بازدید 9837

پاسخ قاطع چین به تعرفه‌های جدید آمریکا

بر اساس گزارش های منتشر شده، چین آماده است که در پاسخ به اعمال تعرفه ی ۶۰ میلیارد دلاری توسط دولت آمریکا به طور متقابل موانع تجاری ای را برای کالاهای آمریکایی در نظر بگیرد.
کد خبر: ۷۸۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 29 March 2018

پاسخ قاطع چین به تعرفه های جدید آمریکابر اساس گزارش های منتشر شده، چین آماده است که در پاسخ به اعمال تعرفه ی ۶۰ میلیارد دلاری توسط دولت آمریکا به طور متقابل موانع تجاری ای را برای کالاهای آمریکایی در نظر بگیرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، قرار است که موانع تجاری نامبرده واردات کالا از آمریکا را هدف قرار دهد. لازم به ذکر است که هفته ی گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با هدف کاهش کسری تجاری چشمگیر این کشور با چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا تعرفه ای جدید به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بر روی واردات کالاهای چینی اعمال کرد.

افرون بر این، بر اساس آمارها میزان کسری تجاری آمریکا با چین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۷۵ میلیارد محاسبه شده است. باید خاطر نشان گردد که بسیاری از تولید کنندگان آمریکایی با توجه به ارزان بودن هزینه های نیروی کار در چین مواد خام را به این کشور فرستاده و کالاهای نهایی را مجددا به آمریکا وارد می کنند. بنابراین، دولت آمریکا زمانی که این کالاها توسط کشتی به آمریکا حمل و نقل می شود در محاسبات تجاری خود آن ها را ''واردات'' محسوب می کند.

پاسخ قاطع چین به تعرفه های جدید آمریکا

در این خصوص، به اذعان یکی از روزنامه های چین، '' محدودیت قائل شدن برای واردات از چین باعث افزایش قیمت ها در آمریکا می گردد''. این روزنامه در ادامه عنوان می کند که '' افراد معمولی در آمریکا از کالاهای ارزان و با کیفیت چینی بهره برده اند اما (با اعمال تعرفه های جدید)‌ این افراد مجبور می شوند که به دنبال کالاهای جایگزین گران تر بروند. اقدامات متقابل چین صادرات کالا از آمریکا را هدف، میزان شغل را کاهش و (در نتیجه) به اقتصاد آمریکا آسیب خواهد زد. لیستی که آمریکا برای اعمال تعرفه در نظر دارد بیشتر به خود این کشور ضربه می زند تا چین و هرچقدر که اقدامات آمریکا شدید تر باشد تاثیر بزرگتری بر دولت آمریکا می گذارد''.

علاوه بر این، این روزنامه در حالی رویکرد آمریکا نسبت به چین را ساده لوحانه و غیرمعقول خوانده است که هفته ی گذشته ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا پیشنهاد کرده بود که اگر چین می خواهد میزان کمتری تعرفه بر روی کالاهای چینی اعمال شود باید مقدار بیشتری گاز مایع طبیعی از آمریکا بخرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل