيه هاي سازمان سنجش آموزش کشور اعلام مي شود.

به گزارش مهر، براساس مصوبه دولت براي تسهيل ازدواج جوانان 20 درصد سهميه کنکور کارشناسي ارشد به متاهلين اختصاص خواهد يافت. اين مصوبه بر اساس اعلام دولت از سوي معاون اول رئيس جمهور به دستگاههاي ذيربط ابلاغ شده است.

اين خبر براي اولين بار 30 آبان ماه از سوي مهرداد بذرپاش معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان اعلام شد. وي در در جشنواره زوج خوشبخت ايراني از اعطاء 20 درصد سهميه در کنکور براي زوج هاي جوان دانشجو که قصد ادامه تحصيل در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري دارند خبر داد.

اين اظهار نظر کارشناسان و مسئولان مخالف را به واکنش واداشت. رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در واکنش به اظهارات رئيس سازمان ملي جوانان درباره اختصاص سهميه 20 درصدي به زوجهاي دانشجو به مهر گفت: تعيين سهميه براي قشري خاص در کنکور سراسري وظيفه دولت نيست و حتما مصوبه مجلس را مي خواهد.

از سوي ديگر کامران دانشجو وزير علوم با تاکيد بر اينکه اين مصوبه تشويق مناسبي براي ازدواج جوانان محسوب مي شود در پاسخ به اين سئوال مهر که ممکن است سوء استفاده هايي را نيز در پي داشته باشد گفت: تمامي اين موارد در آيين نامه اجرايي مشخص خواهد شد.

وزير علوم تاکيد کرد: اين مصوبه دولت به هيچ عنوان حقي از داوطلبي تضييع نخواهد کرد. بحث مهم در اين مصوبه دولت تشويق افراد شايسته علمي به ازدواج است.

کامران دانشجو تاکيد کرد که اين مصوبه کاملا با کار کارشناسي نهايي شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
شرم آور است.
جز این نمی توان گفت...
کار کارشناسی !!!
لازم نیست سهمیه 20 درصدی بدین با این کارتون فقط بیسوادی رو رواج میدین . کسی که برا آینده تحصیلیش برنامه ریزی داره با ازدواج یا بدون ازدواجم به درسش میرسه فقط با این کارتون ازدواجم به مسخره میگیرین . ازدواج بعد طلاق واسه 20 درصد سهمیه
مسخره است. اگه راست میگن برا جوانا کار ایجاد کنن!! که با یه مدرک میتونه ازدواج کنه
برای تسهیل در امر ازدواج اشتغال زایی بیشتر بدرد جوونا میخوره تا مدرک گرایی.
امکانات ازدواج فراهم کنید بعدا چنین حرفی بزنید
خایا ما را نجات بده! ایندفعه ازدواج الکی و ساختگی برای دانشگاه و طلاق های واقعی بدلیل ازدواج های الکی!
"کامران دانشجو تاکيد کرد که اين مصوبه کاملا با کار کارشناسي نهايي شده است."
کار کارشناسی!!!!!!!
لطفا با گذاشتن چنین خبرهایی ما رو تو این ماه نخندونین!
خودتون کلاهتونو قاضی کنین. کنکور کارشناسی ارشد سد راه ازدواجه یا خدمت سربازی اونم با اون همه دنگ و فنگش؟ چه کار کارشناسی؟ چه کشکی؟ از یه طرف سهمیه الکی درست میکنن که حق کلی آدم تضییع بشه و از طرف دیگه کشکی کسایی که 2 یا 3 برادر خدمت رفته دارن از سربازی معاف میشن. آخه این عدالته؟ مطمئن باشید کسی بخاطر ارشد نمیره ازدواج کنه. فقط این وسط کسایی که به هردلیلی ازدواج کردن یه سهمیه الکی گیرشون میاد. بهتر نبود این به اصطلاح سازمان ملی جوانان یه فکری به حال سربازی آقایون میکرد؟ بهتر نبود معافیت ها بر اساس میزان تحصیلات یا ملاک های باارزش دیگری بود تا 2یا3 برادر خدمت کرده؟ تورو خدا منعکس کنین...
این کار فقط باعث سواستفاده می شود.اگر می خواهیید جوانان ازدواج کنند وام ازدواج را افزایش بدهید. وام جهیزیه بدهید.کسی که پول تهیه جهیزیه را ندارد چگونه ازدواج کند؟
حالا اگه وارد دانشگاه شدن از کجا پول بیارن ازدوج کنن.چرا همینجوری یه حرفی میزنید که حق یه بچه روستایی ضایع بشه.
میشه این موارد باز دارنده که جناب وزیر میفرمایند در آئین نامه هست رو اعلام کنند.
من داوطلب دوره های دکتری هستم.
اگه واقعا به فکر جوانان هستید مشکل مسکن را حل کنید.
سهمیه در کنکور راهی است برای پارتی بازی بیشتر!!!!!!!!!!!!!
وزير علوم تاکيد کرد: اين مصوبه دولت به هيچ عنوان حقي از داوطلبي تضييع نخواهد کرد!!!!!!!!انصافا وزیر علوم دو دوتا چها تا بلده!!!
اون كه اين قانون رو گذاشت نگفته دخترها چه كنند كه بايد بمانند تا خواستگار براشون بياد .
بي عدالتي تا كجااااااااا
این همه چیز را به گند میکشه!
2 ساله روزی 10 ساعت درس خوندم چون پول نداشتم زن بگیرم نباید برم ارشد؟
خوب می شود به تعداد هر بچه هم 10 درصد افزایش سهمیه می دادین!
این برای تشویق به ازدواج نیست بلکه می خوان تعداد افراد محافظه کار که بیشتر دغدغه زن وبچه دارند تو دانشگاه افزایش بدن
از وزیر علوم می پرسم که آیا قانونی عجیب تر از این قانون هم در کل دنیا وجود داره؟نمیگم هر انسان تحصیل کرده ای بلکه حتی هر انسان عاقلی از شنیدن این خبر خنده اش می گیره.دانشجوی دکترای بیچاره ناله می کنه که سربار پدرشه.بعد انتظار دارن با این کار جوونا تشویق بشن که ازدواج کنن؟واقعا مسخره ست.بله این قانون برا یه عده خوبه اونم بچه های بعضی از آقایان که نه برا ازدواج مشکلی دارن نه برا تامین مخارج زندگی.فقط برا تحویل گرفتن پست گیر یه مدرک کت و کلفتن که اونم اینجوری جور شد.مبارکه
من دوران لیسانس الکترونیک را درحالی آغاز کردم که متآهل بوده ویک فرزند نیز داشتم بنظر می رسد اگر کسی اراده قبول شدن را نداشته باشداراده ادامه تحصیل را هم نخواهد داشت این ایده چیزی جز هدردادن امکانات کشور نیست بهتر است این امکانات د رجهت اشتغال زایی صرف شود
خداروشککککککککککککککککککککککر!!!!!!
آقا بريم با يه دختر پشت كنكوري الكي ازدواج كنيم هم اون قبول بشه هم ما.. جالبه نه؟؟!! بزن بريم مخ زني
هر کاری دلتان می خواهد بکنید . من متعلق به یک نسل سوخته هستم . از گدا یک نون بگیر و یا یک نون بده ! چه فرقی می کند
من که نه می توانم و نه زن می گیرم . اگر یارانه بهش خورد خبر بدید
هیچ حق دواطلبی ضایع نمی شود!!!!!!!!!!!!!! واقعا" به شعور آدمها توهین می کنند
هیچ حقی از داوطلبی ضایع نمی شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من متاهل هستم ولی این یک مصوبه بچه گانه است نه کارشناسی شده واقعاً متاسفم .برای داشتن این طرز فکر تبریک میگم.
واقعا مسخره است . ترا به خدا جلوی این سهمیه رابگیرید . بابا یخدا قسم دخترم دو سال است خواب وخوراک نداره همش درس میخونه دانشجوی ممتاز دانشگاه دولتی هم بوده ولی کارشناسی ارشد قبول نمی شه . این یک فاجعه است اگر چنین سهمیه ای را تصویب کنند .
با سلام ، خداوکیلی این کار جز دانش زدایی و و فداکردن علم چه نتیجه ای دارد؟ آیا علم اینقدر مسخره شده که مرتب باید گروههایی با سهمیه وارد دانشگاه شوند؟ دولت میخواهد فقط مردم را سرگرم این چیزها بکند و شکلات تعارف کند.همین چیزهاست که باعث می شود سال به سال به تعداد بیسوادهای مدرک دار اضافه شود وهدف فقط مدرک باشد. باعث آن هم متاسفانه مسوولان هستند
مصرانه خواستار لغواين سهميه غيرمنطقي مي باشيم.دردبيكاري تحصيلكردهاكافي است لطفا درد ديگري را اضافه نفرماييد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل