بازدید 2714

تصور اشتباه افغانستان از حضور آمریکایی‌ها در این کشور

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها هیچگاه دنبال ایجاد ثبات و آرامش در افغانستان نبوده‌اند و منافع درازمدت خود را در این کشور دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 30 March 2018

 کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه افغانستان از سال‌ها قبل از ورود آمریکا به این منطقه، از حضور نیروهای شوروی سابق در رنج بوده است، گفت: ماحصل مداخلات کشورها در افغانستان، افزایش ناامنی در این کشور و کشورهای منطقه شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز آمریکایی ها به دنبال منافع درازمدت سیاسی و اقتصادی خود در افغانستان هستند، عنوان کرد: اگر آمریکایی ها در افغانستان به دنبال ایجاد ثبات و آرامش بودند باید به این کشور کمک اقتصادی می کردند اما بحث فرصت طلبی و قراردادهای بلندمدت و اقدامات مداخله جویانه است که باعث اعمال نفوذ در منطقه می شود.

وی در ادامه تنها راه حل بحران افغانستان را گفت و گو دانست و افزود: تنها گفتگوی گروه های مختلف درون افغانستان است که می تواند حاکمیت ملی افغانستان را تقویت کند.

دهقانی فیروزآبادی بر همین اساس تصریح کرد: آینده افغانستان همراه با صلح و آرامش و همکاری با کشورهای همسایه این کشور باید رقم بخورد و با حضور آمریکا همیشه این تنش میان افغانستان و کشورهای همسایه همچون پاکستان و همچنین گروه های داخلی آن وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت افغانستان برای خروج آمریکایی ها از این کشور اختیار تام دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی، دولت جمهوری افغانستان را صاحب اختیار در مسأله حضور آمریکایی ها در این کشور می داند اما در حال حاضر افغانستان در دوران گذار است و این تصور را دارد که حضور آمریکا می تواند به آنها کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها