بازدید 3870

ترامپ، پوتین را به آمریکا دعوت کرد

کد خبر: ۷۸۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴ 03 April 2018

کاخ سفید روز دوشنبه تایید کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همتای روسی خود ولادیمیر پوتین را به واشنگتن دعوت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که کاخ سفید «یکی از محل های احتمالی» برای دیدار پوتین و ترامپ است.

در حالی که روابط مسکو و غرب در روزهای اخیر پرتنش شده است، «یوری اوشاکوف» مشاور پوتین روز دوشنبه به خبرگزاری های روسی گفت، ترامپ روز بیستم ماه مارس (29 اسفند 1396) با پوتین تماس گرفت و وی را به کاخ سفید دعوت کرد. ترامپ در این تماس تلفنی پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت.

سندرز در بیانیه خود گفت: همانطور که رئیس جمهوری در پی تماس تلفنی بیستم مارس با رئیس جمهور پوتین تایید کرد، دو طرف در مورد دیداری دوجانبه در «آینده ای نه چندان دور» در چند محل احتمالی از جمله کاخ سفید صحبت کردند.

وی افزود که دولت آمریکا بیش از این در این زمینه اظهار نظر نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، انتشار خبر دعوت از پوتین برای سفر به آمریکا در حالی است که روابط غرب و روسیه بر سر مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق در انگلیس متشنج شده است.

اسکریپال روس تبار است و چندی پیش به همراه دخترش در «سالزبری» انگلیس بر اثر گاز اعصاب مسموم شد. او و دخترش در بیمارستان بستری هستند.

انگلیس روسیه را عامل این اقدام می داند و مسکو نیز گفته که لندن بدون مدرک و سند، این کشور را متهم کرده است.

هفته گذشته حدود 30 کشور بیش از 150 دیپلمات روس را اخراج کردند. در این مقام، فقط آمریکا 60 دیپلمات و کارمند روسیه مستقر در سازمان ملل متحد و تعطیلی کنسولگری روسیه در سیاتل را اخراج کرد.

روسیه در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود از کشورهای غربی 59 دیپلمات از 23 کشور را اخراج کرد.

درخواست ترامپ برای دیدار با پوتین پیش از اخراج دیپلمات های روسی و غربی ارائه شده بود.

مشاور پوتین گفت، پیش از آنکه مساله اخراج دیپلمات ها شروع شود، مسکو و واشنگتن هنوز فرصتی برای فراهم کردن مقدمات دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا پیدا نکرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی