بازدید 2339
گزارش خراسان از فعالیت‌های پشت‌پرده برای بركناري رئیس فدراسیون فوتبال

مذاکره محرمانه با 5 جانشین کفاشیان

کاشانی درحال‌حاضر یک‌تنه پرسپولیس را می‌چرخاند و رابطه بسیار نزدیکی با علی سعیدلو دارد. مرتضوی هم که شاید برای خیلی‌ها ناشناخته باشد، پیش از این دبیرکل اتحادیه فوتبال بود. این‌ها تمام 5 کاندیدای ریاست بر فدراسیون فوتبال هستند که باید در ماه‌های آینده برنامه‌های خود را به صورت مکتوب به علی سعیدلو و کمیسيونی که در سازمان تربیت‌بدنی تشکیل شده، تحویل دهند.
کد خبر: ۷۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۸ 24 December 2009
خراسان؛ علی کفاشیان بی‌ثبات‌ترین لحظه‌هاي کاری عمرش را پشت میز ریاست فدراسیون فوتبال سپری می‌کند. بعد از روی کار آمدن علی سعیدلو در سازمان تربیت‌بدنی، گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرهاي فدراسیون، بیش از گذشته افزایش یافت. به گونه‌ای که حالا حتی گفته می‌شود مقام‌هاي بلندپایه دولتی خواستار حضور رئیسی مقتدر در فدراسیون فوتبال هستند.

تجربه گذشته و شکست در راه جام جهانی، آن‌ها را به این نتیجه‌ رسانده تا با نظارت مستقیم بر روی فوتبال، اشتباه‌هاي قبل را تکرار نکنند. افول ایران در رنکینگ فیفا، دلیل دیگری است که سنسورهای دولت را بر روی فوتبال حساس‌تر کرده. به گونه‌ای که یکی از مقام‌هاي دولتی در مقابل علی سعیدلو لب به انتقاد از فدراسیون و رئیس آن گشوده است.

پس بی‌دلیل نیست که رئیس سازمان 5 کاندیدا را برای جایگزینی علی کفاشیان در نظر بگیرد و از آن‌ها برنامه مکتوب بخواهد. یک فرد آگاه در سازمان تربیت‌بدنی با تأيید اخبار تازه می‌گوید: «سعیدلو با آن‌ها مکاتبه‌هاي زیادی داشته اما تغییرها در فدراسیون فوتبال زمان‌بر است.»

رئیس سازمان سعی کرده درپی گزینه‌هایی باشد که سابقه حضور در فوتبال را داشته باشند و بتوانند از ارتباطات خود به نفع این فدراسیون استفاده کنند. واعظی‌آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال که به تازگی از قائم مقامی سازمان تربیت‌بدنی کنار کشیده، یکی از کاندیداهاست. سعیدلو که به راحتی با استعفای او موافقت کرد ظاهرا دستور داشته آشتیانی را در لیست کاندیداها قرار دهد.

حضور یکی از نزدیک‌ترین اعضای خانواده واعظی در نهاد ریاست جمهوری ارتباطات او را قوی‌تر از گذشته کرده. از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال هم دو نفر برنامه‌های مکتوب خود را به سعیدلو ارائه خواهند کرد. بعد از آن‌که رئیس سازمان مطمئن شد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال به فوتبال بازنخواهد گشت، انگشت روی دو همکار و دوست نزدیک او گذاشت.

ناصر نوآموز و محمدرضا پهلوان نایب رئیس و دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال، در این راستا مذاکره‌هايي را با علی سعیدلو داشته‌اند. ارتباط نزدیک این دو با دادکان می‌تواند مشاوره‌های رئیس سابق فدراسیون را در امور فوتبال به همراه داشته باشد.

حبیب کاشانی و علی محمد مرتضوی هم از دیگر کاندیداهای تصاحب میز ریاست فدراسیون هستند. کاشانی که هنوز با مشکل دوشغله بودن مواجه است، درصورتی‌که بتواند این مشکل را رفع کند، شانس زیادی برای ریاست بر فدراسیون فوتبال خواهد داشت. یکی از نزدیکان کاشانی هم به نوعی این خبر را تأيید می‌کند: «باور کنید ما نمی‌توانیم در این زمینه پیش‌بینی خاصی داشته باشیم. ولی اگر مشکل دوشغله بودن او رفع شود، چرا پست مهم‌تری در فوتبال نگیرد؟»

کاشانی درحال‌حاضر یک‌تنه پرسپولیس را می‌چرخاند و رابطه بسیار نزدیکی با علی سعیدلو دارد. مرتضوی هم که شاید برای خیلی‌ها ناشناخته باشد، پیش از این دبیرکل اتحادیه فوتبال بود. این‌ها تمام 5 کاندیدای ریاست بر فدراسیون فوتبال هستند که باید در ماه‌های آینده برنامه‌های خود را به صورت مکتوب به علی سعیدلو و کمیسيونی که در سازمان تربیت‌بدنی تشکیل شده، تحویل دهند.

آن فرد آگاه در سازمان تربیت‌بدنی با تأيید این اخبار، توضیح می‌دهد: «هرکس که برنامه‌های بهتری داشته باشد شانس بیشتری هم خواهد داشت. منتهی تغییرها در فدراسیون نزدیک به 6 ماه طول می‌کشد و این نیست که یک‌دفعه علی کفاشیان کنار گذاشته شود.»

رئیس فعلی فدراسیون فوتبال که به خوبی از اقدام‌هاي صورت گرفته در سازمان باخبر است، مثل همیشه این اخبار را تکذیب کرده است. ولی او هم به خوبی دریافته عمر همکاری‌اش با فدراسیون چندان طولانی نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آن فرد آگاه غلط كرد با شما كه نميخواهيد ورزش آرامش داشته باشه
امروز هم دیر است !!!!!؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی