بازدید 8110

تاكید امام جمعه قم بر وحدت و جذب حداكثری

کد خبر: ۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۲ 25 December 2009
امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه مورخ 1388/10/4 هجری شمسی مصادف با 7 محرم الحرام سال 1431 هجری قمری در حرم مطهر حضرت معصومه (س)با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: تقوا استوارترین رشته بین بندگان و خداست كه باید به آن توجه داشته باشیم.

وی تصریح كرد: مصیبت‌هایی كه گاهی دامن‌گیر ما می‌شود از آن جایی است كه تقوا را رعایت نمی‌كنیم و اگر به تقوا توجه اساسی داشته باشیم تمامی مشكلات رفع خواهد شد.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به موضوع تكلیف‌مداری گفت: یكی از مسائلی كه در جای جای زندگی اهل‌بیت(ع) بوده است موضوع تكلیف‌مداری است كه بر طبق آن عمل می‌كردند.

وی ادامه داد: اهل‌بیت(ع) در تمامی شرایط طبق تكلیف خود عمل می‌كردند و در موضوع قیام امام حسین(ع) تكلیف‌مداری از جمله مسائل مهم بوده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) بر اساس تكلیف خود قیام كرد و امام قیام كرد تا دین اسلام پای بر جا بوده و به انحراف كشیده نشود.

امام جمعه قم با اشاره به اثرات امر به معروف و نهی از منكر گفت: اگر به این موضوع توجه كنیم تمامی مشكلات جامعه رفع شده و از سوی دیگر نیز تمامی فرائض واجب دیگر نیز در كنار این مسئله اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره كرد و اظهارداشت: تاسوعا و عاشورای حسینی فرصتی است تا فلسفه قیام امام حسین(ع) تشریح شود و از سوی دیگر نیز باید توجه داشت تا هیئت‌ها به انحراف كشیده نشوند.

وی افزود: مردم ما شور حسینی بر سر داشته و با شعور خود اجازه انحراف را نخواهند داد. هیئت‌های مذهبی باید تلاش كنند تا معارف اهل‌بیت(ع) در جامعه بیشتر شده و از سوی دیگر نیز فضای محیطی جامعه نیز به گونه‌ای باشد تا مورد رضایت جامعه باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه به ملاقات اساتید حوزه و طلاب با مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نكات بسیار اساسی اشاره كردند و این نكات دست مایه‌ای برای مبلغان خواهد بود.

وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری به موضوعی اشاره كردند كه شاخص‌های نظام اسلامی است و توجه به این مسائل ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه قم با اشاره به شاخصه امام خمینی مبنی بر جمهوری اسلامی ایران گفت: كسی نباید این شاخصه‌ را از بین ببرد و اگر بخواهد با این موضوع مخالفت داشته باشد خط امام را تحریف كرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: انحراف گاهی با تمثال امام است و گاهی نیز با محتوای نظام شكل می‌گیرد كه برخی افراد در ابتدا اصل نظام را نشانه رفته و بعد از آن نیز به تمثال امام خمینی توهین كردند.

وی ضمن تاكید بر موضوع وحدت گفت: وحدت اصل است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند جذب حداكثری و دفع حداقلی مد نظر ما خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به صدور پیام تسلیت از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت در گذشته آقای منتظری گفت: در این هفته شاهد این اقدام از سوی مقام مظم رهبری و مراجع عظام تقلید بودیم كه نشان ه بزرگواری رهبری بود.

وی اظهارداشت: رهبری دستوراتی دادند و افرادی را مامور كردند تا مراسم تشییع و خاكسپاری وی به نحو احسن برگزار شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: مسئولان قم نیز بر اساس موضع رهبری دنبال كردند و از سوی دیگر نیز برخی متاسفانه به دنبال ایجاد تنش كردند.

وی ضمن اظهار تاسف از مسائل به وجود آمده در قم گفت: متاسفانه سوگمندانه باید بگویم كه این اقدامات موجب نگرانی بسیاری شد.

امام جمعه قم با تشكر از مردم قم گفت: مردم قم صبورانه تحمل كردند و با بردباری مقاومت كردند تا حرف رهبری را گوش دهند. متدینین، بسیجیان، سپاهیان و مردم قم اشك می‌ریختند اما حركتی انجام ندادند تا حرف رهبری عمل شود و این بصیرت است.

وی گفت: همچنین از مردم هشیار و همیشه در صحنه قم تشكر می‌كنم كه با حضور آگاهانه خود پس از تشییع جنازه به صحنه آمده خاطرات قیام 19 دی را تكرار كردند و نشان دادند مردم قم همان مردم هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: پیام مردم این بود كه اگر احساس خطر كنیم كه توطئه‌ای در كار است به صحنه آمده و از نظام دفاع می‌كنیم.

وی گفت: مردم قم و دیگر كشورها تا آخرین نفس از نظام اسلامی ایران و انقلاب وآرمان‌های دفاع خواهند كرد.

امام جمعه قم ضمن تاكید بر وحدت گفت: به نفع كشور و ملت نیست كه این اقدامات رخ دهد و دشمنان شادی می‌كنند و می‌گویند كسانی كه تا دیروز در میدان بودند امروز سكوت و یا همراه شده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: امید است كه دیگر نیازی به این اقدامات و حضور آگاهانه مردم نباشد ولی اگر چنین موضوعی اتفاق افتد ملت ما هیچ‌گاه سكوت نخواهد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل