بازدید 31327
آقایان مسئول، لطفا این هشدارها را جدی بگیرید؛

سخنان هشدارگونه وزیر خارجه عراق درباره اختلافات اساسی با ایران!

در سه سال اخیر، ایرانی‌ها را به پذیرش برخی موارد مربوط به مرزها، بیرون از چهارچوب «بیانیه الجزایر» وادار کرده‌ایم و ایرانی‌ها چند توافقنامه نیز با عراق امضا کرده‌اند که مسائل مالی مانع از اجرای آنها شده است... نقاط مرزی مورد اختلاف و هواپیماهای عراقی موجود در ایران، تنها بخشی از این مشکلات است که پارلمان عراق باید برای آنها برنامه‌هایی را طراحی کند.
کد خبر: ۷۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۰ 28 December 2009

سرویس بین‌الملل ـ هشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق، در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی اظهار داشت: از سال 2003 در روابط با ایران با مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم که اگر این مشکلات حل و فصل نشود، در آینده بر شمار آنها افزوده خواهد شد.

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العراقیه»، با طرح موضوع بالا افزود: موضوع اجرای بیانیه الجزایر، مشکلات ناشی از جنگ هشت ساله و ادعاهای مربوط به آن، آب‌های مرزی، مناطق مین کاری شده، نقاط مرزی مورد اختلاف و هواپیماهای عراقی موجود در ایران، تنها بخشی از این مشکلات است که پارلمان عراق باید برای آنها برنامه‌های را طراحی کند.

زیباری تأکید کرد: درباره آنچه بیانیه الجزایر سخنی از آن به میان نیاورده، حاضر به گفت‌وگو نیستیم؛ در وزارت امور خارجه عراق، بزرگترین پرونده مربوط به ایران است!

وزیر امور خارجه عراق مدعی شد: در سه سال اخیر، ایرانی‌ها را به پذیرش برخی موارد مربوط به مرزها، بیرون از چهارچوب «بیانیه الجزایر» وادار کرده‌ایم. این در حالی است که ایرانی‌ها، چند توافقنامه نیز با عراق امضا کرده‌اند که مسائل مالی، مانع از اجرای آنها شده است.

زیباری در پایان افزود: ایرانی‌ها همچنان در خاک ما هستند و در حالی که کارشناسان ما برای سرکشی به چاه‌های نفتی مرزی می‌‌روند، از سوی ایرانی‌ها به آنان شلیک می‌شود!

گفتنی است، این برای چندمین بار در ماه‌های گذشته است که یک مقام عراقی، نسبت به ایران ادعاهایی را مطرح می کند؛ البته ادعاهای هشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق و طرح موضوعاتی مانند هواپیماهای عراقی در ایران و یا وادار کردن ایران به پذیرش مواردی خارج از قرارداد «الجزایر» ـ که البته وی مشخص نکرده است این موارد چه بوده ـ در نوع خود رویکر جدیدی به شمار می‌رود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد با مماشات و بعضا کوتاهی بیش از اندازه مقامات کشورمان در پیگیری مطالبات ملت ناشی از جنگ تحمیلی و اجرای کامل قرارداد الجزایر، در مدت زمانی نه چندان دور، باید برای دلجویی از کشور همسایه غرامت نیز پرداخت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خوبی که از حد بگذرد،نادان خیال بد کند
تساهل و تسامح مدیریت دیپلماسی ایران در مقابل قطع نامه 598 قابل توجه است .
وقتی آب سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه!
ba arz salam
pas gheramate jang
chi mishe
فکر می کنم از غرامت گرفتن به غرامت دادن بیفتیم ؟؟؟!!!!
فعلا باید به دنبال مطالبات جنگ جهانی دوم باشیم شما خودش ناراحت نکن
اگه عراق غرامت هزار میلیارد دلاری ما رو نقدا پرداخت کنه همه چی تمومه . هواپیماهاشون هم بی اجازه در خاک ما فرود اومدن هزینه نگهداریشون رو هم باید بدن در ضمن ، این همه زائر ایرانی که در عراق کشته میشن دیه می خوان که بر گردن دولت عراقه. بگذریم از فواید میلیاردی توریسم زیارتی که تو جیب عراقی های نمک نشناس می ره.
از دولت دوست و برادر عراق انتظار بیشتری نیست .
نمک خوردن ، نمکدان شکستند ..........
جالب است خسارت جنگ وضعيتش معلوم نيست، شاخ و شانه برای ما می کشند، تبريک به وزارت خارجه و آقای متکی.
جالب است خسارت جنگ وضعيتش معلوم نيست، شاخ و شانه برای ما می کشند، تبريک به وزارت خارجه و آقای متکی.
غرامت ايران چي شد؟ كه حداقل 70 درصد جمعيت ايران بستگان درجه يك و يا نزديك و دور، از دست رفته و يا شهيد شده دارند در جنگ تحميلي.
از قدیم گفتن : به بدهکار رو بدی طلبکار میشه.
تا کی مسوولین میخوان به این بی چشم و روها اینقدر رو بدن که حالا با وجود میلیاردها دلار بدهکاری به این ملت بابت غرامت جنگ ، درخواست استرداد چندتا میگ غراضه رو می کنن
تا میبینن تو ایران شلوغه دم در میارن.
با سلام
چطور خود آقاي وزير مي گويد ما خارج از بيانيه الجزاير هيچ گونه صحبتي با ايران نمي كنيم ولي طرف ايراني را وادار به انجام كارهايي كه به نفع خودشان است خارج از بيانيه الجزاير قرارداده ؟
هرچقدر به اين كشورهاي عربي كمك كنيم .آخر سر اعلام ميكنند كه ايران كشور بيگانه ميباشد.
اینها هواپیماهای قراضه صدام را ازما میخواهند. آیا دولتی که به دنبال درآوردن غرامت جنگ جهانی اول از گلوی استکبار جهانی است ، می تواند از بیش از هزار میلیارد دلار غرامت جنگی از متجاوزین عراقی بگذرد؟ مگر جان و مال این ملت مال دولت است که براحتی بگذرد؟ ملت ایران از دولتی که به این راحتی در مقابل متجاوزین سکوت ومماشات میکند وحق این ملت را پایمال می کند، نمی تواند بگذرد.
يعني در يک کلام خاک بر سر ما !
قربان دهنت در بند آخر واقعا خوب گفتي
بيخيال بابا
دنبال غرامت جنگ جهاني اول باشيد!!!!!!!!!
این هم از برادران عراقیمان.همیشه وقتی اختلافات داخلی وجود داشته و دولت مرکزی ضعیف شده برایمان ابرقدرت ها مثل آمریکا و روسیه و حتی کشورهای چلقوز مثل عراق و امارات برامون شاخ و شونه کشیده اند.
امان از وقتي كه پشت گرمي كشوري به امريكا باشد مخصوصا كشور هاي عربي
بعضي جاها سياست جهشي كاربرد دارد و در اينجا سياست گام به گام.
سياست جهشي ما در قبال ر‍‍ژيم تحت اشغال آمريكاي عراق تجديد نظر مي خواهد تا خداي ناكرده كار به جايي نرسد كه فرصتي براي بازگشت نداشته باشيم.غرامت هاي جنگي را با برنامه اي دقيق و جدي و مستند و روشهاي قانوني تا حصول نتيجه پيگيري كنيم.
به محض اينكه غرامت جنگ دوم جهاني را بگيريم ميرويم سراغ عراقي ها.ما در اين خصوص سند هم داريم
همين الان هم در حال پرداخت غرامت هستيم ، منتها مردم خبر ندارند!!!!
با سیاست در پیش روی دولتمردان ما نتیجه همان است که در جمله آخر ذکر شده است: در مدت زمانی نه چندان دور باید برای دلجویی از کشور عراق (دوست و برادر!!!!) غرامت نیز پرداخت کنیم.
اگر وزیر خارجه عراق شفاف بفرمایند که چه خواستهایی دارندکه در مواد قراداد وجود ندارد برای حفظ وحدت با دولت عراق ،گذشتمان زیاد است
الان که در داخل به هم مشغول هستیم خارجی ها بهترین فرصت را پیدا کرده اند. ای کاش با دلجویی از موسوی و کروبی راه واقعی همدلی را پیش یگیریم نه اینکه با تهدید آنها دنبال وحدت باشیم
متاسفانه ما برای آن که بگوییم با فلان کشور خوب هستیم و تاثیرگذاریم نه فقط به نظر می رسد مطالبات خود را دنبال نمی کنیم بلکه مرتب امتیاز و کمک می دهیم، آنها هم وقتی خوب شیر ما را دوشیدند به مخالف تبدیل می شوند یا دیگر هیچ اهمیتی به ما نمی دهند، مگر ایران اینهمه تعهد در مورد افغانستان قائل نشد و اینهمه از مواد مخدر آنها ضربه نمی خورد، افغان ها چه کمکی به ایران کردند و چقدر هوای ما را دارند؟ یا عراقی ها خیلی لطف کرده باشند این که بگویند ما با ایران خوب هستیم و روابط برادرانه داریم اما کی به فکر غرامت ما یا حتی معذرت خواهی برای حمله صدام به ایران بوده اند؟
کوتاهی ومماشات مقامات وزارت خارجه
کشورمان دربرخوردبا افاضات مقامات برخی کشورهای همسایه نظیر عراق یا آذربایجان اظهرمن الشمس است اما مسلماً ریاست جمهوری به عنوان عالیترین مقام مسئول هیچگاه حاضربه گذشت ازمنافع ملی به سودبیگانگان نخواهد بود
سلام
خواسته من و همیلیونها ایرانی که تو جنگ عزیزانشون رو از دست دادن اینه که دو ملت ایران و عراق با هم در صلح وصفا باشند اماااااااااا قرامتهای جنگ را پرداخت کنن. حساب حسابه کاکا برادر
مخلصیم
شما عراقی ها یی که صدام رو پرستش میکردید حالا هم آمریکاییها رو میپرستید .ما که شما نیستیم
تنها یکی بر قله‌ی تاریخ می‌رسد
هر مرد پاشکسته که تیمور لنگ نیست
باسلام
اين هم نقش دولت دوست و برادر عراق، اين همه در جنگ خسارت ديديم، اين هم رجز خاني بعد از جنگ مقامات عراقي ، معلوم نيست اگر جنگ داخلي خودشون را سر و سامان بدهند ، ديگه چه ميگند.؟؟؟
دشمن فرزندان خلفی را در ایران دارد که با بی شعوری تمام زمینه ساز دم در اوردن این قبیل افراد می شوند و تنها راه حل چیدن دم انسانهای مزدور اتحاد است
آقايوني كه دستي در تجارت دارند براي اينكه بازار عراق رو ازدست ندهند حتما يه وعده هايي دادن !! امان از وقتي كه نيروي نظامي تاجر بشه !!!!
دوستان عزيز دستگاه هميشه فعال ديپلماسي به هوش باشيد چراكه هشيارزيباري بهوش است و ما بيهوش . عزيزان بررسي تاريخ گذشته نشان مي دهد كه همواره هردولتي درعراق برسركاربوده بنحوي با ايران مشكل داشته .فراموش نكنيم روحيه جنگ طلبي و زياده خواهي برخي براداران عراقي همواره زنگ خطري براي ايران و احتمال جنگ افروزي بوده .تورا بخدا براي يكبار هم كه شده بدور از برخي ملاحظات كوته بينانه بعضي از كارشناسان طالع بين سياسي اين قضيه را حل و فصل نمائيد . موضوع وصول غرامت جنگ تحميلي و احياي مفاد قرارداد1975الجزايز نبابد مشمول مرورزمان گردد . اگر ديربجنبيم امثال هشيارزيباري درعراق كم نيستند و موضوع راكان لم يكن مي كنند .باتشكر
آقا جون اول برید ببینید غرامت رو با چه غیی مینویسن بعد بیاید نظر بدید
ايران بايد به دنبال غرامت جنگ عراق باشد زيرا عراق خواهان مطالبات كم و اندكش از ايران خواهد بود در ميانمدت يا بلند مدت و بسته به شرايط ايران و شراط داخلي عراق دارد.
ايران بايد به دنبال غرامت جنگ عراق باشد زيرا عراق خواهان مطالبات كم و اندكش از ايران خواهد بود در ميانمدت يا بلند مدت و بسته به شرايط ايران و شراط داخلي عراق دارد.
کدام هواپیما؟؟؟
آقاي متكي لطفا تحويل بگيريد!!
بازم از سروکله عراقیها بیشتر بالا بریید.
از این عراقی ها غرامت جنگ را بگیرید، نقد را بچسبید نه نسیه را؟ مسائل حاشیه ای را ول کنید این عربها برای ما دوست نمی شوندو نشده اند. (کو گوش شنوا!)
خاک بر سر ما که واستادیم این احمقا که دیروز اینجا کاسه گدایی دارند به ما زور بگند . احمدی نژاد به جای خسارت جنگ جهانی اول خسارت 8 سال جنگ رو از این بی ناموسا بگیره تا خفه بشن
غرامت جنگ را بدند تا هواپیماهای اونا را بدیم!
مسولین کشور مراقب باشند. اگر مسایل مربوط به عراق را به همین نحو دوستانه و یا خوش خیالانه از سر بگذرانند مطمئن باشند با مشکلات عدیده ای در آینده نه چندان دور مواجه خواهند شد.
اول خسارت و غرامت .....
آقاي احمدي نژاد، ادعاي خسارت جنگ جهاني نامعلوم پيش كشتان، راست مي گوييد و توان آن را داريد، غرامت جنگ 8 ساله را كه به ريال حساب شده است از عراق بگيريد نه آنكه چيزي هم بدهكارشان باشيد!
تا مستحکم کردن قرارداد الجزایر در خصوص خطوط مرزی وتا گرفتن قران آخر غرامت جنگ تحمیلی و دیگر مطالبات به حق ملت ایران دست از پا نباید شست در غیر اینصورت جزء خائنین به وطن و ملت محسوب خواهید شد.
مرزهای ما با عراق مشخص است. این از ضعف وزارت امورخارجه ما می باشد که سبب شده تمامی همسایگان ایران نسبت به کشور ما دست تعدی دراز کنند.
حالا كنه كم كم به كارهاي ديگه هم وادارمون نكنن!؟
بگيد آقايون اصول گرا كلاهشون را بگذارند بالاتر .
اوه ه ه ه چقدر اقتدار داریم ما!
با اعزام این همه زاِِئر به عراق حتما چند برابر خسارات در میاوردبعد شاخ هم میکشد
تنها راه کنترل اعراب زور و ایجاد ترس و زر برای سرانشان است این روشی است که آمریکایها سالهاست استفاده میکنند
کشورشان توسط آمریکاییها غارت میشود دق دلیشون رو سر دیگران در میآورن
20 سال از جنگ ميگذره هنوز ما درحالت آتش بس با عراق بسر ميبريم يعني حالت جنگي هنوز از ميان نرفته، 20 سال از جنگ ميگذره هنوز يكنفر نرفته توي مجامع بين المللي بگه آقا اين غرامت ما چي شد ؟ چرا غرامت كويت رو دادين مال ما رو نميدين؟سالهاي سال اين آقايان كه اكنون در عراق حكومت ميكنند با بهترين وضعيتي كه در اختيار هيچ شهروند ايراني نبود خوردند وخوابيدند حالا ادعاهاي عجيب وغريب ميكنند، بعد ميگوييد چرا مردم اعتراض ميكنند ،خوب همه اينها چيزي جز بي كفايتي است؟خودتان قضاوت كنيد
بعضي از مديران كه نان و ماست ميخورن اگر مردم هم نان و پنير بخورن ديگه غرامتي نميخواهيم
اگر فتنه گران بگذارند حواس مسوولين جمع باشد
ما از همه داریم میخوریم روسیه، چین، عراق، امارات،....
به اقايان بفرماييد غرامات جنگ جهاني دوم پيشكش لطف كنيد غرامات همين جنگ هنوز كهنه نشده رابگيريد
چرا مسئولان محترم فکریی به حال آب های ایران نمی کنند که به اروند رود می ریزد در حالی که با کمبود آب در بسیاری از شهرها هستیم
عراق هيچ چيزي به ما بدهكار نيست!!!
اسناد و مداركش هم موجوده...
این کرد عراقی شکر زیادی خورده!
این هشیار زیباری فردی شناخته شده است حرفهای یک نفر را به حساب دولت و ملت عراق نگذارید به این هشیار خان هم بگویید ما هم هشیار هیستیم ضمنا د ان ادعاهای خیالی بکنار از قراردادهایی نفتی و صنعتی عراق هم "باید " ایران سهم داشته باشد
غرامت باید از عراق گرفته شود. هواپیماها باید به عنوان بخشی از غرامت در نظر گرفته شود.دولت و رژیم فعلی عراق مشخص نیست که پایدار بماند.بخشیدن غرامت به این نمکدان شکن ها بیفایده است چه رسد به رژیم بعدی آنها .
باید یه حالی به هوولشون بدیم
دولتیان محترم شما را به وجدانتان، به خون به ناحق ریخته جوانان این مرز وبوم دیگر مماشات بس است.
وقتي شير پير مي شود ،قورباغه 7تير كش مي شود.
منتظر بدتر از اين هستيم.
از ماست كه بر ماست،نه؟
بزرگترين سفارت امريكا در عراق است دوستي عراق خيلي زير بنايي نيست عراق بهتر است كه امتياز برداشت نفت در استانهاي جنوبي به ايران بدهد سيلي نقد بهتر از حلواي نسيه
به نام خدا
بايد توجه داشت كه ارزش همكاري صميمانه بين ايران و عراق بيش از هزارها ميليارد دلار است، البته اين موضوع نيز درست است كه مهربوني بايد هر دو سر بي نه يك سر.
ظاهرا عراقی ها طعم هشت سال جنگ تحمیلی رو که خودشون شروع کردند رو فراموش کردند وضمنا مسولین مملکتی ما هم باید از این خواب خرگوشی بیدار شوند تا آب از سر نگذشته
بهتره که تاديه کشته هاشون تو جنگ رو نخواستن همين حالا هواپيماهاشون رو بهشون پس بدين !! آقاي متکي شما بايد رييس جمهور مي شدين!!!
از بس به این آدمها رو داده ایم, حالا میخوان پشتمون هم سوار بشند.
این عربها بدانند..اینجا سرزمین ایران است..هیچ عراقی هم نبوده..تمامی اراضی مربوط به ایران زمین است..گردنشان را میشکنم ..زبانشان را از حلقومشان به بیرون میکشم..اگر غلط اضافی بکنند...دولت ایران به هیچ وجه نباید در مقابل این عربها کوتاه بیاد و باید در کمال قدرت ..آنها را سر جایشان بنشانند..
هیچ توافقنامه بدون اجازه از ملت ایران پذیرفتنی نیست. این همه شهید دادیم.. غرامت ما هم مثل کویت تا دینار اخر باید پرداخت شود.
ما اگر غرامت جنگ جهاني دوم را از روسيه بگيريم ، عراقي ها حساب كار دستشان مي آيد و ديگر اين حرفها را نمي زنند.
عراق حالا حالا ها به ما بدهکاره !
وادار کردن ایران به پذیرش مواردی خارج از قرارداد «الجزایر» !!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس