بازدید 2439

جذب دانشجویان خارجی برای ما برندسازی دانشگاهی است

کد خبر: ۷۸۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 30 March 2018

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل جذب دانشجوی خارجی را عاملی برای برند سازی دانشگاه‌های کشور دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل عنوان کرد: ورود دانشجوی خارجی به کشور بدون یک سرمایه اجتماعی، فرهنگی و علمی برای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه رقابتی در سطح دنیا برای جذب دانشجوی بیشتر وجود دارد، ادامه داد: اکنون در جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم حدود بیست و شش هزار و 400 دانشجوی خارجی داریم که در دانشگاه آزاد حدود 10هزار 100دانشجو خارجی، دانشگاه جامعه المصطفی 17 هزار و وزارت بهداشت هم حدود 2 هزار دانشجوی خارجی دارد که در مجموع 54 هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول تحصیل هستند.

سالار آملی اظهار کرد: این دانشجویان در رشته‌های گسترده‌ای مشغول به تحصیل هستند و در تمامی رشته‌ها نظیر فنی‌ومهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و حتی هنر هم می بینیم که دانشجویان خارجی مشغول تحصیل هستند.
ظرفیت مناسب دانشگاه های کشور برای جذب دانشجوی خارجی

وی در خصوص آمادگی دانشگاه های کشور برای جذب دانشجويان خارجی گفت: ظرفیت‌هایی در وزارت علوم و بهداشت وجود دارد همچنین بعد دیگر کار داشتن نیروی انسانی توانمند برای کارکردن با افرادی است که ازخارج کشور می‌آیند و در کشورما ادامه تحصیل می دهند که خوشبختانه در سال‌های اخیر پیشرفت های خوبی داشته ایم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به برخی دانشگاه های موفق در جذب دانشجوی خارجی تصریح کرد: دانشگاه کاشان نمونه موفقی از این قضیه است که حدود 450 دانشجوی خارجی در آن تحصیل می کنند یا اخیرا دانشگاه کردستان که به این موضوع پیوسته است و حدود 90دانشجو با شهریه خودشان را از کردستان عراق جذب کرده است، در واقع شرایط جذب دانشجوی خارجی بستگی به پتانسیل و شرایطی هر دانشگاه دارد.
پروژه های علمی مشترک به بین المللی کردن دانشگاه های کشور کمک می کند

وی بیان کرد: پروژه‌های مشترک علمی هم یکی از راه‌هایی است که وزارت علوم در سال‌های اخیر به دنبال آن بوده است به طوری که اکنون حدود 430 پروژه مشترک داریم.

آملی ادامه داد: این پروژه‌ها به صورت خاص و با کشورهایی نظیر چین، آلمان، روسیه و فرانسه است به طوری که 50 درصد کار از سوی ما و 50 درصد کشور مقابل هزینه می‌کند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که برندسازی دانشگاه های ما برا جذب دانشجویان خارجی حائزاهمیت است و در این جهت کارهای زيادی انجام شده است و باید در این زمینه بهترهم عمل کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهارکرد:خوشبختانه 18 دانشگاه ما در رتبه‌بندی بالا و خوبی در جهان قرار دارند و باید ما در جهت ارتقای سطح دانشگاه ها حرکت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار