بازدید 44493

آیت‌الله مظاهری خطاب به طرفین: بنزین روی آتش نریزید

اگر خبر تهدید شوروی و آمریکا برای حضرت امام خمینی (ره) آورده می‌شد، ایشان هیچ هراسی نداشتند، اما خبر اختلاف دو طلبه در مدرسه فیضیه ایشان را بیشتر ناراحت می‌کرد ... وجود فساد اداری، اخلاقی و اقتصادی در جامعه کنونی به دلیل عدم پیروی از دستور‌های امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۷۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۲ 28 December 2009

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر خبر تهدید شوروی و آمریکا برای حضرت امام خمینی (ره) آورده می‌شد، ایشان هیچ هراسی نداشتند، اما خبر اختلاف دو طلبه در مدرسه فیضیه ایشان را بیشتر ناراحت می‌کرد.

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله حسین مظاهری ظهر عاشورا در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از امتیازات بزرگ حضرت امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: ایشان همواره توصیه می‌کردند که جمهوری همواره باید همراه با اسلام باشد.

فارس گزارش داد: وی با اشاره به اینکه وصیت نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی (ره) از منشور شورای بین‌المللی نیز فراتر است، بیان داشت: شورای بین‌المللی چند سال با همفکری 140 کشور و سیاستمداران منشور شورای بین‌المللی را تصویب کردند؛ اما بسیاری از سیاستمداران معتقدند با اینکه حضرت امام (ره) در حال پیری و با وجود مشغله زیاد و اداره جنگ تحمیلی به نوشتن این وصیت نامه پرداختند، این وصیت‌نامه از منشور شورای بین‌المللی با ارزش‌تر است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره امت را به داشتن وحدت سفارش می‌کردند، اظهار داشت: ایشان از وجود اختلاف در جامعه می‌ترسیدند و برخی مواقع که اختلافی پدید می‌آمد، با دلیل و برهان سعی در رفع آن داشتند و همواره توصیه داشتند که وجود اختلاف در جامعه کمر‌شکن است.

مظاهری با استناد به آیات قرآن و اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند «وجود اختلاف در جامعه همانند نزول آتش از زمین و آسمان است»، اشاره و بیان داشت: طرفین اختلاف در جامعه نباید بنزین بر روی این آتش فتنه بریزند و همه موظفند برای خاموش کردن این آتش و ایجاد وحدت در جامعه تلاش کنند.

وی وجود فساد اداری، اخلاقی و اقتصادی در جامعه کنونی را پیروی نکردن از دستورهای امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: امام (ره) همواره به برآوردن خواسته‌های انقلاب از مردم سفارش و توصیه داشتند، اما عمل نکردن به آن، جامعه را به این مفاسد دچار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
الحمدلله ایشان طرفین را به دیکتاتوری یا بیگانه پرستی متهم نکردند! شاید راه آشتی باز شود. پیشنهاد می شود اول صدا وسیما را اصلاح کنند تا بنزین بر آتش نریزد! و طرفین را تحریک نکند
کاملا موافقم
به نظر من که یک فرد مسلمان غیر ایرانی و علاقه مند به انقلاب اسلامی ایران می باشم ، این بهترین حرفی است که گفته شده است. نه این که گروهی را منافق و گروهی دیگر را یزید بنامند.
ایجاد وحدت وظیفه حاکمان است . مردم که حداکثر سعی خود را در این راه به کار برده اند.
خدا رو شکر که حداقل یکی قبول کرد که فساد اداری، اخلاقی و اقتصادی تو جامعه هست. تا امروز کههیچ فسادی نبود، اسنادشم موجود است!
کو گوش شنوا؟ آیا آقای احمدی نژاد از رفتار خود در مناظره ها عذرخواهی خواهد کرد؟ آیا آقای موسوی به اشتباهات خود اعتراف خواهد کرد؟ آیا ....
کوگوش شنوا
کسی که در این شرایط سکوت کند از انسانیت ساقط است.
مردم از این وضعیت خسته و نا امیدن . بهترین راه برای سر و سامان دادن به این وضعیت رسیدگی به درد مردمه!!
آره واقعا اونهایی که میگن ما خط امامی هستیم حداقلش اینه که در تجمعی که شعار اصلی امام را نفی می کنند حاضر نشوند ولی متاسفانه....
دیگه کار از پند و اندرز گذشته منافق که این جیزا حالیش نیست .
یکی می گوید با توجه به قرآن باید جهاد کرد ، یکی می گوید با توجه به قرآن باید سکوت کرد ، دیگری می گوید با توجه به قرآن باید صلح کرد و وحدت داشت ، حال ما هم با توجه به قرآن فقط به خدا توکل می کنیم تا حقیقت روشن شود.
ملت ايران ميداند آنهايي كه بر عليه رهبري شعار ميدهند آنهايي كه جمهوري ايراني مي گويند و آنهايي كه در شعارشان نه غزه و نه لبنان بگوش مي رسد معترضين به نتيجه انتخابات نيستند اينها سوار بر موج احساسسات معترضين شدند و افسار را از دست آنان گرفته اند آنها به دستور موسوي نيستند دستور از جاي ديگر ميگيرند افرادي چون موسوي بايد متوجه باشند بازيچه شده اند
بايد راه انتقاد به دولت و حكومت باز باشد تا اين مشكلات رخ ندهد. اين چيزي كه ايشان فرموده 10 سال پيش همه ميگفتند حالا ايشان آخرين نفر است كه ميگويد!
حكومت وقتي سالم ميماند كه راه انتقاد را تعريف كند و به شهروندان و روزنامه نگاران ياد دهد از آن انتقاد كنند.
مشكلات فعلي جامعه ما از وقتي شروع شد كه هر كس از دولت انتقاد كرد گفتند اين ضد ولايت فقيه است.
حتی اگر یک نفر مخالف در این مملکت وجود داشته باشه ، باید بتونه حرف بزنه و حق زندگی و انتخاب داشته باشه ، نه این که ...
همه باید بدانند و بفهمند که اولا به فرموده امام (ر) باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا آسیب نبینیم و ثانیا نظر امام هم حفظ مردم و این پابرهنه هاست که بزرگترین سرمایه کشورند پس باید آنها را حفظ کرد و درجهت حل مشکلات و مسائل آنان اولیت قائل شد.
درود به شیر پاک خوردگان
شما خودتان بگید نقش صدا و سیما چیست بابا مردم که ... نیستند دولتمردا کمی خجالت بکشن
وحدت با چه کسانی ؟
وحدت یا چه تفکری؟
مگر حضرت علی با عایشه و خوارج وحدت کرد؟
مگر امام حسن و امام حسین با معاویه و یزید وحدت کردند؟
چرا عده ای هنوز هم چشمان خود را بروی این واقعیت آشکار بسته اند که بخشی از بدنه معترضان با اسلام دشمنی دارند.
و خطرناک تر از آن این که مانند معاویه قران بر سر نیزه می کنند که این خطرش از هر چیزی بیشتر است.
چرا بسیاری از اصلاح طلبان نمی خواهند بپذیرند همه دشمنان اسلام و انقلاب در جبهه انان در حال جنگ با ارزش های دینی و ملی ما هستند.؟!!!
با خیره سری و خودخواهی برخی از مسئولین نظام، مشکلی که می توانست به صورت معقول حل بشود، و خواست مردم مورد توجه قرار گیرد، تبدیل به یک نارضایتی و کینه عمومی شده است که آینده بدی را برای ایران خواهد ساخت.
روزگاريست كه خوبي مرده و بدي بيدار است
دوطرف بچگی میکنند. بیخود دنبال مقصر نباشید. انسان عاقل باید طوری رفتار کند که بهانه دست کسی ندهد و اینها واقعاً بچگی کردند
خدا لعنت کنه هر کسی که شروع کرد
عزيزم طرفين يعني چه؟آيا بايد به اهانت كنندگان به دين و امام حسين به چشم يك طرف بايد نگاه كرد؟جاي شما خالي بود 1400سال پيش تا امام علي(ع) و امام حسين را نصيحت ميكرديد!آيا بر باطل بودن بعضيها شك داريد؟شايد هم معيارها عوض شدند ؟
خدایاایران اسلامی راازگزند بی گانگان محفوظ بدار.
زنده باد آيت الله مظاهري .
اخه اصل مگر اسلام و ایران نیست چرا دو طرف اینرا منطق اقدامات خود قرار نمیدهند این اعمال که به وضوح علیه اسلام و ایران است
آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرفست
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
مردم پند و اندرز نمی خوام برخورد قاطع قوه ی قضاییه و نیروی انتظامی با اغتششاش گران را خواستارن
هر دو طرف مقصرند.
باز خدا رو شکر يکي اين رو گفت.
کاملا موافقم
اونها كه شلوغ مي‌كنند كه امام را قبول ندارند. آقاي مظاهري از شما بعيد است اينطور نصيحت كنيد.
ظاهرا اشتباه از هر دو طرف هست.
اما یکی بیشتر یکی کمتر
بله این هم یک نظر قابل احترام است که باعث کاهش مناقشه می شود. البته اگر برخی از تندرو ها اجازه دهند
ضمن تشكر از ايشان اميد است سيره معصومين (ع)نصب العين همه ما اعم از عوام ويا خواص قرار گيرد انشاالله!
اگر دیروز یک نفر درخیابان ازادی بود عمق کینه وجهالت خوارج را در سیمای معترضین میدید.دیگر ازاین حرفهانمیزد.
تو تابناک هم هرکس وناکس که به نوعی درصحبت هایش از مقام معظم رهبری سخن به میان نمی آورد تیتر اصلی میکنی به عبارتی بیشتر وقت ها هم از توبره میخوری هم از آخور
منظورتون از دوطرف کیه؟ میرحسین و کروبی
متدینین که فقط کتک میخورند و برای حفظ وحدت دم بر نمیارن
میشه بفرمایید طرف دوم باید چکار کنه؟ اگه ما رای مون رو از احمدی نژاد پس بگیریم مشکل حل میشه وقول میدن که به دسته های عزاداری حمله نکنن
هر دو طرف اشتباه کرده و قبول هم نمیکنن صدا و سیما که بدتر از همه
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت
کسی که مرگ بر جمهوری اسلامی شعار میده وحدت بردار نیست ، اگر همة ایران را دو دستي تقدیمش کني میگه صهیونیست ها هم حق دارند . کما اینکه الان هم میگن. تکلیف روشنه یا امام حسین و اسلام با همه اجزا یا جبهه نفاق و عمر سعد و یزید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل