بازدید 9036
نویسنده عرب:

ای اعراب بیدار شوید، امیران ما تنها اهل خنده و شمشیربازی‌اند

کسی می‌داند که بیش از 70 درصد مردم فلسطین، دست‌کم یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند؟ کسی می‌داند که 1855 کودک یتیم در فلسطین زندگی می‌کنند که هیچ مؤسسه‌ای، سرپرستی آنها را عهده‌دار نیست؟ کسی می‌داند که بیش از بیست هزار خانه ویران در فلسطین هست که باید بازسازی و نوسازی شود؟
کد خبر: ۷۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۹ 24 December 2009

شارون، اشکنازی، اولمرت، یعلون، باراک و دیگر سران سیاسی رژیم صهیونیستی به جرم جنایت علیه بشریت تحت تعقیب رسمی سیستم‌های قضایی اروپا بوده و در آخرین افتضاح از این دست، لیونی، وزیر امور خارجه سابق اسرائیل که حکم دستگیری او در لندن صادر شد، توانست با استفاده از تاریکی شب، سفر خود به انگلستان را پایان دهد و به تل آویو برگردد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «القدس العربی»، چاپ لندن با انتشار نوشتاری به قلم «صالح عوض» با بیان موضوع بالا نوشت: این در حالی است که برخی از سران اسرائیل در روز روشن و کاملا آزاد به کشورهای منطقه عربی سفر کرده و یا نمایندگان خود را به آنجا می‌‌فرستند.

این نویسنده در ادامه می‌افزاید: صهیونیست‌ها با جرأت تمام از کشورهای عربی به عنوان دوست خود یاد می‌کنند و هیچ ابایی ندارند که با سران کشورهای عربی گفت‌وگو و قراردادهای سنگین اقتصادی امضا و خاک کشورهای اسلامی را بخش ناقابلی از سرزمین موعود خود تلقی کنند. به راستی، روزنامه نگاران عرب چه می‌کنند؟ قضات با وجدان کجایند؟ هنرمندان و نویسنده‌های عربی چرا منفعل هستند؟

ما از امیران و رؤسای جمهور و شاهان کشورهای عربی که حتی از عقاب نمادین آمریکا هم می‌ترسند، هیچ انتظاری نداریم، چرا که نشان داده‌اند تنها اهل گفت‌وگو و خنده و شمشیربازی هستند، اما ای وجدان‌های بیدار عرب چرا از خواب بیدار نمی‌شوند؟

«صالح عوض» در ادامه می‌نویسد: کسی می‌داند که هم اکنون 2400 خانوده فلسطینی در خطر از دست دادن خانه و کاشانه خود هستند تا اسرائیلی‌ها با گسترش شهرک‌هایشان به آرامش دست یابند؟ کسی می‌داند که هم اکنون بیش از شش هزار مجروح فلسطینی به دلیل نداشتن دارو در انتظار مرگ هستند؟ کسی می‌داند که بیش از 70 درصد مردم فلسطین، دست‌کم یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اند؟ کسی می‌داند که 1855 کودک یتیم در فلسطین زندگی می‌کنند که هیچ مؤسسه‌ای سرپرستی آنها را عهده‌دار نیست؟ کسی می‌داند که بیش از بیست هزار خانه ویران در فلسطین هست که باید بازسازی و نوسازی شود؟

این نویسنده عرب در پایان می‌آورد: و باز به راستی دانشگاهیان و هواداران حقوق بشر عربی در چه خلسه‌ای هستند؟ چشمان خود را به سوی فلسطین برگردانید تا حال نزار بیت‌المقدس را ببینید و لا حول و لاقوة الا بالله.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
می دانم کامنت رو منتشر نمی کنید به خاط همین هرچه دلم خواست گفتم.

می دانم که این کتاب یک نویسنده عرب است اما از شما انتظار نمی رود چنین خبری منتشر کنید
هرکس با قدم و قلم به روند صلح کمک کند به فلسطین کمک کرده و هر که مشکل ایجاد کند خائن و جنایتکار است .
aya kasi az in amar dar iran khabar darad
aya kasi midanad cheghad koodak yatim dar iran hast?
باز خدا پدرشون رو بیامرزه یه آماری دارن ما که هیچ !
ما که خیلی وقت است میدانیم
در عوض در ایران همه در خوشی زندگی می کنند.هیج بچه یتیم بی سرپرستی نیست
آفرين بر اين مرد آزاده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار