بازدید 5148

تغيير مديران سيما پايان يافت

مرتضي مير باقري معتقد است فضاي اجتماعي، سياسي كشور، احزاب و گروه‌هايي كه در كشور فعال هستند، نشان مي‌دهد كه آستانه تحمل‌ها بسيار پايين است و برنامه‌ها بايد در چارچوب مسير انقلاب ،امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب باشد
کد خبر: ۷۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸ 24 December 2009
مراسم توديع و معارفه عليرضا برازش و مهدي فرجي با حضور مرتضي ميرباقري معاون سيما، مجيد رجبي معمار مدير شبكه جهاني جام جم، علي‌اصغر پورمحمدي مدير شبكه سه سيما و جمعي از مديران و تهيه كنندگان سيما در ساختمان اصحاب‌الحسين سازمان سيما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا ، در اين مراسم كه اجراي آن بر عهده رحمان نظام اسلامي بود، حسين رحيم‌زاده مدير گروه معارف شبكه يك سيما در سخناني، گفت: به آقاي فرجي براي تصدي مديريت شبكه يك تبريك مي‌گويم و از زحمات و تلاش آقاي برازش تشكر مي‌كنم. روز توديع، روز شكرگزاري است و شبكه اولي كه امروز ما مي‌بينيم، احصاء شده آنچه است كه در شبكه يك موجود بود و آقاي برازش سرمايه‌هاي قبلي را جمع و آنها را پرورش داد.

وي افزود: اولين مسئله در شبكه يك بحث حاكميت نظم و التزام مالي شبكه بود. امروز مي‌توانم ادعا كنم كه ما در شبكه‌ يك تنها يك تا دو ماه معطلي مالي داريم و وقتي در اتاق‌هاي مديريتي بحث مي‌كنيم، بحث مالي نداريم. چرخه توليد، كار آساني در شبكه است و حتي در برخي گروه‌ها تا دو سال آينده برنامه‌ها مشخص است

وي ادامه داد: مسئله توليدات مستند در شبكه اول به طور جدي برنامه ريزي شده و در طول دو سال گذشته 85 تله فيلم در شبكه يك توليد شده و آنها به سمت برنامه‌هاي مناسبتي سوق داده شده‌آند. همچنين توسعه كيفي و كمي برنامه‌هاي مذهبي از جمله فعاليت‌هاي ديگر در شبكه يك بوده است. همچنين در سال‌هاي گذشته برنامه‌هاي مذهبي در بدترين جا پخش مي‌شد ولي الان هر جا و در هر زماني بخواهيم آنها به روي آنتن مي‌روند.

مدير گروه معارف شبكه يك سيما اظهار داشت: مستندسازي از نكات برجسته ديگري است كه در شبكه يك سيما صورت گرفت و ما مجوز ساخت توليد مستند الف ويژه را گرفتيم.

عليرضا برازش نيز در سخناني گفت: حدود 4 سال و چند ماه پيش در سالن همايش‌هاي صدا و سيما قرار شد آقاي جعفري جلوه از شبكه يك سيما به معاونت سينمايي بروند و اين مسئوليت را به لطف آقاي ضرغامي و ميرباقري به من سپردند. در آنجا من حديثي را قرائت كردم كه پيامبر (ص) مي‌فرمايند: هر كس دو روزش يكسان باشد مغبون است و اگر در اين دو روز ، روز دوم پايين‌تر از روز اول باشد، ملعون است و راهي نيست جز پيشرفت.

وي گفت: مديريت شبكه يك سيما نعمتي است كه ماحصل خون ديگران است. ديگران خون دادند و من اين سمت را گرفتم و در اين سالها عهده‌دار آن بودم و فكر مي‌كنم بالاتر از همه مافوق‌ها، خداوند است كه بايد به ما نمره بدهد.ضمن اينكه من از آقاي ميرباقري به خاطر اعتماد دوباره‌اش تشكر مي‌كنم. شايد 4 سال پيش، هندوانه‌اي در بسته بودم و الان پس از 4 سال كار نزديك دوباره به من اعتماد كردند و از آنها تشكر مي‌كنم.

مهدي فرجي نيز كه به تازگي با حكم معاون سيما، مديريت شبكه يك را بر عهده گرفته، طي سخناني گفت: تقديرم اين بود كه حكم دوم خود را هم، در ماه محرم بگيرم. سه سال قبل در ماه محرم حكم خود را براي مديريت شبكه دو گرفتم و آقاي ميرباقري به من گفت كه بنابراين شده كه شما مدير شبكه دو باشيد. آن زمان سردار فرهنگي ما، آقاي پورحسين نيز در اين سمت بودند كه من جايگزين ايشان شدم و فكر مي‌كنم از لحاظ مديريتي، تغيير مديران كار درستي است. سه سال به سرعت تمام شد و بسياري از آرزوها بر دل‌مان ماند و فكر مي‌كردم هنوز وقت هست. اميدوارم در اين سه سال قدمي برداشته باشيم.

وي اظهار داشت:‌اين پنج سال براي كشور بسيار سخت و حساس بود و جريان‌هاي سياسي، اقتصادي، جابه‌جايي قدرت در مجلس، انتخابات رياست جمهور و بازتابهاي گسترده آن از جمله مسائلي بود كه طي اين سالها صدا و سيما با آنها مواجه بود. دشمن در كمين و شرايط بسيار سخت است و مسئوليت سنگيني بر عهده‌مان است.

وي گفت: وقتي من به شبكه دو آمدم اين شبكه، شبكه فرهنگ و ادب بود اما بعد اين دو را از اين شبكه گرفتند و بعد، شبكه كودك شد كه ضرورتي بسيار جدي محسوب مي‌شود و در نهايت، اين مأموريت جديد تعريف شد. فرجي اظهار داشت: در اوايل مديريتم بر شبكه دو بيشتر برنامه‌هاي شبكه تاميني خارجي بود و روزي 3 تا سريال تكراري پخش مي‌كرديم حتي فيلم‌هاي سينمايي خود را هم تكرار مي‌كرديم. اما الان در روز سه فيلم پخش مي‌كنيم و هيچ كدام هم تكراري نيست .

وي ادامه داد: البته هميشه كاهش برنامه‌هاي تكراري خوب نيست ولي ما در ان مقطع زماني آن را انجام داديم. البته مسائل مالي هم وجود داشت و طي يكي دو سال به وسيله برنامه هاي مشاركتي به اندازه برنامه‌هاي خود شبكه بودجه تأمين كرديم اما امسال، با كاهش برنامه‌هاي مشاركتي روبرو بوده‌ايم.

در اين مراسم، مرتضي ميرباقري گفت: تغييرات و انتصاب‌ها در حوزه معاونت سيما به پايان رسيد و ديگر هيچ مديري عوض نخواهد شد. وي افزود: در دوره جديد مديريت آقاي ضرغامي من پيشنهادهايي در انتخاب و تغيير مديران داشتم و او همه اين تغييرات را پذيرفت.

معاون سيما درباره تغيير مديران شبكه يك و دو نيز اظهارداشت: در رابطه با شبكه يك و دو چون مأموريت‌هاي ويژه شبكه‌هاي يك و دو با دقت‌ لازم انجام و انتظارات مورد نظر انجام گرفته بود و اين دو مدير با شرايط كشور آشنايي داشتند، ديديم مي‌توانيم شبكه‌ها را با همين مديران فعلي حفظ كنيم .

وي ادامه داد: با كارشناسي‌هايي كه در حوزه‌هاي مختلف صورت گرفت، به اين نتيجه رسيديم كه آقاي برازش مي‌تواند كمبودهاي شبكه دو را جبران كند و كار اين شبكه را جلو ببرد و آقاي فرجي هم با توجه به توانمندي‌هايش كاستي‌هاي شبكه يك را جبران كند.البته يك اشتباهي كه ما مديران انجام داديم اين بود كه چند بار مسئوليتي روي دوش آقاي فرجي قرار داديم و او نتوانست تمام تمركزش را در مديريت شبكه دو استفاده كند البته ايشان، همچنان از كانديداهاي اول ما براي هر سمتي در سازمان صدا و سيماست.

وي با بيان اينكه فرجي ديگر مسئول بسيج سازمان صداوسيما نيست افزود: همه نيروها بايد به صورت مهندسي شده حضور داشته باشند و اين انتظار جدي و اساسي است كه از آقاي برازش داريم و با علم به خواسته‌هايمان و زمينه‌هايي كه در شبكه وجود دارد اين انتخاب صورت گرفته است.همچنين فضاي اجتماعي، سياسي كشور، احزاب و گروه‌هايي كه در كشور فعال هستند، نشان مي‌دهد كه آستانه تحمل‌ها بسيار پايين است و برنامه‌ها بايد در چارچوب مسير انقلاب و امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب باشد . در همين راستا عرصه تضارب آرا بايد فراهم شود و ما را به بلوغ برساند و در اين زمينه كارهاي جدي داريم. در شبكه يك قالب‌هاي خوبي فراهم شده و مستندها بايد به سمت جهت داشتن برود و مستند و گفتگو و تركيبي باشد ضمن اين كه اصلا خنثي عمل نكند.

وي ادامه داد: كشوري كه در موقعيت اينچنيني قرار دارد و از گردنه‌هاي سختي عبور كرده، علي‌القاعده جهت گيري‌هاي مناسب و اساسي آن بايد مشخص باشد و در همين راستا به جلو برود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر