بازدید 3024
جای خالی درسهای عاشورایی در فرهنگ سیاسی کشور

پیامد عدم توجه به مقاصد قیام کربلا

اگر هدف پیشبرد دین باشد، اخلاق سرلوحه کارها قرار می گیرد ولی آن دسته از افرادی که اهداف دیگری را در سر می پرورانند، اخلاق برایشان بی اهمیت بوده و تنها لب به توهین و تهمت می گشایند و همیشه هم از رهنمودهای آن امام بزرگوار غافل هستند.
کد خبر: ۷۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۹ 26 December 2009
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هر لحظه عاشورا باید نصب العین برخی از آقایان قرار گیرد، گفت: احترام به انسانیت و گذشت از مهم ترین درس های عاشورا است که متاسفانه جای خالی آن در فرهنگ کشور بسیار خالی احساس می شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «فردا» با یادآوری این مطلب که محرم از جمله ماه های حرام در آیین در اسلام است که جدال و درگیری در آن ممنوع اعلام شده است، تاکید کرد: باید بازنگری جدی در فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهداف آن حضرت انجام و نوع عزاداری، سخنرانی ها و بحث های سیاسی محرم و عاشورا آسیب شناسی شود تا برخی ها به یادآورند این قیام از برای چه بوده تا آن را با مسائل سیاسی ربط ندهند.

وی با یادآوری این مطلب که امام حسین (ع) برای حفظ احکام اسلامی و جلوگیری از انحراف اسلام این قیام را برپا کرد، افزود: باید مراقب باشیم که این جریان ناب از مسیر اصلی خود خارج و به بیراهه کشانده نشود.

وی با بیان اینکه باید همان مسیری را که تا امروز توانسته عزاداری های عاشورایی را رونق بخشد، حفظ کنیم، افزود: در این مسیر باید از گروه گرایی و گره زدن تمایلات حزبی با موضوع عاشورا و قیام سید الشهدا پرهیز کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) را نباید با گروه خاصی پیوند بزنند، اظهار داشت: امام حسین که محدود به قشر خاصی نیست که بخواهند سیاسی کاری را در قضیه ایشان دخیل کنند.

وی با بیان اینکه هر لحظه عاشورا باید نصب العین برخی از آقایان قرار گیرد، گفت: احترام به انسانیت و گذشت از مهم ترین درس های عاشورا است که متاسفانه جای خالی آن در فرهنگ کشور بسیار خالی احساس می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز کشور، به دلیل عدم وجود ایثار و فداکاری است؛ متاسفانه در این چند وقت اخیر اساعه ادب به برادران مسلمان را شاهد بودیم که این امر هم به دلیل از دست دادن هویت اعتقادی فرهنگی ما از کربلا و نگذشتن از مناصب و تعلقات دنیوی است.

حجت الاسلام مصطفی درایتی نیز در این باره به خبرنگار «فردا» گفت: در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) باید حدود خاصی را برای سخنرانی ها رعایت کرد تا این مراسم ها به جلسات صرفا سیاسی تبدیل نشود.

وی با تاکید بر حفظ و رعایت حدود و حرمت ها در مراسم های محرم، یادآور شد: در طول مبارزات سنگین ابا عبدالله حتی کوچکترین گذر از مرز اخلاقی را از ایشان و اصحاب شاهد نیستیم، پس چگونه برخی ها می خواهند بدون توجه به اخلاقیات امام حسین (ع) در مراسم های عزاداری سخنرانی کنند؟

این فعال سیاسی بیان کرد: اگر هدف پیشبرد دین باشد، اخلاق سرلوحه کارها قرار می گیرد ولی آن دسته از افرادی که اهداف دیگری را در سر می پرورانند، اخلاق برایشان بی اهمیت بوده و تنها لب به توهین و تهمت می گشایند و همیشه هم از رهنمودهای آن امام بزرگوار غافل هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی